Idea-equity-label
Aandelen
Equity
Billboard_hetbombardement1.01 Play
Medium_thumb_187728_100002250777810_5550240_q
Fu Works team 4
Fu Works Amsterdam, NL

Het Bombardement

Het is zover! Het Bombardement is te zien in de bioscopen. U kunt nog tot 28 december investeren en betrokken raken bij dit belangrijke stuk geschiedenis!

$23.288 gefinancierd
100%
$23.288
Minimum doelbedrag
0,5%
Aandelen


Het Bombardement is een romantisch oorlogsdrama over de jonge Vincent (Jan Smit) en de uit Duitsland gevluchte Eva (Roos van Erkel). Hij is in Rotterdam om geld te verdienen voor de oversteek naar Amerika, zij is er om te trouwen met de Nederlandse zakenman Dirk. Terwijl de oorlog in Nederland uitbreekt, ontvlamt tussen Vincent en Eva een even heftige als onmogelijke liefde. Dan breekt 14 mei 1940 aan, de dag dat het centrum van Rotterdam gebombardeerd wordt en de jonge geliefden elkaar uit het oog verliezen.


De markt voor Het Bombardement bestaat uit het totaal aan Nederlandse filmliefhebbers. De Nederlandse film zit in de laatste jaren in de lift en steeds meer Nederlandse films halen de Gouden Film (>100.000 bezoekers), de Platina Film >400.000 bezoekers) en de Diamanten Film (>1.000.000 bezoekers).



Mensen die regelmatig een bioscoop bezoeken of degenen met een voorliefde voor Nederlandse en/of historische films zullen Het Bombardement zeker waarderen en willen zien. Daarnaast kunnen we bogen op een zeer grote en trouwe fanbase van hoofdrolspeler Jan Smit die avond aan avond voor uitverkochte zalen staat en ook Ahoy weet uit te verkopen.



Het Bombardement staat onder leiding van de producenten van Zwartboek, dé Nederlandse filmsensatie met meer dan 1 miljoen bezoekers en die ten grondslag lag aan de oprichting van de prijs De Diamanten Film.



De Nederlandse film in het algemeen doet het de laatste jaren goed in zowel binnen- als buitenland. Zwartboek, Alles is Liefde, New Kids Turbo, Gooische Vrouwen, Komt een Vrouw bij de Dokter, De Storm en Nova Zembla waren nationale box-office-hits en enkele van deze films hebben ook internationaal successen geboekt; er bestaat dus een internationale markt waardoor het bezoekersaantal en dus het rendement aanzienlijk kan oplopen.

 


Er zal een uitgebreide transmediale marketingcampagne komen voor, tijdens en na de uitbreng van Het Bombardement. We verwachten minimaal 500.000 bezoekers en dat aantal kan oplopen tot boven de miljoen. De verwachte omzet is daarmee tussen de €2.825.000 (laag), €5.050.000 (medium) en €6.550.000.



Must see factoren:

• Epische verfilming over De Tweede Wereldoorlog in Rotterdam

• Een film die onderdeel is van de canon van de Nederlandse geschiedenis

• Een film die de menselijke verhalen achter het gruwelijke bombardement op de burgers van Rotterdam weergeeft.

• Positioneren als must-see door de urgentie van het waargebeurde verhaal te benadrukken

• Zeer grote Nederlandse productie met hoge productie waarde

• Hét acteerdebuut van één van Nederlands populairste zangers Jan Smit.



Het Bombardement mag zich verheugen in een unieke samenwerking met distributeur Dutch Film Works (Komt een vrouw bij de dokter, Achtste groepers huilen niet; The Reader, The Expandables; The American) en Publieke Omroep de TROS. Met de TROS werken we aan een sterke publiciteitscampagne zowel via de tv als ook in hun bladen. Tegen de release zal de film breed gepromoot worden in de bioscopen, op tv, radio en het internet. Een trailer en postercampagne zal aangevuld worden met spots, free publicity en diverse acties.



Met de TROS werken we aan een sterke publiciteitscampagne zowel via de tv als ook in hun bladen. Jan Smit kan op een enorme fanschare bogen. Ook zij zullen via de kanalen die Jan ter beschikking staan regelmatig geïnformeerd worden over de film. Jan heeft toegezegd zich volledig te zullen inzetten om de film publicitair te begeleiden. Ook in de real-life serie met Jan als middelpunt zal zijn werk aan de film breed aan bod zal komen. Er wordt een making of gemaakt die via internet en mobile aangeboden gaat worden.



De Nederlandse en Belgische media heeft sinds de eerste aankondigingen al veel aandacht gegeven aan het project. Een promotiefilmpje met Jan als bokser is door diverse tv-programma’s vertoond in 2011 en begin 2012, waaronder het programma van Paul de Leeuw, RTL Boulevard, Hart van Nederland en Koffietijd. De aankondiging dat Jan Smit de hoofdrol zou gaan spelen heeft voor een lawine aan artikelen geleid in nagenoeg alle dagbladen en belangrijke nieuws internetsites. Tijdens de opnamen hebben al veel media een bezoek aan de set gebracht om regisseur en acteurs te interviewen, waaronder SBS Shownieuws, RTL Boulevard, Algemeen Dagblad en Sp!ts. Uitgebreide interviews in dagbladen en magazines worden gepland in de aanloop naar de bioscooprelease. De publiciteit zal een hoogtepunt te bereiken tijdens de landelijke première.



Naast de film zullen een roman en educatief programma verschijnen over het bombardement en hebben wij een platform opgericht om de echte verhalen achter het bombardement te verzamelen. De roman met de gelijknamige titel Het Bombardement is geschreven door Ate de Jong en wordt uitgegeven door De Bezige Bij. Het boek ligt half oktober in de winkel. Het educatief programma is bedoeld voor middelbare scholen en wordt ontwikkelt in samenwerking met Codename Future. Het platform met de verhalen achter het bombardement is te vinden op www.bombardementverhalen.nl. Het is bedoelt als een monument om er voor te zorgen dat verhalen worden gedeeld en niet verloren gaan.

 


Het Bombardement is een zinderend liefdesdrama tussen de jonge bokser Vincent (Jan Smit) en de verloofde Eva (Roos van Erkel). Terwijl de oorlog in Nederland uitbreekt, ontvlamt ook hun even heftige als onmogelijke liefde. Dan breekt 14 mei 1940 aan, de dag dat het centrum van Rotterdam gebombardeerd wordt en de jonge geliefden elkaar uit het oog verliezen.



14 mei 1940 is een dag die gekerfd staat in de hoofden, harten en levens van vele Rotterdammers en Nederlanders. Het bombardement op Rotterdam is één van de grootste tragedies die Nederland en bovenal Rotterdam ooit getroffen heeft. 97.000 kilo Duitse bommen richtten een onherstelbare schade aan in de Maasstad: ruim 24.000 woningen werden verwoest en meer dan 80.000 Rotterdammers werden dakloos. Ongeveer 800 mensen vonden de dood tijdens dit inferno. De impact en gevolgen van deze gebeurtenis zijn tot op vandaag de dag nog voelbaar, merkbaar en zichtbaar in Rotterdam. Eindelijk is het tijd voor een speelfilm die recht doet aan deze gebeurtenis, in de traditie van succesvolle Nederlandse oorlogsfilms Soldaat van Oranje, Zwartbroek en Oorlogswinter.



De Makers



Ate de Jong regisseerde in Hollywood o.a. Miami Vice (met Don Johnson) en de films Drop Dead Fred en Highway to Hell. In Nederland was hij regisseur van films als Een Vlucht Regenwulpen, Brandende Liefde en Schaduw van de Overwinning. Hij was producent van Discovery of Heaven (naar het boek van Harry Mulisch), Zomerhitte (naar het boek van Jan Wolkers) en Left Luggage (regie Jeroen Krabbe).



Producenten San Fu Maltha van Fu Works produceerde eerder onder andere Süskind, Tirza, (Nederlandse inzending Academy Awards), Oorlogswinter (shortlist Academy Awards) en Zwartbroek (shortlist Academy Awards). Producenten Rene Huybrechtse (De Dominee, Shouf Shouf Habibi) en Paul Ruven (Filmpje!) werken sinds een aantal jaren samen onder het productiebedrijf Talent United, waarbij ze onder andere Gangster Boys en Kom Niet Aan Mijn Kinderen produceerden. In-Soo Productions (Parradox; Carmen van het Noorden) is de Rotterdamse coproducent.

 


Via Symbid neem je een aandeel van 2,5% in de speelfilm BV van HET BOMBARDEMENT en ben je in feite een soort executive producer van de film! Dit ontvang je wanneer je mee doet aan de productie van Het Bombardement:



€20 INVESTEREN

• De mogelijkheid om je investering terug te verdienen met rendement van 10%

• Maandelijks een digitale nieuwsbrief met het laatste nieuws rondom de film

• De gesigneerde filmposter

• Onder de €20 investeerders zullen wij 2x2 kaarten verloten voor de exclusieve voorpremière! - DIT IS HELAAS NIET MEER MOGELIJK



€40 INVESTEREN

• De mogelijkheid om je investering terug te verdienen met rendement van 10%

• Maandelijks een digitale nieuwsbrief met het laatste nieuws rondom de film

• De gesigneerde filmposter

• Je naam op de aftiteling van de film - DIT IS HELAAS NIET MEER MOGELIJK

• Single van de titelsong

• Onder de €40 investeerders zullen wij 4x2 kaarten verloten voor de exclusieve voorpremière - DIT IS HELAAS NIET MEER MOGELIJK



€100 INVESTEREN

• Maandelijks een digitale nieuwsbrief met het laatste nieuws rondom de film

• De gesigneerde filmposter

• Je naam op de aftiteling van de film - DIT IS HELAAS NIET MEER MOGELIJK

• Single van de titelsong

• Twee exclusieve voorpremière kaarten – OMDAT DE DATUM IS VERSTREKEN BIEDEN WIJ DE CD VAN JAN SMIT AAN (‘VRIENDEN’)

• Je ontvangt de dvd nog voor deze in de winkel ligt

• Onder de €100 investeerders zullen wij 2x2 kaarten verloten voor de officiële rode loper première in aanwezigheid van cast en crew! - DIT IS HELAAS NIET MEER MOGELIJK



MEER DAN €250

• Maandelijks een digitale nieuwsbrief met het laatste nieuws rondom de film

• De gesigneerde filmposter

• Je naam op de aftiteling van de film - DIT IS HELAAS NIET MEER MOGELIJK

• Single van de titelsong

• Twee exclusieve voorpremière kaarten – OMDAT DE DATUM IS VERSTREKEN BIEDEN WIJ DE CD VAN JAN SMIT AAN (‘VRIENDEN’)

• Je ontvangt de dvd nog voor deze in de winkel ligt

• Gesigneerde roman van Ate de Jong

• Onder de investeerders van meer dan €250 zullen wij 10x2 kaarten verloten voor de officiële rode loper première in aanwezigheid van cast en crew - DIT IS HELAAS NIET MEER MOGELIJK



RECOUPMENT



Binnen filmfinanciering heb je altijd te maken met 'recoupment' dit is de volgorde waarin de terugbetaling plaatsvindt van investeerders binnen een filmproject. De investeerders van Symbid vallen binnen het 'equity deel' van de investeerders en zullen dus net zo worden behandeld als de overige investeerders binnen het filmproject die investeren in equity, waardoor er gelijke terugverdienrechten gelden voor de Symbid investeerders als voor overige investeerders en de producenten.



De distributeur die verantwoordelijk is voor de uitbreng van de film in de bioscopen maakt veel kosten hiervoor - de zgn. Print & Advertising kosten (P&A), tegelijkertijd is de distributeur 1 van de grootste investeerders in de film.



De gemiddelde prijs van een bioscoopkaartje is gesteld op € 7,50. In de Pathe's betaal je vaak iets meer, in de kleinere bioscopen wat minder. Niet het hele bedrag van dit kaartje komt ten goede aan de distributeur en investeerders van de film. Een groot deel komt ten goede aan de bioscopen (gemiddelde filmhuur van 27%) en een klein percentage wordt afgestaan aan Buma.



Dat bedrag minus de distributiefee van de distributeur is de Netto Opbrengst.



REKENVOORBEELD



Symbid vertegenwoordigd een aandeel van 2,5% in de film, wat gelijk staat aan een investering van € 100.000 euro in HET BOMBARDEMENT. Vanaf 400.000 bezoekers gaan de Symbid investeerders hun geld terugverdienen. Dat betekent met een rendement van 10% er een bedrag van 110.000 euro moet worden terugverdiend. Symbid staat pro-rata en pari passu in dezelfde terugverdienschaal als de overige equityinvesteerders, die 1,2 miljoen euro investeren met een rendement van 10%.

Schematisch gezien zien dit er als volgt uit voor Symbid investeerders:



400.000 bezoekers > € 7.053

425.000 bezoekers > € 15.433

450.000 bezoekers > € 23.812

475.000 bezoekers > € 32.192

500.000 bezoekers > € 40.571

525.000 bezoekers > € 48.951

550.000 bezoekers > € 57.330

575.000 bezoekers > € 65.710

600.000 bezoekers > € 74.090

625.000 bezoekers > € 82.469

650.000 bezoekers > € 90.849

675.000 bezoekers > € 99.228

700.000 bezoekers > € 107.608

710.000 bezoekers > € 110.960

 



-------------------------------------------------------------------------------------------

Voor premium investeringspakketten van € 25.000, € 50.000 en € 100.000 of meer vragen wij direct contact op te nemen met investeringen@bombardementdefilm.nl / sanne@fuworks.nl