Idea-equity-label
Aandelen
Equity
Billboard_billboard_onlyonce_overfunding
Medium_thumb_onlyonce_beeldmerk_klein
Secretariaat Only Once team 16
Secretariaat Only Once Houten, NL

No longer in business Only Once 1ste investmentronde

Only Once....Store once, use forever !

$222.869 gefinancierd
100%
$222.869
Minimum doelbedrag
11,96%
Aandelen
Small_thumb_onlyonce_beeldmerk_klein No longer in business Only Once 1ste investmentronde
INNER CIRCLE

Gegevens uitwisselen op een veilige, gemakkelijke en volledig digitale wijze?

Het kan met Only Once!

Persoonlijke informatie verandert elke minuut. Dat maakt het lastig om contactgegevens en andere waardevolle informatie van zakenrelaties, vrienden en kennissen up-to-date te houden en er voor te zorgen dat contacten niet verwateren. Only Once zorgt ervoor dat gegevens moeiteloos uitgewisseld worden. Uw adressenbestand en database (die de meest uiteenlopende gegevens kan bevatten) zal automatisch up-to-date worden gehouden voor u door uw eigen zakenrelaties, vrienden en kennissen.

Van gegevens brengen naar gegevens halen

Het basis idee is even revolutionair als simpel: de eigenaar van persoonlijke informatie staat aan het roer. Hij is in het bezit van een goed beveiligde data-kluis, die informatie bevat zoals Sofinummer, adres, BTW-nummer, beschikbaarheid op de arbeidsmarkt, CV, chassisnummer, klantnummer bij de Volkskrant, bank-nummer, bloedgroep, VAR verklaring, etc.

De kluis kan naar eigen wens worden ingericht en bevat meer dan 300 gegevensvelden voor alle persoons- en/of bedrijfsinformatie die een persoon of een bedrijf bij de hand wil hebben. Want: de datakluis is toegankelijk via tablet, smartphone en pc. De kluis kan gemakkelijk en snel via het Only Once platform worden aangemaakt.

De eigenaar van de kluis stelt daarna een deel van zijn gegevens beschikbaar aan een zakelijke relatie of een privé relatie. Het is dus niet meer zo dat bedrijven privé personen vragen om allerlei gegevens in te vullen op allerlei websites, portals en formulieren. Only Once!

Ook als deze persoon daarna 20 keer verhuist of 6 keer van bank wisselt, zullen de bedrijven en privé personen die daartoe toegangsrechten hebben gekregen van de kluis-bezitter, altijd kunnen beschikken over 100% up-to-date gegevens.
 

Gemak voor privé personen

Vanuit je eigen data-kluis kan je met Only Once de hele wereld vanuit je eigen Only Once platform bedienen. Gegevens zijn natuurlijk ook op je smartphone beschikbaar. Je hebt ook je relatie database altijd ‘op zak’. Je kunt je zakelijke of privé visitekaartjes digitaal uitwisselen met Only Once (zonder te typen!) en je kunt duizenden relaties met één druk op de knop informeren over veranderingen in je privégegevens of zakelijke gegevens.

Je kunt met één druk op de knop een verhuisbericht sturen naar iedereen die je gemachtigd hebt op bepaalde gegevens. Je kunt met één druk op de knop 200 headhunters laten weten dat je CV is aangepast. Zonder 1 mail te sturen, zonder 1x te bellen. Jij hebt overzicht en controle over je eigen gegevens en dat ook nog eens op een zeer goed beveiligd online platform. Only Once gebruik je zowel zakelijk als privé. Voor je familie, voor je vrienden en bijvoorbeeld voor je sportclubs. Je kunt zelf via Only Once iedereen die je kent toegang geven tot (delen van) jouw persoonsgegevens. Het systeem staat en valt bij de actualiteit van de gegevens, Only Once zal op een aantal manieren hun gebruikers stimuleren hun gegevens up-to-date te houden. Het belang is groot. Want, anders kunnen zelfs je eigen familieleden je ook niet bereiken! Ook het ongemak van tientallen tot honderden inlogcodes die je moet bijhouden en regelmatig moet aanpassen. Ook dat wordt in Only Once opgelost. Je hoeft nog maar één wachtwoord te onthouden: namelijk het wachtwoord van je eigen datakluis.

Only Once biedt een volledig integrale oplossing voor onderhouden van contacten, uitwisselen van informatie, beheren van inlogcodes en het up to date houden van informatie bij andere partijen.


Voordelen voor verenigingen, bedrijven en overheid

Altijd up-to-date informatie van zakenrelaties, klanten, toeleveranciers, personeel, uitzendkrachten, werkzoekende, interimmermanagers, etc. En dat betekent dat u met Only Once een grote voorsprong op de concurrent krijgt. Want de concurrent werkt nog met een traditionele database die met zeker 25% per jaar veroudert.

U behoort niet meer tot de bedrijven waarvan 10% van de kerstkaarten onbestelbaar is. U behoort niet meer tot de bedrijven waarvan 5% van de facturen oninbaar is en u veel overhead kosten moet maken om deze te innen. En u behoort niet meer tot de bedrijven die niet op tijd de juiste personen kan bereiken om een deal rond te maken. En, u hoeft straks nooit meer databases aan te passen omdat 15% van uw mailing terug is gekomen.


Verandering in de samenleving

De huidige aanbod gestuurde economie verandert in een vraag gestuurde economie. Van immense, manueel bij te houden, centrale databases naar databases die gevoed worden door al onze eigen persoonlijke kluizen. Deze ontwikkeling is op dit moment, o.a. als gevolg van de impact van sociale media al in volle gang. Een ‘captive customer’ verandert in een ‘coöperative customer’ die uit vrije wil zaken doet en gecontroleerd gegevens beschikbaar stelt. Maar daar vervolgens ook zelf de benefits van plukt.

Het uitwisselen van data wordt zeer eenvoudig. Kortom: de klant wordt eindelijk weer koning. Only Once invoeren en aanpassen en altijd up-to-date.


Waarom nu investeren in Only Once, een “Only Once in a lifetime opportunity” is


  • Only Once is een concrete oplossing voor een concreet probleem voor alle particulieren en alle bedrijven in Nederland. De stap naar andere landen is vervolgens snel gezet.
  • Het businessmodel en marketingplan van Only Once is gebaseerd op een snelle groei van gebruikers, marktaandeel en dus aandeelhouderswaarde. Met een mogelijk zeer interessante rendementen op uw participatie.
  • Elke crowdfunder ontvangt een persoonlijke invitatie voor het event waar wij met zijn allen de gezamenlijke launch van Only Once zullen vieren.
  • Natuurlijk biedt Only Once haar investeerders de software voor een bepaalde periode gratis aan. Elke investeerder krijgt gelijk aan zijn inleg een tegoed om te gebruiken voor de diensten van Only Once. Alle licentie- en overige gebruikskosten worden verrekend met het tegoed, totdat het tegoed is verbruikt.
  • Tot slot: u gelooft als investeerder in Only Once. We gaan ervan uit dat u zelf met Only Once in uw eigen praktijk zult gaan werken. U heeft dus zelf directe invloed op het ledengroei van Only Once. En daarmee op uw eigen rendement.

Wij zijn er dan ook van overtuigd dat een investering in Only Once u geen windeieren zal gaan leggen. Want Only Once is goed te vergelijken met het ei van Columbus !

Meer over Only Once bv

De afgelopen jaren heeft het team van Only Once enorm veel tijd en energie gestoken in het ontwikkelen en uitwerken van de unieke Nederlandse internet startup: Only Once. Een team van senior professionals en ultra probleemeigenaren (waaronder een aantal specialisten uit de interimmanagement wereld) hebben de afgelopen twee jaar gefungeerd als denktank. Dit team is nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling en bouw van Only Once.

De directie wordt gevoerd door ing R.P. Peels (1960/ CEO) en drs. J.M. Sielcken RC (1962 / CFO).




 


Store Only Once, use forever



De kern van Only Once is: "Het eenmalig (Only Once) veilig en betrouwbaar opslaan van persoons- en/of bedrijfsgegevens in een eigen digitale kluis,  waarna deze gegevens (op verzoek) anywhere, anytime, anyplace gedeeld kunnen worden met derden"



En alleen die gegevens die echt nodig zijn. Het delen van gegevens gaat op een directe, gemakkelijke, beheersbare en vindbare manier. Met tijdwinst en controle voor de gegevens eigenaren enerzijds en significante kostenbesparing en efficiëntere bedrijfsvoering voor de gegevensafnemers anderzijds.



Only Once (hierna afgekort “OO”) draait daarmee de wereld om: bedrijven kunnen zelf, na expliciet akkoord van de eigenaar, de meest actuele, accurate, volledige en betrouwbare gegevens ophalen uit al onze eigen persoonlijke kluizen. Het recht gegevens van ons in te mogen zien of op te mogen halen noemen wij een “gegevensabonnement”. Met dit specifieke OO gegevens-abonnement zijn relatiegegevens van derden dus altijd up-to-date. OO faciliteert dit proces met het een grootschalig Nederlandsbreed platform in combinatie met Smartphones en tablets.



Dat is de kern van Only Once.





Nadat u zich aangemeld heeft als nieuw Only Once lid kunt u:




  1. Al uw persoonsgegevens centraal opslaan in uw eigen online digitale persoonskluis.


  2. Al uw bedrijfsgegevens centraal opslaan in uw online digitale bedrijfskluis. Vervolgens kunnen werknemers (en/of flexwerkers) hun kluizen koppelen aan uw bedrijfskluis waarbij ze in Only Once aangeven ‘bij u te werken’. U kunt deze ‘arbeidsrelatie’ valideren en bevestigen. Daarna beschikt elke door u geautoriseerde medewerker op al zijn apparaten over een altijd up-to-date ‘corporate addressbook’.


  3. Kunt u uw zakenrelaties een gegevensabonnement op delen van uw gegevens geven. En visa versa. Waardoor u en uw relaties altijd up-to-date gegevens van elkaar hebben (adres, email, tel, alle social media details, dieet wensen, etc). En altijd toegang tot de specifieke branche data zoals beschikbaarheid, ondertarief, laatste CV, VAR of VOG, copy ID, etc


  4. Kunt u exact hetzelfde doen maar dan met uw familieleden, vrinden en kennissen.


  5. Kunt u uw kennissen en relaties classificeren van “0 - 3" stars. Zo kunt u gemakkelijk en snel sorteren, zoeken en een bepaalde groep snel bereiken


  6. Kunt u al uw trainingen, workshops, events en hobbyclubs organiseren via Only Once. “Inschrijven, registreren of lid worden van” kan in Only Once letterlijk met 1 druk op de knop. Only Once produceert voor u volledig automatisch een deelnemers- gasten en/of ledenlijst ‘wie komt, niet komt, niet heeft gereageerd’. Only Once houdt zelf de lijst bij.


  7. Kunt u uw al uw relaties, zakelijk en privé categoriseren in groepen: kerstkaarten, top10 interimmers, projectteam verhuizing, top10 klanten, suppliers, etc


  8. Kunt u uw bedrijfsapplicaties koppelen aan de “universele Only Once legacy integratie connector”. Only Once ‘voedt’ via deze connector de bedrijfsapplicaties met gegevens uit alle aan het bedrijf gekoppelde kluizen.


  9. Kunt u al uw papieren formulieren vervangen door digitale OO formulieren. Kunt u al uw “website forms” vervangen door OO web forms. U kiest de benodigde formuliervelden uit de beschikbare kluisvelden.


  10. Uw relaties, kandidaten en/of sollicitanten kunnen u en uw bedrijf, na persoonlijke controle, middels bijvoorbeeld hun smartphone met 1 druk op de knop toegang tot de “gevraagde formulier velden” in hun kluis geven


  11. Kunt u uzelf "publiceren" op de nationale Only Once lijsten


  12. Regelen u, uw familie en al uw relaties hun zaken vanuit voortaan vanuit 1 centraal Persoonlijk Platform: Only Once. Inloggen hoeft niet meer, gegevens mailen, in- of overtypen, formulieren invullen… hoeft allemaal niet meer.

     



Voordelen voor de particulier samengevat: nooit meer naar eigen gegevens zoeken, gegevens altijd bij de hand, nooit meer inloggen, nooit meer formulieren invullen en dus gemak, tijdswinst en controle.



Voordelen voor bedrijven samengevat: Altijd actuele, volledige en betrouwbare klantgegevens, verhoogd serviceniveau, kostenbesparing en gemak. En.. tevredener klanten!


De Only Once markt bestaat uit 2 grote doelgroepen

1. Gegevenseigenaren


2. Gegevensafnemers



Voorbeelden van gegevenseigenaren zijn: particulieren, consumenten, werknemers, sportleden, e-commerce kopers, zelfstandigen maar ook de organisatie zelf. Persoons- en bedrijfsgegevens zijn bijvoorbeeld: naam, adres, kenteken nummer, golf handicap, werkzoekend Y of N, lidmaatschapsnummer, usernames, passwords, alarm meldcode, BTW nummer, KvK nummer, openingstijden, BIC code, website, receptie, etc.



Voorbeelden van gegevensafnemers: dit kunnen zowel privé- als zakelijk zijn: familie, vrienden, (sport) clubs maar ook je werkgever, verenigingen, goede doelen, retailers, de garage, webshops, banken en tot slot de overheid



Dit impliceert dat feitelijk enerzijds alle Nederlanders, u en ik, potentiele gebruikers van OO zullen zijn. Anderzijds alle bedrijven, verenigingen, sportclubs, organisaties en overheden. Binnen Nederland, buiten Nederland, binnen Europa, wereldwijd.



Dat is de potentie van Only Once.


Sales Fase 1: Bouw Release 1 (afgekort R1) voor de particuliere markt (u als crowdfunders), detachering - & recruitmentbureaus en charitatieve instellingen.

Kortom, gelijktijdige launch zakelijk (bureaus en instellingen) en particulieren (crowdfunders). R1 is een basisplatform met basisfunctionaliteit waar iedereen gegevens met ieders dierbaren en relaties kan delen. Businesscards geven en zelf invoeren hoeft niet meer. Uw adresboek is altijd up-to-date. Doel van R1 is ervaring opdoen, feedback verkrijgen m.b.t. gebruiksgemak. Gratis introduceren en aanbieden van Only Once aan charitatieve instellingen met name met als doel creëren ledenvolume.  Sales en marketing voorbereiding fase 2. Go/No-go op basis van werkende R1, positieve feedback leden en organisaties. Mogelijk herijking van financiën, plannen en strategie.
 



Sales Fase 2: Bouw Release 2 met Corporate Legacy- en website Integratie (Webservices/ Enterprise Service Bus/ API). Expansie zakelijke markt

Koppelen van de corporate CRM systemen aan Only Once . Uitbouw specifieke doelmarkt functionaliteiten. Only Once diensten zijn de eerste 3 maanden op proef. Sales en marketing voorbereiding fase 3. Go/No-go op basis werkende R1, groei aantal leden en een pilot bedrijf/bedrijven. Strategische herijking.



Sales Fase 3: Bouw Release 3 en verdere uitrol binnen Nederland. (verwerven nieuwe markten, strategic alliances)

Focus op bedrijven met grote database – en/of hoge mutatiegraad zoals energie maatschappijen, retailers, etc. Verzekeringen, verenigingen, eventmanagers, etc. Het integreren van Only Once data stores met Third Party Solutions. Sales en marketing voorbereiding fase 4.



Sales Fase 4: Verdere Internationale uitrol

Nationaal succes en vertrouwen in Only Once is de basis voor een verdere internationale uitrol. Of zoveel eerder indien zich de opportunity voordoet.

 


Meervoudig verdienmodel



Een van de voordelen van Only Once is het meervoudige verdienmodel: te weten zowel de particuliere- als de zakelijke markt en daarbinnen meerdere diensten en services.



Mbt de particuliere markt zullen we het Whatsapp model volgen: na een gratis periode van 1 jaar zullen we een paar Euro / per Personal Data Store per lid / jaar  gaan vragen. Deze functionaliteit zal onderdeel van een Standard OO Abonnement zijn. Dit abonnement kent echter beperkingen in volumes: max aantal connecties, max gegevensopslag volume, aantal mogelijke lidmaatschappen, aantal mogelijk events, groepen, etc.



Naast het standaard Abonnement komt er een Premium Abonnement met oa Data Store backup services, grotere volumes, meer gegevensopslag, meer connecties, meer groepen, meer events, etc.



Particulieren kunnen tot slot lid worden van landelijke lijsten zoals




  1. /www.onlyonce.nl/nationaal-telefoonboek


  2. /www.onlyonce.nl/belmenietregister


  3. /www.onlyonce.nl/ikzoekwerk


  4. /www.onlyonce.nl/interimopdrachten


  5. /www.onlyonce.nl/opleidingen


  6. /www.onlyonce.nl/condolence-register-wiels


  7. /www.onlyonce.nl/petitie-XYZ


Sommige zullen gratis zijn, maar de meer zakelijk georienteerde, betaald.


Met betrekking tot de zakelijke markt sluiten bedrijven na een gratis proefperiode een 'Corporate Abonnement ' af voor beheer en onderhoud van de Corporate Data Store en gebruik basis bedrijfsfunctionaliteit. Ontop betalen bedrijven een aantal Euro's / per klant / per jaar voor de gegevensabonnementen met OO leden.



Ook bedrijven kunnen lid worden van de eerder genoemde landelijke lijsten. Hier zullen extra maandkosten aan verbonden zijn. Integenstelling tot monsterboard, linkedin etc zijn al deze specialie OO lijsten wel altijd up2date en derhalve zeer, zeer waardevol voor het bedrijfsleven. Immers, de lijsten worden direct vanuit al onze Personal Data Stores gevuld.



Extra note



In ons financieel rekenmodel is op dit moment rekening gehouden met een 25% kickback fee naar de particuliere OO-leden. Met andere woorden, elke OO-er die zichzelf via OO aan een bedrijf koppelt en zodoende zelf zorgt dat zijn/haar gegevens altijd uptodate zijn, krijgt daarvoor een percentage van de opbrengsten van het aangesloten bedrijf teruggestort. Dit levert particulieren mogelijk tientallen euro's per jaar extra op. Een win-win-win situatie (OO, het OO-lid en het bedrijf)





Financieringsbehoefte 2013-2019



Only Once kent op basis van het huidige financiële rekenmodel een totale financieringsbehoefte van 2.05 miljoen euro. Uiteraard is een en ander afhankelijk van de ontwikkeling van de omzet



Deze financiering hiervan vindt plaats in 3 tranches, te weten:




  1. Tranche 1: € 150k (2013)


  2. Tranche 2: € 400k (2014)


  3. Tranche 3: € 1.5m (2015 en bestaand uit 400k aandelen aangevuld met 1.1m vreemd vermogen)




Only Once zoekt financiering voor Tranche 1 en biedt daartoe 10% van de aandelen aan.



De prijs van de 1ste uitgifte is vastgesteld op € 20,- / per aandeel. .



Bij bewezen succes en positieve feedback van onze leden en stakeholders op Release 1 zullen we direct doorgaan met Tranche 2 en hiertoe wederom aandelen worden uitgegeven. Dit heeft verwatering tot gevolg en bestaande aandeelhouders worden uiteraard in de gelegenheid gesteld aandelen bij te kopen. Hetzelfde geldt voor Tranche 3.

 


Use of funds


De 1ste financieringsronde met Symbid wordt aangewend voor de bouw van Release 1 en additionele kosten zoals hosting, beheer en onderhoud



De 2de financieringsronde wordt aangewend voor de bouw van Release 2 en de integratie met legacy systemen.





Samengevat biedt Only Once potentiele investeerders:




  1. Een aandeel Only Once bv


  2. Toekomstige dividend uitkeringen / Beleid is tot 2015 geen dividend uit te keren (ref: participatie overeenkomst)


  3. Op basis van het doorgerekende scenario een mogelijk rendement van 149% per jaar.  Dit op doorgerekend bij een exit na 5 jaar


  4. Gebruik Only Once voor uw bedrijf, familie of sport- of andere sociale verenigingen


  5. Onderdeel te worden van een mogelijk Nationaal succesverhaal of begrip


  6. Gratis opstarttraining