Idea-equity-label
Aandelen
Equity
Billboard_banner Play
Medium_thumb_mkb_vierkant
MijnKassabon B.V. team 7
MijnKassabon B.V. Rotterdam, NL

MijnKassabon

Van papieren kassabonnen naar mobiel. Eén app waarmee je altijd al je bonnetjes en klantenkaarten bij de hand hebt. En met jouw hulp binnenkort nog veel meer!

$77.154 gefinancierd
221%
$34.932
Minimum doelbedrag
5%
Aandelen
Product

WIJ ZIJN AAN HET OVERFUNDEN, BEKIJK DE STATUS UPDATE VOOR MEER INFORMATIE.

Nooit meer je kassabonnen kwijt, dat dit voor velen een geweldige oplossing is hebben wij zeker gemerkt, de app is middels al meer dan 1000 keer gedownload sinds de lancering afgelopen woensdag 31 augustus 2016. De digitale kassabon is niet alleen handig voor de consument maar ook voor bijvoorbeeld de winkelier en de zelfstandige ondernemer, stel je eens voor; al je bonnetjes en facturen direct verwerkt in je huishoudboekje en/of je boekhouding?! 

Ontstaan: De founder van MijnKassabon Mo Radjab kocht enige tijd geleden een hoofdtelefoon. Het apparaat had al in de eerste week een mankement waardoor Mo terug ging naar de winkel om het product te retouren. Toen hem de vraag werd gesteld of hij zijn kassabon bij zich had? Was het antwoord daarop: Nee, excuses. Deze ben ik verloren of per ongeluk weggegooid met de verpakking... Het resultaat: Nog steeds een kapotte koptelefoon en de geboorte van MijnKassabon.

Unique Selling Points

MijnKassabon biedt binnen meerdere segmenten grote voordelen, namelijk: Je kassabon ontvang je na het afrekenen direct op je mobiel (met de huidige app kun je de kassabon zelf digitaal bewaren). Winkeliers krijgen op hun beurt meer inzicht in het koopgedrag van hun klanten en zelfstandige ondernemers hebben voordat ze de winkel uit zijn direct de boekhouding up to date.


Wat MijnKassabon uniek maakt is dat wij onze oplossing volledig zelf ontwikkelen en hierdoor niet afhankelijk zijn van externe partijen. Denk hierbij aan: 

  • Software (web & mobiel)
  • Algoritmen
  • Artificial Intelligence marketing engine
  • Datamodellering
  • Server beheer & inrichting
  • Grafisch (UX & UI)
Hiernaast staat MijnKassabon erg in de schijnwerpers omdat wij o.a. als doelstelling hebben koopgedrag te analyseren om vervolgens een gepersonaliseerde actie aan te bieden. Dit willen wij bereiken door data te vergaren middels de kassabon te digitaliseren. 

Verdienmodel

  1. Transactiemodel - B2B / B2C (afrekening per verwerkte aankoopbewijs in de boekhouding / afrekening per verwerking van individuele transacties in eigen systemen / afrekening van transacties verwerkt in personal finance applicatie en/of het genereren van een bestedings rapport voor persoonlijke doeleinden (VB: kredietwaardigheid))
  2. Licentiemodel - B2B (Fixed fee voor het gebruik van onze systemen door bijvoorbeeld winkeliers / filialen / marketing managers / boekhouders) 
  3. Verbruiksmodel - B2B (afrekening per actie op maat die wordt gegenereerd met onze marketing engine / afrekening per samengestelde rapportage / afrekening voor het gebruik van extra of op maat gemaakte functionaliteiten) 

Tot nu toe bereikt

  • Mobiele app ontwikkeld en gelanceerd voor Android & iOS
  • Web applicatie voor consumenten ontwikkeld
  • Servers ingericht waar onze mobiele & web applicaties op draaien
  • API's ontwikkeld (koppelingen tussen mobiel en servers en voor externe toepassingen ter voorbereiding)
  • Grafisch materiaal voorbereid voor onze toepassingen (UX & UI) en voor marketing doeleinden 
  • Social media campagnes gelanceerd met een totaal bereik van meer dan 150K gebruikers tot nu toe
  • Interview gepland voor plaatsing in magazine binnen World Trade Center Nederland & Global
  • Interviews in het verleden gegeven voor plaatsing in magazine Getting Smart & Nieuwsbrief WTC Rotterdam 
  • Erkend FinTech bedrijf door Holland FinTech

Woensdag 31 augustus 2016 hebben wij onze mobiele app gelanceerd voor Android & iOS gebruikers, de app is meer dan 1000 keer gedownload binnen 4 dagen!

Zien doet veel meer dan alleen geloven, download daarom de app vanuit de app store.

Benodigde investering en gebruik van het geld

De financiering zal worden gebruikt om mobiele en webapplicaties door te ontwikkelen. De nieuwe functionaliteiten worden aangeboden aan de consument, winkelier, leverancier en zelfstandige ondernemer. Wij zijn voor de doorontwikkeling opzoek naar een investering van 30K

Te ontwikkelen:

  • Applicatie (web & mobiel) voor zelfstandige ondernemer MijnKassabon Clickx (Offerte & facturatie) de ontwikkelingen zijn inmiddels gestart
  • Koppeling met boekhoudpakket zodat aankoopbewijzen direct worden doorgestuurd en verwerkt in de boekhouding
  • Huishoudboekje voor de consument die automatisch wordt aangevuld met je dagelijkse aankopen

Voor de investeerder

Als investeerders krijgt u aandelen in MijnKassabon, over 30K stellen wij 5% van de aandelen beschikbaar. Indien relevant bieden wij een zeer interessante partnership mogelijkheid. Hiernaast krijgt u een exclusief recht op het gebruik van onze diensten en zult u als eerst op de hoogte worden gesteld van nieuwe ontwikkelingen.

Update_thumb_mo5
Mo Radjab
Chief@MijnKassabon

Mo heeft ruim 11 jaar voor banken gewerkt waarvan ruim 4 jaar in het buitenland. Hij is verantwoordelijk geweest voor 5 teams verspreid over 5 landen en een portefeuille met de grootste bedrijven binnen hun segment. Hij is actief geweest als Global Corporate Banker en 3 jaar als jongste OR lid NL & EU. Tegenwoordig is Mo de bestuurder van MijnKassabon, zijn doel: 13 miljoen consumenten bedienen!

Update_thumb_ronald_foto
Ronald van IJsselmuide
Finance Director@MijnKassabon

Ronald is een zeer ervaren ondernemer met meer dan 25 jaar ervaring in de finance wereld. Hij is goed op de hoogte van alle technische ontwikkelingen hieromtrent en zorgt niet alleen voor de financiele zaken binnen MijnKassabon, maar adviseert en stuurt ook op het gebied van koppelingen met boekhoudpakketen & ERP systemen. Zijn brede kennis en ervaring draagt enorm veel bij binnen MijnKassabon!

Update_thumb_tayfun5__3_
Tayfun Kayahan
Software Architect@MijnKassabon

De man achter de code, onze Tayfun is een erg jong talent die van alle markten thuis is op het gebied van Software Development. Al op zeer jonge leeftijd experimenteerde hij al door kleine applicaties te programmeren wat heeft geresulteerd in een echte code tijger! Van simpele applicaties tot algoritmen, het is allemaal geen enkel probleem. Af en toe wat eigenwijs, maar dat hoort erbij.

Update_thumb_fullsizerender
Lackó Darázsdi
Chief Tech@MijnKassabon

Lacko, de man van van de techniek! Hij heeft voor de allergrootste tech bedrijven in de wereld het nodige bewogen op het gebied van Technology. Geloof me als ik zeg dat hij heel anders kijkt naar een lantaarnpaal dan een gemiddelde! Hij houdt zich bezig met de volledige architectuur en overige technische aspecten binnen MijnKassabon, daarnaast geeft hij sturing aan onze developers.

Update_thumb_amber-web
Amber Franke
Media Designer@MijnKassabon

Amber is een onwijs vrolijke meid die overal fleur en kleur aan geeft. Binnenkort studeert zij af op de opleiding Media Vormgever. Alles wat ontwikkeld wordt krijgt van Amber een kleurtje, zij draagt tevens zorg voor alle grafische materialen benodigd voor onze marketing campagnes en is actief bezig met onze social media accounts. Een meid met onwijs veel talent en oog voor detail!

Update_thumb_peterzwartwit
Peter de Kraker
App Developer@MijnKassabon

Peter heeft jarenlange ervaring met het ontwikkelen van mobiele apps, hij heeft apps ontwikkeld die al meer dan een miljoen keer wereldwijd zijn gedownload! Het team bedenkt wat de app moet doen en hoe deze eruit moet komen te zien, en Peter gaat ermee aan de slag. Het ontwikkelen van een app is extreem tijdrovend en complex, maar daar kan hij prima mee omgaan. Zie het resultaat in de app stores.

Het product

MijnKassabon zorgt voor digitalisering van aankoopbewijzen & klantenkaarten die altijd en overal te raadplegen zijn met een smartphone. Vanuit het hart van Rotterdam centrum werken wij aan één van de meest toonaangevende innovaties van nu, namelijk: Dé digitale kassabon. De grootste uitdaging voor ons is het ontwikkelen van het systeem waardoor het straks mogelijk is om na een aankoop direct de kassabon op je mobiel te ontvangen, en als je een zelfstandige ondernemer bent dan kun je deze zelfs direct doorsturen naar je boekhoudpakket. 

Uniek

De digitale kassabon is nog ver te zoeken in Nederland, dit is erg jammer want het kan op meerdere segmenten zeer grote voordelen opleveren. Een aantal voordelen die MijnKassabon zal bieden; 

  1. De zelfstandige ondernemer heeft z'n boekhouding na elke aankoop direct up-to-date
  2. De consument kan in de toekomst gebruik maken van een handige huishoudboekje, deze zal na elke aankoop direct worden bijgewerkt zodat je een helder en totaaloverzicht hebt van al je contante, digitale en/of pin uitgaven. 
  3. De winkeliers beschikken in de nabije toekomst over een marketing tool op basis van Artificial Intelligence waarmee zij een actie op maat kunnen aanbieden. Door de kassabonnen te digitaliseren ontstaat er een hoop data die wij zullen analyseren met als doel het koopgedrag van de individu in kaart te brengen, hier kan de winkelier vervolgens op inspelen om gepersonaliseerde acties aan te bieden.

Hiernaast is het zo dat wij onze oplossing volledig zelf ontwikkelen en hierdoor niet afhankelijk zijn van externe partijen. Denk hierbij aan: 

  • Software (web & mobiel)
  • Algoritmen
  • Artificial Intelligence marketing engine
  • Datamodellering
  • Server beheer & inrichting
  • Grafisch (UX & UI)
De missie van MijnKassabon staat erg in de schijnwerpers omdat wij o.a. als doelstelling hebben koopgedrag te analyseren om vervolgens een gepersonaliseerde actie aan te bieden. Dit willen wij bereiken door data te vergaren middels de kassabon te digitaliseren. 

Verdienmodel

Wij hanteren een Hybride verdienmodel wat wilt zeggen dat wij meerdere verdienmodellen toepassen. Deze manier maakt het makkelijker om beter in te spelen op de vraag en behoeften vanuit de markt en om tot rendabele activiteiten te komen. De modellen die wij combineren zijn: 

  1. Transactiemodel - (afrekening per verwerkte aankoopbewijs in de boekhouding / afrekening per verwerking van individuele transacties in eigen systemen / afrekening van transacties verwerkt in personal finance applicatie en/of het genereren van een besteding rapport voor persoonlijke doeleinden (VB: kredietwaardigheid))
  2. Licentiemodel - (fixed fee voor het gebruik van onze systemen door bijvoorbeeld: winkeliers / filialen / marketing managers / boekhouders)


  3. Verbruiksmodel - (afrekening per actie op maat die wordt gegenereerd met onze marketing engine / afrekening per samengestelde rapportage / afrekening voor het gebruik van extra of op maat ontwikkelde functionaliteiten) 
  • Voor het direct verwerken van kassabonnen/facturen in het boekhoudpakket zal een fee worden berekend per verwerking. 
  • Voor de winkelier stellen wij onze Analytische tool: Xerebro Engine beschikbaar om een actie op maat aan te bieden op basis van het koopgedrag van de consument. De fee zal pas in rekening worden gebracht nadat de actie is geaccepteerd, de hoogte hiervan verschilt echter per winkel en soort besteding. Dit kan een percentage van het product zijn of een vooraf afgesproken bedrag.

Schaalbaarheid

De diensten & services van MijnKassabon bieden wij in de vorm van software die geheel in onze eigen keuken is en zal worden ontwikkeld. In technische zin zijn de diensten 100% schaalbaar, iets wat namelijk ontwikkeld is vereist niet alleen onderhoud maar ook updates ter verbetering wat vervolgens ook resulteert in doorontwikkeling van nieuwe aanvullende diensten en services. (Nederland telt ongeveer 13 miljoen consumenten, hier zijn we dus nog wel even mee bezig)

Huidige status

  • Onze mobiele applicatie is inmiddels gelanceerd. Als gebruiker kun je je klantenkaarten scannen (barcode) en je kassabonnen digitaal bewaren. Alle gegevens in de app worden na registratie bewaard om verlies van je gegevens tegen te gaan.
  • De web applicatie is voorlopig ontwikkeld voor interne doeleinden, in theorie kan elke consument nu al inloggen en beschikken over een dashboard waar je al je klantenkaarten en kassabonnen kan terugvinden en al je bewaarde aankoopbewijzen naartoe kunt uploaden. De backup functionaliteit in de mobiele app zorgt ervoor dat al je gegevens real-time beschikbaar zijn in je dashboard. Na (door)ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten zullen wij de dashboard beschikbaar stellen voor commercieel gebruik.
  • in juli 2016 zijn wij begonnen met het ontwikkelen van de ondernemers module in onze web applicatie.
  • De functionele en technische architectuur voor toekomstige functionaliteiten is gereed, evenals het stappenplan per ontwikkelingsfase.
  • De gehele infrastructuur waar alle applicaties op draaien en worden gehost is dusdanig ingericht dat deze groeit naarmate de servers worden belast. De servers van MijnKassabon staan expliciet in Nederland en zijn beveiligd conform de hoogste standaarden.

Verdere ontwikkelingen

Om alle nieuwe diensten in één keer te ontwikkelen is geen doen en zeer zeker niet verstandig, vandaar dat wij deze verspreiden over 4 fases. Na elke fase willen wij een werkend product lanceren en vermarkten, op deze manier kunnen wij sneller inspelen op updates, verbeteringen, de vraag vanuit de markt en bouwen we geleidelijk aan onze naamsbekendheid. Ook naar u als investeerder toe biedt dit voordelen, u ziet na elke fase het resultaat van uw investering.


Onze roadmap ziet er als volgt uit:


FASE 1. Voor Zelfstandige Ondernemer: MijnKassabon Clickx; Met deze module is het mogelijk om via de mobiele en/of web applicatie een offerte/factuur letterlijk en figuurlijk bij elkaar te klikken en deze te versturen naar een potentiële klant. 

De offerte is te volgen d.m.v. de zogeheten ‘’internet vinkjes’’ zoals wij gewend zijn in bijvoorbeeld WhatsApp, je kunt zien of de offerte is ontvangen/ gelezen/ akkoord is/ extra informatie is gewenst/ etcetera. Indien de offerte akkoord is namens de klant dan krijg je daar in de web applicatie of in de app een notificatie van.

Opdracht is voltooid? dan kun je met één druk op de knop de offerte converteren naar een factuur en deze via dezelfde weg versturen, ook hier kun je de status real-time volgen.

Factuur is betaald? dan kunnen beide partijen deze wederom met één druk op de knop doorsturen naar betreffende boekhoudpakket. 

Bij de laatste stap is het dus niet zo dat de factuur klaar wordt gezet ter verwerking, maar daadwerkelijk direct verwerkt wordt. Hiervoor zijn er koppelingen vereist met betreffende boekhoudpakketten die gerealiseerd zullen worden in een volgende fase. 

Status: ontwikkelingen voor de Web app zijn reeds gestart. In deze fase (met de beoogde financiering) willen wij starten met de mobiele applicatie ontwikkeling.


FASE 2. In deze fase zal een huishoudboekje worden ontwikkeld (in de mobiele app) waar de consument op een vrij eenvoudige manier haar persoonlijke financiën mee in kaart kan brengen. Na het invullen is het tevens mogelijk om een persoonlijk financieel rapport te genereren die je voor persoonlijke doeleinden kunt gebruiken, denk dan bijvoorbeeld aan; het aanvragen van een persoonlijke lening bij een bank. Ons doel is om het huishoudboekje automatisch na elke aankoop bij te werken met dagelijkse digitale en/of contante aankopen/overige uitgaven.

Status: te ontwikkelen in deze fase met de beoogde financiering.


Bovengenoemde diensten zullen een zeer unieke ervaring bieden dan de ''traditionele'' diensten die al bestaan. Een offerte/factuur maken of het invullen van een huishoudboekje zal nooit meer hetzelfde zijn. 


De volgende fases zullen kort omschreven worden en zijn doelstellingen voor toekomstige crowdfunding campagnes:

  1. FASE 3 Integratie met boekhoudpakket (eerste koppeling zal in fase 1 al plaatsvinden)
  2. FASE 4 Koppeling met kassasystemen (erg complexe en uitgebreide ontwikkeling)
  3. FASE 5 (door)ontwikkeling Artificial Intelligence Marketing Engine
  4. FASE 6 Huishoudboekje in web applicatie

Indien wij tijdens de eerste financierings campagne meer ophalen dan beoogd dan zullen wij de ontwikkelingen combineren met de opvolgende fases.

Doelgroep

  • Consumenten, In de praktijk start je ongeveer vanaf je 13e jaar met aankopen, vanaf deze leeftijd beginnen kinderen met pinnen en dus het uitgeven van geld.
  • Zelfstandige ondernemers(starters/ZZP), onze potentiele doelgroep zijn voornamelijk de starters en zzp'ers.
  • Winkeliers, vrijwel iedere winkelier met een modern kassasysteem kan zich aansluiten op het systeem van MijnKassabon. Dit kunnen bijvoorbeeld kappers zijn, maar ook Supermarktketens en webshops.
  • Leveranciers / Fabrikanten, leveranciers en fabrikanten kunnen op basis van vernieuwde inzichten hun producten beter afstemmen op de vraag en behoeften vanuit de consument. Deze inzichten kunnen tevens bijdragen aan het ontwikkelen van geheel nieuwe hypes & trends.
  • Overige: Marketeers, accountants & boekhouders, overheid (CBS, Nibud, Belastingdienst).

Marktomvang

  • Consumenten: Wij hebben opgemerkt dat consumenten vanaf 22 jaar onze app beginnen te gebruiken. Nederland telt ongeveer 13 miljoen consumenten.
  • Zelfstandige ondernemers(starters/ZZP): In januari 2016 startten ongeveer 19.073 bedrijven waarvan 12.084 zzp'ers. Nederland telt per 1 januari 2016 1.782.289 geregistreerde vestigingen, bestaande uit 1.698.704 hoofd - en 83.585 nevenvestigingenvestigingen. Waarvan er 932.635 ZZP'er zijn met 1 FTE.
  • Winkeliers, Web-shops: Nederland telt ongeveer 95.000 winkels en ongeveer 30.000 webshops in 2015.
  • Leveranciers / Fabrikanten: Nederland telt ongeveer 60.000 bedrijven die actief zijn in de industrie branche

Concurrentie

Digitalisering is niets nieuws in Nederland, sterker nog er komen steeds meer innovatieve oplossingen op de markt die ons dagelijkse leven een stuk vereenvoudigen. 


Er zijn zeker bedrijven die zich bezighouden met digitale aankoopbewijzen/facturen maar daar zullen wij niet veel last van hebben, de marktomvang in Nederland is simpelweg te groot voor één bedrijf. Het is absoluut de wens van elke ondernemer om de grootste te zijn, echter is deze wens niet heel erg reëel voor ons als Start-up.

Doordat wij een platform ontwikkelen waar zowel de particulier als ondernemer wordt bediend, verkleinen wij de kans om last te hebben van concurrentie. Naast de particulier en ondernemer zijn er overige partijen die eveneens gebruik zullen maken van hetzelfde platform, namelijk: De winkelier (ketens) / Groothandels / Boekhouders / Accountants. Oftewel, MijnKassabon richt zich en doelt op algehele ketenintegratie. 

Huidige klanten

  • 1000+ downloads binnen 4 dagen sinds de lancering afgelopen woensdag 31 augustus 2016, wij zullen met enige regelmaat de cijfers updaten.

Feedback van klanten

Feedback is terug te vinden in de app stores en op onze Facebook pagina:

  • Henk de Jongste; Ik vind het een knappe prestatie dat dit product in de markt is gezet maar het allerbelangrijkste is het nut en kan jullie vertellen je moet er gebruik van maken, het bied je niet alleen zekerheid maar vooral inzicht en goed voor het milieu.
  • Anoniem; Handig en speelt goed in op een papier vrije toekomst. Beter voor iedereen.
  • Brian; Altijd handig om je boekhouding en facturen op te slaan. Scheelt Heel veel papier.
  • Anoniem; Goed bedacht Momenteel nog niets ingevoerd, maar wat een potentiële app! Straks eindelijk af van al die pasjes.

Nieuwe klanten

  • Doelstelling is voor 31 december 2016, 50K downloads te hebben gerealiseerd met onze huidige app. 
  • Doelstelling voor 2017/18/19/20 is 2,5M/3,5M gebruikers van onze huidige app (consumenten)
  • Doelstelling is om in 2017/18/19 100K zelfstandige ondernemers te bedienen

Verkoopverhaal

MijnKassabon biedt een innovatief platform die alle winkeliers in staat stelt aankoopbewijzen te digitaliseren. Een probleem wat vaak voorkomt bij bijvoorbeeld de consument is dat aankoopbewijzen verva­gen of kwijtraken. MijnKassabon biedt een dienst aan waarbij aankoopbewijzen, klantenkaarten, een huishoudboekje, maar in de toekomst o.a. ook garantiebewijzen, retourtermijnen en handleidingen verzameld/bijgehouden worden in één app. 

Ondernemers kunnen straks, net zoals de consument, aankoopbewijzen/facturen digitaal ontvangen. Daarnaast hebben ondernemers de mogelijkheid om alles direct door te sturen naar een boekhoudpakket. Hierdoor hoef je nooit meer papieren bonnen te bewaren, te scannen of door te sturen naar je accountant. Zonder extra handelin­gen is je boekhouding direct up-to-date. De app downloaden is gratis, in de nabije toekomst zullen extra functionaliteiten worden aangeboden in de app die je tegen een kleine vergoeding kunt gebruiken.

Gedaan tot nu toe

Social media marketing campagne: 

  • Facebook - Bereik +150K gebruikers, doelgroep leeftijd vanaf 16 jaar tot 65. Ruim 750 downloads gerealiseerd sinds de lancering van de app 31 augustus 2016. Resultaat is boven verwachting, dagelijks komen er tussen de 100/250 downloads bij. Betaalde campagne is actief.
  • Google - korte adwords campagne om naamsbekendheid te vergroten en om onze website in de search engine ranking te profileren. Betaalde campagne is niet actief.
  • Twitter - Uitleg animatie op gepost zonder budget, puur om bereik en naamsbekendheid. Resultaat valt erg tegen. Campagne is niet actief.
  • Instagram - Erg actief posten om naamsbekendheid te vergroten, hiernaast hebben wij een actieve campagne om onze app te promoten waar ruim 250 downloads uit zijn ontstaan binnen 3 dagen. Betaalde campagne is actief.
  • Youtube - Animaties gepost om naamsbekendheid, bereik en downloads te genereren. Budget is redelijk laag geweest omdat je via dit platform geen call to action kunt toevoegen, zoals: Download app button. Bereik in het verleden was meer dan 10K views. Betaalde campagne is niet actief.
  • LinkedIn - berichten posten om naamsbekendheid en netwerk updaten, voorlopig geen betaalde campagne.

Overige:

  • Interview voor Getting Smart magazine 
  • Interview voor nieuwsbrief binnen WTC Rotterdam 
  • Hackathon deelname Exact Online October 2015
  • Interview gepland voor Magazine WTC Nederland & Global
  • Interview gepland door twee van onze partners voor vermelding in hun wekelijkse mailing.
  • Hackathon deelname voor de 2e keer gepland op 8 & 9 November 2016 van Exact Online

In de media: https://www.mijnkassabon.nl/media.html

Marketing & sales kanalen

Wij maken gebruik van Social Media kanalen zoals: Facebook, Google, Instagram, LinkedIn en Twitter. 

Hiernaast worden er mailingen verstuurd vanuit WTC Rotterdam en staan wij in kranten/magazines die vanuit de WTC worden verstuurd.

Wij hebben intern ruim 6K aanmeldingen gehad per mail vanuit een eerdere Social Media marktonderzoek die actief worden benaderd.

Een X aantal partners en collega ondernemers zullen hun netwerk (social media) actief gaan inzetten om tot meer exposure te komen, hiernaast zijn er twee partners voornemens om mailingen te versturen.


Marketing doel

Op het moment is er een actieve Social Media campagne actief om onze mobiele applicatie te promoten. 

Het doel is om na elke nieuwe update of functionaliteit ons bereik te vergroten door nieuwe doelgroepen/segmenten aan te spreken via Social Media en overige online kanalen zoals: Web-ads / partner portals / online communities.

Zodra MijnKassabon meer voet aan de grond krijgt dan zullen wij de marketing activiteiten uitbreiden door ook offline kanalen in te zetten. Voorlopig biedt online marketing de beste uitkomst vanwege het feit dat wij diensten aanbieden met betrekking tot digitalisering en hier het gross van onze doelgroep zich actief in bevindt.  


In de toekomst zal het verkoop- en marketingbudget 15/20% van de omzet zijn. Hiermee kan de naamsbekendheid worden gewaarborgd en de internationale uitbreiding worden bekostigd. Deze post is ontzettend belangrijk voor MijnKassabon en hierop zal dan ook niet worden bezuinigd.

Partnerships

Wij hebben een partnership gesloten met één van de grootste boekhoudsoftware aanbieder van Nederland, en werken wij samen met een minder grote partij die al enige tijd actief is binnen het MKB segment.  

Hiernaast hebben wij een partnership met een een Accountantskantoor die landelijk actief is en voornemens is om onze diensten actief te gebruiken.


Overig partners staan op onze partnerpagina: https://www.mijnkassabon.nl/partners.html


Verwachte omzet

  • 1 nov 2016/ 1 nov 2017: 37.500 euro  
  • 1 nov 2017/ 1 nov 2018: 187.500 euro
  • 1 nov 2018/ 1 nov 2019: 375.000 euro

Aannames

  • App gebruikers groeit met 100/250 downloads per dag
  • MijnKassabon is een erkend FinTech bedrijf die erg in de schijnwerpers staat op dit gebied
  • 2 financiele dienstverleners in Nederland zijn erg geinteresseerd in onze analytische toepassingen (koopgedrag analyseren)
  • Onze oplossing draagt bij aan bewust & economischer inkopen (consument)
  • De zakelijke oplossing waarmee je boekhouding direct up-to-date is na een aankoop is compleet nieuw voor onze begrippen.

Tot nu toe geinvesteerd

  • 40K door de founder van MijnKassabon
  • Het hele team investeert tijd om onze doelen te bereiken, wij zijn ook niet voornemens om het komend jaar salarissen te betalen. 
  • De afspraken die wij intern hebben gemaakt is investeren in tijd in ruil voor aandelen. Door deze afspraak zijn wij als bedrijf erg gunstig uit qua kosten en kunnen wij onze doelen sneller bereiken.

Investeringsbehoefte

De investering behoefte voor jaar 1 is 30K tegenover 5% aandelen in MijnKassabon B.V. De omzet van jaar 1 genoemd in onze bedrijfswaardering is het resultaat van deze investering.


In het 2e jaar zijn wij voornemens om een vervolg crowdfunding campagne te starten via het platform van Symbid, de benodigde investering bedraagt 90K wat resulteerd in de beoogde omzet van 187.500 euro in jaar 2. 


Gebruik van de opgehaalde gelden

De investering zal worden gebruikt om de diensten en services van MijnKassabon uit te breiden met nieuwe functionaliteiten. 


De nieuwe functionaliteiten worden aangeboden aan de consument, winkelier, leverancier en zelfstandige ondernemer. 

Te ontwikkelen:

  • Applicatie (web & mobiel) voor zelfstandige ondernemer MijnKassabon Clickx (Offerte & facturatie) de ontwikkelingen zijn inmiddels gestart
  • Koppeling met boekhoudpakket zodat aankoopbewijzen direct worden doorgestuurd en verwerkt in de boekhouding
  • Huishoudboekje voor de consument die automatisch wordt aangevuld met je dagelijkse aankopen

Rendement

De verwachting is dat wij pas tegen eind 2017 winst zullen gaan maken. Dividend voor de aandeelhouders is niet het hoofddoel en zal tussen 5 en 10% zijn. 


Onze doelstelling is om binnen vijf jaar 5 miljoen consumenten te bedienen.

Risico's

Wij zijn een startup die zich bezig houdt met het ontwikkelen van software wat altijd een risico met zich mee brengt, je bent namelijk altijd afhankelijk van veel factoren tijdens dit soort trajecten. Wij zijn dusdanig klein dat wij niet direct de juiste zekerheid kunnen bieden, als wij niet de mogelijkheid krijgen om ons te bewijzen dan zal het risico ook voor ons alleen maar groter worden. 


Wat een echte nachtmerrie is, is dat wij ingehaald worden door technologische ontwikkelingen en/of concurrentie. Natuurlijk kunnen wij dit niet tegenhouden maar dit risico is er nu eenmaal indien wij zelf niet voldoende vaart kunnen houden in onze technologische ontwikkeling. Wij investeren zoveel mogelijk tijd in de ontwikkeling om dit risico tegen te gaan. 


Een volgend risico is dat onze toekomstige financiering campagne niet persé hoeft te slagen wat resulteerd in gestaagde ontwikkeling en groei. 


Ook bestaat het risico dat de winkelier hier totaal geen toekomst in ziet en daardoor geen koppeling met MijnKassabon wilt realiseren. Dit kunnen wij enigszins opvangen door de focus meer op de zelfstandige ondernemer en leverancier/fabrikanten te leggen. Nu werken wij natuurlijk nog aan de totale oplossing en mogen we hier nog niet vanuit gaan, maar het risico bestaat zeker.


Als laatste is er een kans dat de consument de doelstelling van MijnKassabon verkeerd opvat. Onze doelstelling is ''koopgedrag'' analyseren zodat de consument bewuster en economischer kan inkopen. Dit proberen wij zo subtiel mogelijk over te brengen, maar het is goed mogelijk dat dit verhaal de consument kan afschrikken en weerhouden om onze diensten te gebruiken. Het is aan ons om ervoor zorg te dragen dat wij dit zo helder en transparant mogelijk overbrengen, vandaar dat we kiezen om in stappen te ontwikkelen en te vermarkten.