Idea-equity-label
Aandelen
Equity
Billboard_billboard_onlyonce_overfunding
Only Once BV team 4
Only Once BV x, NL

No longer in business Only Once 3A Investmentronde

Only Once is het 1ste innovatieve internationale "Life Management platform" waarin u uw serieuze digitale administratieve leven regelt.

$116.442 gefinancierd
100%
$116.442
Minimum doelbedrag
2%
Aandelen
No longer in business Only Once 3A Investmentronde
INNER CIRCLE
Product

Only Once bouwt een internationaal platform waarin individuen en organisaties veilig al hun serieuze digitale administratieve zaken kunnen regelen. Only Once noemt dit een "Life Management Platform".

Unique Selling Points

Only Once wil ten opzichte van andere marktspelers het totale gegevensprobleem oplossen. Dus zowel consumer to consumer, consumer to business en business to business. Met 1 generiek platform.  Only Once is een Nederlands bedrijf, uw gegevens worden binnen de NL grenzen opgeslagen en voldoet aan de EU regels. In tegenstelling tot US initiatieven. Wij willen de meest voorkomende vorm van gegevensuitwisseling (visitekaartjes en (webbased) formulieren) het allersnelst, gemakkelijkst en veiligst kunnen faciliteren.

Verdienmodel

Samengevat is het verdienmodel gebaseerd op een Freemium model. Zowel individuen als organisaties kunnen direct starten met Only Once en met elkaar gegevensuitwisselen.

Organisaties kunnen bedrijfsapplicaties koppelen aan het Only Once platform en betaalde datafeeds afnemen.

Tot nu toe bereikt

Allereerst is Only Once bijzonder trots op haar reeds bereikte crowdfund resultaten. Wij zijn de absolute nr 1 en hebben al een installed base opgebouwd van een potentiele Only Once usergroup.

Voorts zijn de digitale kluizen (de Data Stores) ontworpen, gebouwd en getest.  Het data sharing mechanisme is ontworpen, gebouwd en getest.


"Privacy by Design" en "Security by Design" is altijd intrinsiek het fundamentele onderdeel van het platform. Alle gegevens transacties worden gelogd.  We geloven sterk dat Only Once zeer robuust en secure is opgezet. Er is een speciale encryption architectuur ontworpen met meerdere beveiligingsringen.

Sinds 17 december 2014 is Only Once in BETA gegaan en draait het platform online op internet. Er zijn in totaal 113 user accounts in de beta omgeving aangemaakt.

Only Once is op Europees niveau in woord- en beeldmerk beschermd. Ons IP en onze auteursrechten zijn door juristen vastgelegd.

Er zijn vele klantbezoeken geweest waarbij meerdere toekomstige klanten concreet in ons platform hebben geïnvesteerd en gezegd te hebben zelf Only Once in hun bedrijfsvoering te willen gaan inzetten na de Beta test fase. Kleinere investeerders willen Only Once inzetten voor al hun contactenbeheer.

Only Once is reeds in meerdere landen geweest om daar contacten te leggen, hetgeen is gelukt. We kunnen vrij snel volledig internationaal uitrollen en deze landen gebruiken als testmarkten.

Only Once heeft een prachtige onderneming neergezet, personeel in dienst genomen, met een mooie zakelijke professionele uitstraling, met oa: Een prachtige Only Once product brochure, een professioneel Investment Memorandum met alle investors informatie, een mooie Symbid pagina en natuurlijke onze eigen website www.onlyonce.com.

Benodigde investering en gebruik van het geld

Primair is deze investering nodig voor de bedrijfscontinuiteit van Only Once. Zoals onder meer  kosten voo de verdere ontwikkeling van het platform, marketing, communicatie, hosting, personeels en wervingskosten.

Er zullen tevens financierings/bemiddelingskosten moeten worden gemaakt voor het verwerven van een Venture Capitalist / Private Equity partij, wat volop loopt.


Voor de investeerder

Only Once is een internet start-up met corresponderend risicoprofiel. Ons eigen vertrouwen in onze oplossing is zeer hoog. Only Once heeft ondertussen een innercircle opgebouwd van tientallen OO-believers. Niet voor niets staat Only Once nummer 1 op Symbid.

Alle huidige OO-ers, investeerders en bedrijven te samen brengen hun (specifieke-) kennis en (werk- en levens-) ervaring in. Zo zijn we samen in staat om snel in te spelen op veranderingen in de markt en nieuwe functionaliteit aan het bestaande platform toe te voegen. Hiervoor houden we regelmatig sales en marketing bijeenkomsten.

Update_thumb_rpeels_aboutus
Roel Peels
CEO/Founder

Zie onze website voor overzicht van Only Once teamleden en hun profielen.

Naast Only Once zijn er vele partners en toeleveranciers voor ons werkzaam, die met zijn allen van Only Once een groot succes maken. Denk hierbij aan onze bouwpartij, privacy specialisten, investment advisors, legal, accountant, externe security specialisten, hosting partner, IA/UX designers, etc, etc.

Het product

Only Once bouwt een internationaal platform (Een "Life Management Platform") waar individuen als organisaties op één centrale online plek (“de digitale kluis”) al hun gegevens kunnen vastleggen. Zowel persoons- als bedrijfsgegevens. Vervolgens bepalen zij wie, voor hoe lang, toegang krijgen tot welke deel van hun gegevens. Only Once legt het beheer, onderhoud en de controle van gegevens terug waar het hoort. Namelijk bij de eigenaar van de gegevens.

Dit geeft alle partijen grote voordelen: Alle gegevens gestructureerd en geordend op 1 plek en met 1 druk op de knop gegevenswijzigingen kunnen doorgeven. Gegevens van ‘geconnecte’ relaties zijn altijd up-to-date, tijdig, toegankelijk, volledig, time stamped, foutloos, gevalideerd, accuraat en betrouwbaar.

Voor organisaties realiseert Only Once een aantoonbare kostenbesparing. Only Once zorgt voor EU compliancy, is veilig, gemakkelijk, snel en efficiënt.

Uniek

  • Only Once wil en kan sneller en gemakkelijker dan welke andere oplossing dan ook, gegevens uitwisselen. Een formulier vullen binnen seconden, elke willekeurige businesscard uitwisselen binnen seconden.
  • Only Once is een Nederlands bedrijf en voldoet aan NL/EU wet en regelgeving. Data is veilig, wordt nooit doorverkocht.
  • Only Once is volledig nieuw ontworpen en gebouwd. Security by Design en Privacy by Design zijn in de kern ingebouwd.
  • Only Once opereert direct internationaal, is volledig internationaal opgezet met hierdoor een grotere groeipotentie.
  • Only Once is simpel en zeer gebruiksvriendelijk opgezet. Gemak, eenvoud en rust. Volledig responsive ontworpen.
  • De Only Once kluizen kunnen circa 90% van uw dagelijkse gegevens opslaan en uitwisselen. Veel platformen kunnen alleen consumentgegevens opslaan, Only Once ook bedrijfsgegevens. Er zijn meer dan 250 velden gedefinieerd.
  • Only Once kent speciale velden voor ZZP-ers en voor iedereen die werk of een opdracht zoekt: zoals VAR, beschikbaarheid, tarief, skills, etc.

  • Only Once is geen 'APP-je', maar een 'open Platform'. Dit betekent dat bedrijven toepassingen kunnen bouwen op basis van Only Once.



Verdienmodel

Individuen:


  • Individuen gebruiken het platform in de kern gratis. Iedereen kan direct starten.

  • Gebruik platform conform Freemium model

  • Eenmalig aanschaf Digitaal Paspoort

Organisaties


  • Ondernemingen gebruiken Only Once in de kern gratis, elke onderneming kan starten

  • Gebruik platform conform Freemium model

  • One time connection fee per individu ingeval van legacy integratie

  • Datafeed update services: verkoop in bundels van “2000 updates voor xx per jaar'

  • Consultancy, OO connector implementaties, maatwerk software, etc

Verder uit te werken alternatieven/ideeen


  • Shared revenue modellen: data eigenaar krijgt vergoeding voor delen gegevens

  • Shared Ownership: Modellen waar iedereen eigenaar is of wordt van Only Once. Platform gebruiken = dubbel voordeel

Schaalbaarheid

Only Once is volledig nieuw ontwikkeld conform de laatste architectuur concepten. Deze bestaat uit 3 modulaire delen: Webservices, applicaties services en database services, Deze zijn allemaal heel gemakkelijk horizontaal schaalbaar, door eenvoudig meerdere virtuele machines bij te plaatsen. Parallel zijn load balancers geplaatst voor verdeling verkeer.

Verticaal schaalbaar is ook mogelijk, door een extra laag in de architectuur in te bouwen.

De huidige ingebouwde encryptie kost veel computertijd en wordt nu volledig afgehandeld door de applicatie server. Indien schaalbaarheid, performance, een issue wordt kan de hele encryptie/de-encryptie op een aparte server worden geplaatst.

Huidige status

Only Once draait in BETA live in het datacenter.

Ontwikkeld en live is:

  1. De complete user interface en interaction designs
  2. De security en privacy
  3. Het hele digitale kluis concept met dito mechanismen
  4. De Personal Data Store
  5. De Organisational Data Store
  6. Het secure maken en delen van gegevens via Cards
  7. Contacten overzicht
  8. Journaling, auditing en tracing van gedeelde gegevens.
  9. Inbox en outbox mechanisme

Verdere ontwikkelingen

Op onze release kalender staat oa:

  1. Verwerking van alle beta testers feedback, bugs, nice to have's
  2. De formsmanagement module voor automatische data capturing
  3. De IAM module, digitale identiteiten


  4. Website integratie module: inloggen met OO_ID
  5. De contacten synchronisatie mechanismen met android, Ios, etc
  6. De enterprise Service Bus met de bedrijfsapplicatie integratie

Doelgroep

Only Once is een 2-sided platform en kent 2 belangrijke doelgroepen: Gegevenseigenaren en gegevensafnemers.

Partijen zijn in die rollen soms gelijkwaardig (vrienden) waarbij de eigenaar kan kiezen of hij gegevens deelt.
In voorkomende gevallen ongelijkwaardig (burger-overheid), waarbij de eigenaar gedwongen wordt gegevens te delen.

Tot slot is er soms een afhankelijkheid, bijvoorbeeld bij het huren van een auto: de dienst wordt alleen geleverd als de gegevenseigenaar toegang geeft tot bepaalde gegevenselementen. Als deze het verzoek niet honoreert, wordt de dienst niet geleverd.

Marktomvang

Only Once wil direct volledig internationaal opereren en doet dit ook. Er is reeds met meerdere landen contact gelegd of is de directie van Only Once er al geweest.

Er zijn 10M Nederlanders die potentieel Only Once zouden kunnen gebruiken om hun serieuze digitale administratieve leven in het platform te organiseren. Er zijn potentieel circa 840.000 bedrijven die een Only Once zakelijk account kunnen aanmaken en via Only Once graag toegang tot de gegevens van Nederlanders willen hebben.

En hierboven hebben we het dus enkel over Nederland. Ons platform heeft een wereldwijd potentieel.

Concurrentie

Er begint heel snel een markt te ontstaan voor Personal Data Stores, data exchange, form filling uit je data stores, privacy by design toepassingen etc.

De belangrijkste marktspelers zijn nu:

Aanbieders van sec digitale kluizen
Www.lockertje.nl  
Lockertje kluis
Kluis ANWB
www.niksvergeten.nl 

Aanbieders van AfterLive Services gebaseerd op een digital kluis
Aftersteps.com

Only Once achtige initiatieven, Personal Clouds en (Personal) Platforms
www.qiy.com (NL)
www.iaddress.nl/  (NL)
www.personal.com (US)
www.synergetics.be (BE)
www.mydex.org (UK)
www.meeco.com  (US)
ownyourinfo.com (US)

Social media Platforms
www.Linkedin.com (US)

Apps met contactgegevens
www.Humin.com
Sync.me

Personal Marketplaces
www.handshake.uk.com  (US)
www.dataisme.com/ (NL)

Handelaren in onze persoonsgegevens, dataverrijkers, aanbieders data
www.datacollectief.nl/
www.edm.nl/
www.cddn.nl/

Huidige klanten

Only Once spreekt en is in gesprek met Interim en recruitment bureaus, gemeentes, scholen, verzekeringsmaatschappijen, automotiv, etc. Ook Health en Nutsbedrijven zijn interessant gebieden voor Only Once.

Feedback van klanten

Tijdens de BETA-testdagen maar ook tijdens de vele demonstraties die wij nu reeds met onze BETAomgeving hebben gegeven zijn de reacties louter positief. Het platform is al behoorlijk stabiel en met name de gebruiksvriendelijkheid, de eenvoud en het rustige design wordt geprezen.

Klanten maar ook software leveranciers beginnen te geloven dat Only Once goed en gedegen in elkaar zit, en veilig en betrouwbaar is. We hebben al meerdere malen onze security moeten aantonen en bewijzen.

Nieuwe klanten

zie boven.

Verkoopverhaal

Only Once regelt je serieuze digitale administratieve leven: "Store Once, share forever"

Met rust, gemak, controle, inzicht en altijd overzicht.

Bedrijven kunnen hun bedrijfsapplicaties koppelen aan Only Once. Met een kostenbesparing, compliancy en hogere klanttevredenheid tot gevolg. Only Once zorgt voor lagere drempels om zaken te doen.

Gedaan tot nu toe

De diverse markten zijn actief bezocht en gepitched, er zijn al heel veel live klant demonstraties gegeven.

Internationaal is er een netwerk van potentiele OO-ers aangelegd die te kennen hebben gegeven Only Once te willen helpen groeien.

Marketing & sales kanalen

Large accounts worden bediend met direct sales en toegewezen accountmanagers.

SOHO accounts worden bediend via ons (toekomstige) klantcontact center.

Individuen worden online bediend (en afhankelijk van de abonnementsvorm) met toegang en hulp van ons klant contactcenter.

Marketing doel

Wij sturen onze marketing en sales op 5 doelen:


  1. Getekende Letter of Intents

  2. Groei aantal users = Aangemaakte accounts = Personal Data Stores


  3. Groei aantal organisatie = Aangemaakte zakelijke accounts = Organisational Data Stores.

  4. Als de software volledig live is, op verkochtte datafeeds.

  5. Reputatie en klanttevredenheid



Partnerships

Wij spreken met meerdere partijen over partnerships, waarbij deze partijen specifieke branche oplossingen nodig hebben en zij de applicatieve gegevens uit Only Once willen halen... Dit is volop in ontwikkeling.

Omzet tot nu toe

Only Once bevindt zich op dit moment in de aanbiedingsfase voor het uitvoeren van een (betaalde) pilot bij een van de grotere bedrijven in Nederland. Zij willen met Only Once als voortportaal hun diverse marktlabels bedienen.

Voor meer (NDA) informatie, mail sales@onlyonce.com

Verwachte omzet

Zie voor P&L, cashflow, etc, ons investment memorandum, pagina 22.

Aannames

Bij de omzet en volumeberekeningen zijn er de volgende aannames gemaakt:

  1. Conversie rates van freemium model naar betaalde abonnementen is gebaseerd op aannames
  2. Concept pricing is klaar en bij diverse investors met ondernemingen getoetst. Onder druk van concurrentie kan die pricing enerzijds moeten worden verlaagd of bij gunstige omstandigheden, mogelijk worden verhoogd
  3. De allergrootste onbekende is hoe hard het platform kan groeien: hoe goed slaat het aan? Continue groei van users en bedrijven is het allerbelangrijkste.

  4. Aannames is de Only Once denkt dat elke Only Once hun data up2date zal houden en dat Only Once zodoende ook up2date data naar de bedrijfsapplicaties kan feeden.

Tot nu toe geinvesteerd

Symbid Tier 1   : € 195k (2013)COMPLETED SUCCESFULLY

STAK                : € 123k (2014)COMPLETED SUCCESFULLY

Symbid Tier 2    : € 300k (2014)COMPLETED SUCCESFULLY

Eigen inbreng    : € 800k (2013-2014) IN NIET BETAALDE UREN


Investeringsbehoefte

Ons totale doelkapitaal is conform Investment Memorandum gesteld op  150K. Only Once wil dit bedrag in 2 crowdfunding rondes ophalen:

TIER3A,   Target 100.000 euro (korte termijn financiering)
TIER3B,   Target 50...150.000 euro (mogelijkheid tot overrun)

* Zie investment memorandum voor de totale investment behoefte op lange termijn en de aandelenuitgifte details, incl under- en overrun.

Gebruik van de opgehaalde gelden

Primair is deze investering nodig voor de bedrijfscontinuiteit van Only Once.  Er moet personeel worden betaald, maandelijkse hosting kosten, scrum sprints, representatiekosten,etc. Er zullen tevens financierings/bemiddelingskosten moeten worden gemaakt voor het verwerven van een Venture Capitalist / Private Equity partij, wat volop loopt.

Rendement

Exit doelstelling
Verkrijgen zoveel mogelijk eindgebruikers met zoveel mogelijk gegevens.
Verkrijgen zoveel mogelijk bedrijven met zoveel mogelijk gegevens. In zoveel mogelijk landen. Met zoveel mogelijk datasharing connecties. Met zoveel mogelijk aangesloten organisaties die datafeeds hebben gekocht.

Rendement op investering kan bij succes Only Once aantrekkelijk zijn. De acquisitiemarkt betaalde voor platforms met vele gebruikers, de volgende bedragen/ user:

-  GeoCities (Yahoo): $830 per user
-  Flickr (Yahoo): $111 per user
-  WhatsApp (by Facebook): $35 per user
-  Hyves (by TMG): EUR 5 per user

Doel van Only Once is een internationaal platform te bouwen met grote aantallen users. Met uw hulp en uw relaties. Zowel zakelijk als privé. Met daardoor een hoge intrinsieke waarde met potentiële exits zoals bovenstaand genoemd.

De exit waarde zelf is door board Only Once nagenoeg niet realistisch te voorspellen. Het is als Tinder, Twitter, Marktplaats, Yahoo en Hyves, etc.

Rendementen lopen daarom uiteen van 0x de inleg tot 10, 30x of nog veel hoger x de inleg. Bij internationaal succes.

Risico's

  1. Er wordt ongewenst toegang tot persoons data verkregen;
  2. Onvoldoende in staat snel marktaandeel te verwerven;
  3. Onvoorziene technische complicaties tijdens bouw;
  4. Slechte recensies, slechte pers omdat de pers het platform on gebruiks vriendelijk vindt;
  5. Only Once krijgt niet het gewenste imago (robuust, veilig, betrouwbaar, privacy waakhond);
  6. Continu en tijdige financiering tot OO break-even is;
  7. Software bouw extern ipv met eigen ontwikkelteam.