Idea-equity-label
Aandelen
Equity
Billboard_gyld_symbid_header_02 Play
Medium_thumb_gyld-dave-rader
Dave Rader team 9
Dave Rader AMSTERDAM, NL

No longer in business - GYLD | De Kappersgilde

Het allereerste platform dat professionele kappers en consumenten bij elkaar brengt. Knippen en stylen op een tijd en plaats die de consument het beste uitkomt!

$116.442 gefinancierd
100%
$116.442
Minimum doelbedrag
10%
Aandelen
Small_thumb_gyld-dave-rader No longer in business - GYLD | De Kappersgilde
INNER CIRCLE
Product

Het is half zeven en je moet naar een feestje. Je ziet er goed uit … alleen dat háár. Je pakt je telefoon en je kiest een stylist die bij je past. Een uur later zit je haar perfect.


Toekomstmuziek? Niet als het aan GYLD ligt, het eerste online platform dat de hairstylist en de kapper bij je thuis brengt.

www.gyld.nl

Unique Selling Points

Betaalbare luxe

GYLD biedt de consument hey gemak en het comfort van geknipt of gestyled te worden op een plek en tijd die de consument het beste uitkomt. En voor een prijs die gemiddeld lager ligt dan in een salon.


GYLD is oud-Engels voor gilde.

Voor kappers is GYLD een moderne gilde. Het vak wordt teruggeven aan de vakman. GYLD draagt zorg voor de bijzaken, zodat de kapper zich kan richten op de “hoofdzaak”. GYLD geeft ze een podium, de kappers spelen de hoofdrol. GYLD is een community van kappers die hart voor hun werk hebben en hoogstaande kwaliteit willen leveren.


Verdienmodel

Prijzen voor behandelingen worden helder en zonder bijkomende kosten, zoals reis- of parkeerkosten, aan consumenten gepresenteerd.

Freelance kappers en hairstylisten maken gratis gebruik van het platform, GYLD verzorgt de online-marketing, het boekingssysteem en online betalingen. Als een stylist wordt geboekt, dan ontvangt de stylist een commissie en verdient GYLD een verkoopmarge.


Tot nu toe bereikt

GYLD heeft het afgelopen halfjaar vooral geïnvesteerd in een solide basis en fundament:

  • Er is een kwalitatief onderzoek uitgevoerd onder freelance kappers en een enquête gehouden onder consumenten.

  • Het kernteam is samengesteld.

  • Een kappersambassadeur is aangesteld en de eerste 10 stylisten zijn geselecteerd.

  • Logo en huisstijl zijn ontwikkeld.

  • De landingspagina en een speciale website voor kappers zijn live.

  • Social Media kanalen zijn geactiveerd. De introductie video is op Facebook meer dan 10.000 keer bekeken.

  • Partners en leveranciers zijn geselecteerd en zijn actief of staan klaar. Onder andere het grootste subsidie consultancy firma van Europa heeft een subsidieaanvraag voor ons ingediend.

  • We hebben een overeenkomst bereikt met WeWork om op locatie 1x per 2 weken te knippen: GYLD 'n Go. Hiermee zijn we van de kant en draaien we omzet.


  • We zijn live gegaan met een MVP voor GYLD 'n Go.


  • En we zijn gestart met het recruiten van hairstylisten. De eerste 10 stylisten zijn inmiddels geslecteerd en overeenkomsten zijn gesloten.

Kijk ook op onze website, de speciale site voor kappers en onze Facebook pagina.


Benodigde investering en gebruik van het geld

Benodigd is € 100.000 voornamelijk voor het verder ontwikkelen van het platform en voor marketing en sales. Alles staat in de startblokken. Zodra de investering is opgehaald gaan we met een vliegende start de volgende fase in.



Voor de investeerder

GYLD is een goed idee, maar om het te realiseren, hebben we jou nodig. Wij zijn namelijk een start-up en we willen het niet alleen doen. We zoeken mensen die, samen met ons, eigenaar willen worden.


GYLD is een online platform waarin delen en collectief consumeren van knippen en haarbehandelingen centraal staan. Het gaat om de gezamenlijke creatie, productie, distributie, handel door freelance kappers en GYLD aan de ene kant en de markt en consumenten aan de andere kant. Door in deze fase te kiezen voor een financiering in de vorm van crowdfunding creëren we ook voor kappers de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier mede-eigenaar te worden. Zo geven we concreet invulling aan het moderne gilde principe.


We richten ons op een minimaal rendement van 500% binnen 3 jaar en dividend uitkering na 5 jaar. Door de zeer grote en groeiende markt en schaalbaarheid van het concept, is dit een degelijke belegging.


Daarnaast krijg je voor je investering:




  • Investeer minstens 5000 euro en wordt een jaar lang iedere maand gratis geknipt of gestyled.


  • 5x Kans om een jaar lang gratis geknipt of gestyled te worden voor iedere 500 euro die je investeert.


  • 1x Kans voor een complete make-over voor iedere 20 euro die je investeert.



Update_thumb_gyld-dave-rader
Dave Rader
Founder & CEO

In zijn vorige leven zat hij meer dan 20 jaar op diverse directiefuncties, onder andere in de telecomindustrie. Nu zet hij al zijn ervaringen als business development specialist in en groeit mee met de dag van morgen. Hij heeft aan de commerciële basis gestaan van enkele start-ups en slaat met GYLD een richting in die niet meer te stoppen is.

Update_thumb_gyld-steven-rigter
Steven Rigter
Co-founder & CTO

Steven is met meer dan twee decennia aan ervaring onze app guru. Hij stond aan de wieg van een aantal start-ups waarvan hij eentje alweer met succes in de grote wereld heeft gezet en verkocht. Daarnaast heeft deze happy guru al meer dan tien jaar ervaring in technische directeursfuncties.

Update_thumb_gyld-niki-vos
Niki Vos
Ambassadeur & Adviseur

Niki komt uit een kappersfamilie en zelf knipt, stijlt en makeupt ze al meer dan tien jaar er vrolijk op los. En dat gaat niet onopgemerkt, want op Instragram en Facebook heeft ze een grote groep fans en volgers. Als freelance hairstylist & make-up artist heeft ze al diverse prijzen in de wacht gesleept en dat terwijl ze pas 28 jaar jong is.

Update_thumb_gyld-anne-rose
Anne Rose van Servellen
Project & Campagnemanager

Anne Rose werkte als producer en projectmanager voor TEDx Live, MTV en AT5. En deze frisse wervelwind richtte ook nog eens Global Green Events op, een adviesorganisatie voor evenementen en duurzaamheid. Voor GYLD waait ze vrolijk verder en maakt ze alles wat los zit vast.

Update_thumb_gyld-team-yuri
Yuri Winkelman
Designer & Art Director

Yuri is mede-oprichter van freshu, een creatief design bureau uit Amsterdam. Het neerzetten van merken doet hij als de beste, zowel strategisch als visueel. Met zijn frisse blik en oog voor detail geeft hij smoel aan het merk GYLD.

Update_thumb_gyld-team-remi
Remi Schouten
Development & Creative Storytelling

Remi is een veelzijdig creatief talent. Een duizendpoot die naast front-end (development) specialist ook foto- en videograaf is. Samen met Yuri is hij oprichter en eigenaar van freshu en dit unieke duo maakt als geen ander van niets iets.

Update_thumb_gyld-leontien-sierts
Leontien Sierts
Research & Advies

Deze antropoloog is inmiddels al aardig thuis in de wereld van freelance kappers. Voor GYLD voerde ze al een kwalitatief onderzoek uit dat aan de basis lag van GYLD. Met oog voor maatschappelijke trends, subculturen en technologische veranderingen weet ze naar boven te halen wat jij nog niet weet.

Het product

Algemene kenmerken

GYLD is het allereerste web & mobiel platform in Europa dat professionele hairstylisten en consumenten bij elkaar brengt. Het platform is een web-applicatie geschikt voor zowel pc, tablet als smartphone en kent een kappers- en consumentengedeelte.


Functionele kenmerken

Het kappersgedeelte zal gericht zijn op de profilering van de kapper, het consumentengedeelte op het zoeken en vinden van een kapper. Een boekingssysteem toont direct de beschikbaarheid van de kappers en consumenten kunnen direct een boeking plaatsen. Er komt een koppeling met een betaalsysteem en de applicatie wordt in de Nederlandse en Engelse taal opgezet.


Voor kappers en hairstylisten

Kappers en hairstylisten krijgen een eigen profielpagina en kunnen hun portfolio aan de wereld laten zien. Want ze worden geboekt om hun werk, stijl en om wie ze zijn. Met GYLD krijgen ze alle ruimte om zichzelf te profileren. Met een smartphone beheren ze hun eigen agenda en kunnen ze hun beschikbaarheid aangeven. GYLD regelt de online betaling en hun inkomsten worden automatisch op hun rekening gestort.


Voor consumenten

Consumenten kiezen een stylist die qua stijl, smaak of interesse bij hun past. Ze kunnen op behandeling, datum en tijd selecteren. Ze zien de beschikbaarheid van een styliste en kunnen direct een boeking plaatsen. En de GYLD kapper komt naar ze toe! De consument bepaalt zelf waar - bijvoorbeeld op kantoor of thuis - de behandeling plaats moet vinden. Er wordt veilig betaald met iDEAL of creditcard.


Uniek

De luxe van je eigen hairstylist bij je thuis of op kantoor

GYLD is het allereerste Europese web & mobiel platform dat professionele hairstylisten en consumenten bij elkaar brengt. De consument kan eenvoudig dé kapper zoeken die bij zijn stijl past, ervaringen van andere klanten vergelijken, de kapper boeken op de plek en tijd die het beste uitkomt en direct betalen. Dit alles is in een paar klikken te regelen met mobiel, tablet of computer. Het platform biedt kappers een krachtig promotie- en acquisitiekanaal en regelt op een efficiënte manier agenda- en klantenbeheer en betalingen.


Concrete voordelen voor consumenten zijn:

  • Eigen stijl; voor het eerst is het mogelijk om zelf een stylist op stijl en smaak te kiezen

  • Gemak; de kapper komt aan huis

  • Vertrouwen; recensies en reviews van andere gebruikers geven van te voren een indicatie van de kunde en kwaliteit van de stylist

  • Flexibiliteit; door zelf 24 uur per dag afspraken kunnen inplannen en door de mogelijk om geknipt of gestyled te worden buiten kantooruren

  • Laatste trends; GYLD stylisten zijn werkzaam in de mode en reclame en op de hoogte van de laatste trends

  • Een geldelijke besparing tot circa 30-40% gemiddeld.


GYLD is oud-Engels voor gilde

Voor kappers is GYLD een moderne gilde. Het vak wordt teruggeven aan de vakman. GYLD draagt zorg voor de bijzaken, zodat de kapper zich kan richten op de hoofdzaak. GYLD geeft ze een podium, de kappers spelen de hoofdrol. GYLD is een community van kappers die hart voor hun werk hebben en hoogstaande kwaliteit willen leveren.


Concrete voordelen voor hairstylisten zijn:

  • Zakelijkheid; GYLD is een acquisitietool dat leidt tot meer opdrachten en meer omzet

  • Creativiteit; een promotiekanaal om artistiek talent te tonen

  • Kwaliteit; door een ratingsysteem komen de talenten vanzelf bovendrijven en wordt kwaliteit gewaarborgd

  • Community; gevoelsmatig en in de praktijk zijn de stylisten onderdeel van een community

  • Vrijheid; met een smartphone beheren ze hun eigen agenda en bepalen ze zelf hun werktijden

  • Tijdsbesparing; GYLD neemt randzaken uit handen, waardoor er meer tijd over is voor de “hoofdzaken”.

  • Status; ‘thuisknippen’ wordt uit het verdomhoekje gehaald.

Verdienmodel

Multi-sided business model

Het verdien- of businessmodel van GYLD is multi-sided; er zijn twee klantsegmenten namelijk freelance kappers en consumenten. Kenmerkend aan dit model is dat het ene segment afhankelijk is van de andere. Oftewel, zonder kappers geen consumenten en vice versa.


Hairstylisten worden gesponsord

Om de drempel laag te houden wordt het segment van de kappers gesponsord. Inschrijving en gebruikmaking van het platform is voor hen gratis. GYLD regelt de online marketing en sales en helpt ze met professionele foto’s en teksten voor hun profiel. Pas als de hairstylist wordt geboekt dan ontvangt GYLD voor haar inspanning een deel van de omzet als commissie. Het risico voor de hairstylist is met zo’n no cure no pay model bijzonder laag.


Verkoopmarge

Voor consumenten zullen prijzen voor behandelingen - knippen, verven, föhnen, stylen - helder en zonder bijkomende kosten worden gepresenteerd. De consument betaalt met iDEAL of creditcard. GYLD betaalt volgens de afgesproken tarieven de hairstylisten en zo verdient GYLD een verkoopmarge.


Schaalbaarheid

Het plan en het model is uiterst schaalbaar. Er zijn ontwikkelkosten en onderhoudskosten voor het platform, maar waardevernieuwing en diverse groeistrategieën zoals marktpenetratie, productontwikkeling en marktontwikkeling leiden niet tot hogere kosten. Als het platform eenmaal staat dan is het heel makkelijk om andere producten en diensten toe te voegen en andere (geografische) markten aan te boren.



Marktpenetratie

De mate van adoptie door hairstylisten en het aantal consumenten dat gebruik maakt van het platform en GYLD stylisten boekt heeft geen significante invloed op de vaste kosten.



Productontwikkeling

Als het platform eenmaal staat dan is het hele makkelijk om andere (beauty) diensten en behorende professionals toe te voegen. Denk aan make-up artiesten en nagelstylisten. Maar ook collectieve verzekeringen voor hairstylisten.



Marktontwikkeling

GYLD heeft de ambitie om het concept uit te rollen naar andere Europese steden. Dit is mogelijk zonder grote investering of aanpassing van het platform.



Het (financieel)plan houdt geen rekening met alle mogelijke groeistrategieën. Het huidige model is alleen gebaseerd op de freelance kappersmarkt in Nederland.


Huidige status

Merk en merkidentiteit

GYLD opereert op het snijvlak van fashion & advertising. Kappers en stylisten zijn artistiek en creatief en zo zien zij zichzelf ook. Het merk en de merkidentiteit zal een belangrijke rol spelen bij het uitbouwen van GYLD. Daarom zijn reeds een merkstrategie, een logo en een huisstijl ontwikkeld.


Kernteam

GYLD kan niet gebouwd worden zonder team van specialisten en de juiste mensen. Voor het aantrekken van deze specialisten heeft GYLD een stichting administratiekantoor (StAK) opgericht. De StAK bezit 10% van de aandelen in het kapitaal van de onderneming. De StAK geeft vervolgens certificaten van aandelen uit aan de certificaathouders. De certificaathouders zijn economisch gerechtigd, het StAK beheert de aandelen ten behoeve van de certificaathouders. De zeggenschapsrechten worden op die manier gesplitst van de financiële aanspraken waartoe de aandeelhouders gerechtigd zijn.


Verdere ontwikkelingen

We zijn al begonnen met de ontwikkeling van het interactief design en front-end development (in-house). Zodra de crowdfunding is afgerond, ontwikkelen we meteen de back-end, zodat we in de zomer van 2015 live kunnen gaan. De applicatie betreft een web-applicatie die identiek oogt en werkt op de belangrijkste internet browsers. De applicatie wordt “responsive” zodat het ook op alle smartphones te gebruiken is. Ondanks die “responsiveness”  zal in de In de loop van 2016 een native mobiele applicatie worden ontwikkeld.


Parallel aan de technische ontwikkeling van het platform worden nieuwe producten getest en toegevoegd aan de portfolio. Denk aan make-up en nagelstyling voor consumenten, maar ook collectieve verzekeringsproducten voor kappers.


We proberen zo veel en zo lang mogelijk ‘lean’ te blijven en daarom zal in eerste instantie voor de ontwikkeling van de back-end gebruik worden gemaakt van externe partijen. Het is de bedoeling om vanaf januari 2016 een volledig eigen development team te hebben.

Doelgroep

GYLD heeft twee primaire doelgroepen: de freelance kappers en consumenten. GYLD heeft voor de analyse van de markt en de doelgroepen gebruik gemaakt van diverse openbare bronnen en gepubliceerde rapporten en publicaties van onder andere het CBS, TNS Nipo, ANKO en Hoofdbedrijfschap Ambachten. Daarnaast heeft GYLD zelf een kwalitatief onderzoek onder freelancers laten uitvoeren: “Ik ben geen typische kapper. Ik wil m’n eigen ding doen.” (kwalitatief onderzoek naar de wensen en behoeften van freelance kappers, door drs. L.M. Sierts in opdracht van GYLD BV, 2014)


Algemene trend

In Nederland is de kappersbranche sterk in beweging. Aan de aanbodzijde is het aantal zelfstandige kappers zonder personeel (ZZP-er) de laatste jaren explosief is gegroeid (naar schatting 20% per jaar). De voorspelling is dat deze trend de komende jaren versneld zal doorzetten.


Aan de vraagkant is er de trend dat consumenten meer gemak en comfort van hun kapper verwachten. Men wil op ieder moment van de dag een kapper kunnen boeken, zelf een kapper kunnen kiezen en zelf bepalen waar wordt geknipt. Vooral door de enorme penetratie van (mobiel)internet zijn met name de Millennials (geboortejaar 1980 – 2000) gewend geraakt aan het idee “I want it here and now”. De consument heeft in de breedte veel meer macht gekregen, is veeleisender en verwacht meer service, liefst op het moment en de plaats dat zij willen.


Freelance kappers

Op een totaal van 19.000 geregistreerde kappersondernemingen zijn er in Nederland momenteel circa 13.000 kappers die als freelancer actief zijn. De groep freelance kappers kiest vaak bewust voor het zelfstandige ondernemerschap met als belangrijkste motivatie creatieve- en financiële vrijheid. De praktijk leert echter dat de ondernemende kapper tegen enkele belangrijke dilemma’s aanloopt, hieronder de belangrijkste:

  • Het vinden van klanten

  • Het onderhouden van een klantenbestand

  • Het zorgen voor een stabiel inkomen.

Uit eigen onderzoek blijkt eveneens dat een overgrote meerderheid van de freelance kapper geen of een incompleet (digitaal) klantenbestand heeft. Vaste klanten worden over het algemeen wel in de telefoon gezet, maar een totaaloverzicht waarin bijgehouden wordt wie wanneer geknipt is, en welke behandeling er gedaan is, is er meestal niet.


Van de freelance kappers is het overgrote deel vrouwelijk, mannen hebben vaker een salon. Van de klanten van de zelfstandige kappers is nu 63% klant vrouw, 25% man en iets meer dan 10% zijn kinderen.


Consumenten

Van alle Nederlanders heeft 84% in de afgelopen 12 maanden minstens één knipbeurt gehad. Dit zijn circa 14 miljoen mensen. Uit diverse rapporten komt naar voren dat hun haar en kapsel belangrijk voor hen is. Het is een visitekaartje en draagt bij aan een beter gevoel. Een meerderheid (92%) geeft aan te verwachten in de komende vijf jaar evenveel uit te geven aan haarbehandelingen.


Ruim een derde van de consumenten verwacht over vijf jaar (ook) gebruik te maken van de mogelijkheden van een kapper die aan huis komt. Op dit moment heeft 9% van de Nederlanders dit in de afgelopen 12 maanden gedaan. Een meerderheid (vooral tot 45 jaar) zou graag na kantoortijden geknipt willen worden.


Marktomvang

Ondanks de groeiende trend van freelancers binnen de kappersbranche, wordt 80% van de totale markt (omzet 2012: € 1,4 miljard) beheerst door de geregistreerde kappersbedrijven met personeel, ook wel de kapperssalons. Blijft over een marktomzet van € 280 miljoen voor alle freelance kappers actief in de kappersbranche.

Er zijn ongeveer 19.000 kapperszaken in Nederland waarvan 68% zelfstandigen (13.000). Hiervan is bijna 40% (5.000) zelfstandig ambulante kapper en iets meer (5.100) heeft thuis een salon ingericht. Daarnaast is er een groep zelfstandige kappers (2.900) die een salon in een bedrijfspand heeft. GYLD richt zich (in eerste instantie) op de ambulante kapper en de kapper die thuis een salon heeft ingericht. De totale marktpotentie in Nederland zijn dus 11.000 freelance kappers die een marktomvang van € 236 miljoen vertegenwoordigen.


Concurrentie

Het concurrentieveld is door de eerder beschreven trends en ontwikkelingen in rap tempo aan het veranderen. Bij de traditionele salons zien we dat de grote ketens met veel fysieke locaties, ondanks de krimp, het redelijk goed doen door de schaalvergroting die ze kunnen creëren. De laag daaronder, kleine salons met een paar stoelen hebben het zwaar en hebben de klappen van de economische crisis opgevangen. Aan de onderkant - bij de freelance kappers - is een enorme groei en ontstaan de kansen.


De traditionele markt van salons wordt gekenmerkt door hevige concurrentie, krimpende markt, lege winkelstraten, wet- en milieueisen en personeelstekort. Als de traditionele markt van salons een zogenaamde “Red Ocean” is, dan is de markt van freelancers en dus van GYLD een “Blue Ocean”.


De Blauwe Oceaan staat voor de nog onbekende en onontgonnen marktruimte, waar dus ook nog geen concurrentie aanwezig is. Hier creëert men marktruimte, in plaats van er met anderen om te vechten. Doordat de marktruimte nieuw is, zijn ook de regels nog niet vastgelegd, hetgeen kansen biedt die in de Rode Oceaan niet bestaan.

De kern van de Blauwe Oceaan is de zogenaamde waardevernieuwing, Value Innovation. De waardevernieuwing bestaat uit twee componenten die tegelijkertijd moeten worden geïmplementeerd:

  • Vernieuwing van de dienst of het product, zodanig dat er waarde gecreëerd wordt zowel voor de klant als voor het leverende bedrijf zelf.

  • Kostenreductie door het afstoten of verminderen van kosten gerelateerd aan aspecten die in de markt minder nodig zijn.


Bron: Wikipedia


Online zijn er zowel nationaal als internationaal een aantal nieuwe initiatieven en alternatieven:


Treatwell - NL, van de oprichters van Just-eat.nl en ex-bestuurders van Booking.com. Zijn flink aan de weg aan het timmeren, momenteel in 50 steden in Nederland. Zijn gericht op de beauty-markt in de breedte (kapperssalons, spa’s, massagesalons) en dan vooral MKB met winkels en salons. Zijn druk bezig een voet aan de grond te krijgen in Duitsland en België.


Wahanda - UK / USA, grootste concurrent van Treatwell. Reeds $ 37,6M groeigeld opgehaald. Niet aanwezig in Nederland. Strijd met Treatwell om de Duitse markt.


Deze initiatieven tonen aan dat de (internationale) markt in beweging en aan het veranderen is en dat constitutionele beleggers grote interesse hebben in wat deze veranderingen aan kansen bieden.


Hoewel deze partijen óók in de kappersbranche opereren, zijn hun modellen wezenlijk anders dan die van GYLD. Als Treatwell en Wahanda te vergelijken zijn met Booking.com, dan is GYLD te vergelijken met Airbnb. We bemiddelen niet in boekingen bij bestaande industrieën (salons of hotels en vliegtuigmaatschappijen enz.). Maar net zoals Airbnb heeft gedaan voor de markt van “short-stay accommodaties” van particuliere huiseigenaren creëren wij een nieuwe markt met een platform voor kleine ondernemers en zelfstandigen die door consumenten tot op heden onvindbaar of onbereikbaar waren.


Feedback van klanten

We zijn al vóór de ontwikkeling van ons businessmodel in dialoog getreden met kappers en consumenten. We hebben een kwalitatief onderzoek laten uitvoeren onder freelance kappers waarbij een aantal aannames en hypothesen zijn geverifieerd. Met behulp van antropologische onderzoeksmethoden hebben we meer inzage gekregen in hun wereld. Dit onderzoek lag aan de basis van GYLD en ons businessmodel.



Daarnaast worden freelance kappers aangesteld als ambassadeur en adviseur én we blijven zowel kappers als consumenten actief betrekken bij het verder ontwikkelen van ons businessmodel en het platform. Feedback krijgen van klanten is bij GYLD een continue proces.



Nieuwe klanten

Totaal aantal kappers

  • eind 2015: 70

  • eind 2016: 284

  • eind 2017: 1.010


Totaal aantal consumenten

  • eind 2015: 5.460

  • eind 2016: 32.700

  • eind 2017: 53.057

Verkoopverhaal

Voor consumenten

De luxe van je eigen hairstylist bij je thuis of op kantoor.

  • Je eigen stijl - Zoek en vind een kapper die bij je past.

  • Betaalbare luxe - Je eigen hairstylist bij je thuis of op kantoor.

  • Hand-picked - GYLD stylisten werken onder andere in de mode en reclame.

  • Voor iedere gelegenheid - Feestje of festival, bruiloft of borrel, GYLD zorgt er voor dat je er stralend uitziet.

  • Gemak - Met een paar klikken geboekt, simpel en 24 uur per dag.

  • ReviewsLees reviews van anderen en beoordeel zelf.

  • Online betalen - Betaal veilig met iDEAL of creditcard.


Voor kappers

Voor jou is GYLD een moderne gilde, zodat jij je kan ontplooien in alle vrijheid en creativiteit als hairstylist en ondernemer.

  • Jij de hoofdzaken - Wij zorgen voor de zakelijk kant, en jij richt je op de ‘hoofdzaken’. Met als doel meer klanten en meer omzet.

  • Zichtbaarheid- Je krijgt je eigen profielpagina en je kan je portfolio aan de wereld laten zien. Klanten boeken jou om je werk, je unieke stijl en om wie je bent. Je krijgt alle ruimte om je te onderscheiden.

  • Afspraken online en overzichtelijk - Klanten zien je beschikbaarheid en kunnen je meteen boeken. Maar het is jouw agenda en jij bepaalt met je smartphone je eigen werktijden en of je een opdracht accepteert

  • Online betalingen - De gehele betaling wordt online voor je geregeld. Administratie inzichtelijk en makkelijk

  • En in de toekomst? - In de toekomst zullen andere diensten worden toegevoegd, zoals collectieve verzekeringen.

Marketing & sales kanalen

De volgende kanalen zijn reeds ingezet:



  • Facebook

  • LinkedIn

  • E-mail (MailChimp)

  • Landingspage

  • Partnerpage

  • Free Publicity

  • Instagram / Twitter e.a. (binnenkort)


Marketing doel

Bovengenoemde kanalen worden continu ingezet. Afhankelijk van het doel en de bijbehorende campagne wordt een optimale mix van de diverse kanalen bepaald.


Mogelijke doelen en voorbeelden van campagnes zijn:


  • Naamsbekendheid creëren

  • Free publicity generen

  • Crowdfunding-campagne

  • Kapperscampagne


Partnerships

Het karakter van ons businessmodel en de “lean” aanpak vereisen een uitgekiende groep van partners en leveranciers. Partnerovereenkomsten zijn gesloten met bedrijven met expertise op het gebied van:




  • Design & front-end development


  • Back-end development


  • ICT


  • Online betaalsystemen


  • Ondernemingsrecht


  • Accountancy & Fiscaliteit




GYLD is ook in gesprek met de ANKO - de werkgeversorganisatie van de Nederlandse kappersbranche.

Verwachte omzet

Bruto omzet (exclusief BTW)



2015: € 182.316


2016: € 3.626.283


2017: € 12.886.820



Aannames

De projecties zijn gebaseerd op base-case scenario’s (worst-case en best-case scenario’s zijn op verzoek beschikbaar). De volgende aannames zijn hierbij gedaan:


  • Werkelijke transacties 2015: 5.760

  • Werkelijke transacties 2016: 114.567

  • Werkelijke transacties 2017: 407.141


De gemiddelde consumentenprijs per behandeling (knippen, stylen en kleuren enz.) die we hierbij hanteren is tot stand gekomen door analyse van gegevens over gemiddelde prijzen in Nederland en een concurrentieanalyse.


Tot nu toe geinvesteerd

In GYLD BV is door David Charles Ventures BV € 63.000 in de vorm van een achtergestelde lening geïnvesteerd.

Investeringsbehoefte

GYLD is door waarderingsspecialist Equidam gewaardeerd op € 1,8 miljoen (zie rapport). Wij kiezen zelf voor een meer conservatieve waardering en geven daarom 10% van onze aandelen uit tegen € 100.000 overeenkomstig een bedrijfswaardering van € 1 miljoen.


De totale financieringsbehoefte is € 150.000. De ontbrekende financiering van € 50.000 wordt gevonden middels aantrekking nieuw vermogen dan wel een tweede crowdfundingsronde. Eerste verkennende gesprekken met investeerders lopen al.


Gebruik van de opgehaalde gelden

De gelden zullen voornamelijk worden gebruikt voor het verder ontwikkelen van het platform en voor marketing en sales. Alles staat in de startblokken. Zodra de investering is opgehaald gaan we met een vliegende start de volgende fase in.


Rendement

Wij richten ons op een minimaal rendement van 500% binnen 3 jaar en dividend uitkering na 5 jaar. Door de zeer grote en groeiende markt en schaalbaarheid van het concept, is dit een degelijke belegging.


Daarnaast krijg je voor je investering:




  • Investeer minstens 5000 euro en wordt een jaar lang iedere maand gratis geknipt of gestyled.


  • 5x Kans om een jaar lang gratis geknipt of gestyled te worden voor iedere 500 euro die je investeert.


  • 1x Kans voor een complete make-over voor iedere 20 euro die je investeert.

Risico's

Zoals ieder plan is ook dit plan gebaseerd op een aantal aannames. Het is dan ook van belang om permanent doelstellingen te meten, aannames te verifiëren en waar nodig meteen bij te sturen.


We hanteren bij de ontwikkeling van diensten en applicaties de "lean startup" methode van Eric Ries. Dit wil zeggen dat er in plaats van lange ontwikkelprocessen, relatief snel getoetst wordt (zowel bij de kapper als de consument) of een idee aanslaat of niet. Het doel is snel te leren, te meten en waar nodig bij te sturen. Dit bespaart op de langere termijn geld, tijd en energie.


De "lean startup" methode is er op gericht dat het risico van falen zoveel mogelijk wordt gereduceerd. In plaats van een goed doordacht plan met een vaste strategie en een doorgewerkt marktonderzoek worden telkens kleine stappen gezet waarbij continue wordt getest, gemeten en bijgestuurd.