Idea-equity-label
Aandelen
Equity
Billboard_libersy-adriaan-symbid Play
Medium_thumb_adriaan-pasfoto3
Adriaan van der Hek team 10
Adriaan van der Hek Almere, NL

Libersy online afspraken maken

Investeer mee in ronde 2 van Libersy: de nieuwe, online manier van afspraken maken voor consument en ondernemer. Makkelijk en efficiënt!

$116.442 gefinancierd
100%
$116.442
Minimum doelbedrag
3%
Aandelen
Small_thumb_adriaan-pasfoto3 Libersy online afspraken maken
INNER CIRCLE
Product

Iedereen weet hoe moeilijk het is om een afspraak te maken bij de huisarts, tandarts, fysiotherapeut of kapper. Je kunt alleen overdag bellen, krijgt een antwoordapparaat, de voorgestelde tijden zijn onmogelijk en die afspraakkaartjes raken altijd kwijt. Daardoor is de kans groot dat je de afspraak vergeet en dan zit de specialist voor niets te wachten. Zo wordt onze zorg onbetaalbaar! Dit alles kan zo veel gemakkelijker en efficiënter met behulp van libersy technologie.


Libersy levert slimme alles-in-een afsprakenwebsites waarop consumenten eenvoudig online afspraken kunnen maken en producten bestellen.

Uniek aan libersy is dat we onze klanten iedere 12 weken intensief begeleiden digitaal te ondernemen. Libersy ontzorgt, geeft commercieel advies, technisch advies en levert de technologie. Dit alles voor een vast laag bedrag per maand. Zo kan de specialist zich concentreren op zijn vak. Daarnaast werkt al onze technologie op mobiel, tablet en PC uit de cloud.


We hebben al 3 Venture Capitalists aan boord die de basis hebben gefinancierd, nu willen we verder opschalen via de crowd!


Bekijk onze >video<

Unique Selling Points

  • 3x beter bereikbaar en klantvriendelijker

  • Tot 80% minder vergeten afspraken

  • Tot 50% tijdsbesparing op plannning

  • Besparing van 300 euro per maand voor alleenwerkende MKBer

  • Expert begeleiding en advies voor een vast bedrag per maand


Verdienmodel

Klanten betalen eenmalig 249 en daarna een vast bedrag per maand vanaf 25 euro. De klant verdient het maandbedrag al terug bij 1 afspraak die niet wordt vergeten, 1 extra afspraak per maand of een paar extra verkochte producten!

Tot nu toe bereikt

Het Libersy Calendar product is operationeel sinds 2011.

Huidige totaalpakket volledig operationeel sinds zomer 2014
  • In Nederland klanten als Nationale Nederlanden, Achmea, de belastingdienst, honderden Vakgarages en vele kappers, schoonheidssalons, nagelstudios, pedicures, fysiotherapeuten, etc.
  • British Telecom verkoopt ons product in UK als BT book it now
  • KPN verkoopt ons product in de KPN cloud store
  • Marktplatz-Mittelstand verkoopt ons product in Duitsland als Buchungsmanager24
  • Verkoop loopt super, meer sales mensen nodig!

Kijk op onze websites: www.libersy.com en www.websalons.nl

Benodigde investering en gebruik van het geld

We hebben 200.000 euro nodig, voornamelijk voor uitbreiding sales team. Een verkoopadviseur haalt iedere maand 25.000 euro aan klantwaarde binnen. Na een paar maanden verdienen zij zichzelf terug. 

We hebben deze investering in twee delen van 100.000 euro opgehakt. Het tweede deel is naar verwachting aan het einde van 2015 nodig.

Voor de investeerder

Tot nu toe 671.000 euro geinvesteerd in huidige BV door 3 Venture Capitalists. Wij richten ons op een minimaal rendement van 500% binnen 5 jaar. Onze prognose is dat de omzet verzevenvoudigd in 5 jaar.


Marktwaarderingen gaan tot 9x de omzet. Lees meer over de waardering van soortgelijke platformen in de Verenigde Staten.


Wij bieden investeerders korting op onze cloud pakketten. Toe aan een nieuwe website, afsprakensysteem en/of webshop? Krijg korting op uw instap, standaard of premium jaarpakket:

Bij 500 euro investering: 1 maand korting

Bij 1.000 euro investering: 2 maanden korting

Bij 5.000 euro investering: 3 maanden korting

Bij 10.000 euro investering: 6 maanden korting

Bij 20.000+ euro investering: 1 jaar gratis, alleen opstartkosten


Update_thumb_adriaan-pasfoto3
Adriaan van der Hek
CEO & co founder

Internet zit in mijn bloed. Sinds 1997 heb ik aan verschillende high traffic websites en platformen gewerkt. Ik heb veel ervaring opgedaan in Sales, Marketing en Operations in zowel B2C als B2B markten. Ik krijg energie van de combinatie van (internet) techniek en commercie. Verschillende posities bij KPN, ING Bank, Achmea, World Online/Tiscali, iLocal en Compare Group (Vergelijk.nl).

Update_thumb_162b229
Marleen van Dijk
Sales Manager

Het is mijn passie om mensen te helpen groeien en meer successen te behalen. Ik ben geboeid door het verhaal achter iedere mens. Ik heb een uitgebreide commerciële achtergrond, ondermeer in de financiële wereld voor zowel B2B as B2C bij Phytagoras vezekeringen, Multisafe verzekeringen en Yarden. Daarnaast heb ik een aantal jaren mijn eigen marketing- & communicatiebureau gehad.

Update_thumb_255db78
Anno Jan Krottje
Product Owner

Ik ben een operationeel manager die graag werkt in een omgeving waarin Business, IT en operatie samenkomen. Binnen libersy coordineer ik de productontwikkeling en vertaal ik klantproblemen naar oplossingen in ons platform. Voor ik bij libersy kwam heb ik veel project management gedaan bij KPN en was ik de laatste 5 jaar verantwoordelijk voor de business service desk.

Update_thumb_alex
Alex Kellett
Lead software developer

Voor mij heeft alles wat ik ontwikkel alleen nut als mensen het ook gebruiken en er blij mee zijn. Ik ben specialist in Ruby on Rails maar heb ervaring in vele programmeertalen. Voordat ik bij Libersy kwam heb ik voor verschillende startups gewerkt zoals Lunatech, Glaxstar, Glubble en Pinkelstar.

Update_thumb_herman-hintzen
Herman Hintzen
Board member

Na succesvolle verkoop van zijn in 1996 opgerichtte bedrijf Arpa Systems richte hij samen met Coen van Duiven de Great Idea Factory op om ondernemers te helpen ideeen naar de markt te brengen. Een paar jaar later richten ze samen henQ - committed capital op. Herman blogt regelmatig op Emerce en Sprout en sinds 2010 is hij mentor bij early-stage investmentfund Seedcamp

Update_thumb_rene-krijger-directeur
Rene Krijger
Board member

René Krijger is directeur van MKB & Technofonds Flevoland. De fondsen hebben inmiddels geïnvesteerd in zo’n 90 bedrijven. Beide fondsen nemen deel en investeren risicodragend in innovatieve en ambitieuze ondernemingen in de regio Flevoland. Rene: "Het dealen rondom de verkoop van een bedrijf vind ik persoonlijk het mooist."

Update_thumb_aldebert-400x400
Aldebert Wiersinga
Board member

Aldebert Wiersinga is medeoprichter en Managing Partner van Value Creation and Company (VC&C) en sinds eind jaren '80 actief in de ICT. Eind jaren negentig was Aldebert bij Boer & Croon Management Consultants verantwoordelijk voor strategie, marketing en management van snelgroeiende en innovatieve technologie bedrijven. En daarvoor actief bij de Telecom & Services divisie van Cap Gemini.

Het product

Libersy levert 'responsive' websites uit de cloud waarop klanten afspraken maken en producten bestellen. Alles in één afsprakenwebsites dus die ook werken op mobiel en tablets. De modules zijn ook los verkrijgbaar.


Website technologie en mogelijkheden

De websites zijn gebaseerd op technologie van Basekit, een van de leidende responsive website platformen ter wereld, beschikbaar in 16 talen en met meer dan 1 miljoen betalende gebruikers. Via templates en een eenvoudig te gebruiken editor is het mogelijk snel professionele websites te maken en te onderhouden die werken op alle apparaten.


Afsprakensysteem

Het afsprakensysteem "libersy calendar" is sinds 2006 door libersy zelf ontwikkeld. Het bestaat uit boekingswidgets en een agenda voor de ondernemer en zijn personeel. Libersy Calendar is beschikbaar in 6 talen.

De boekingswidgets kunnen eenvoudig in een website geplaats worden. Niet alleen in onze eigen websites maar bijvoorbeeld ook in iedere Wordpress, Joomla, Drupal, Wix, Yola of CM4all website. Daarnaast kunnen de widgets ook gebruikt worden in facebook of in advertenties op andere websites.

Klanten en de ondernemer krijgen van iedere boeking een bevestiging en een herinnering via email/sms.

De agenda is zeer uitgebreid. De ondernemer kan zelf diensten, personeel, ruimtes en apparaten instellen die boekbaar moeten zijn. Daarnaast kunnen de openingstijden en werktijden van personeel beheerd worden. Het is mogelijk de dienst tijdens het boeken (aan) te betalen en het is mogelijk producten uit de webshop te koppelen aan een dienst. Zo krijgt een klant bij het boeken van "Haar verven" bij de kapper meteen de juiste shampoo aanbevolen. Dit gebeurt nogmaals in de bevestigings- en herinneringsemails.


Webshop

De webshops zijn gebaseerd op technologie van Ecwid, een van de leidende e-commerce platformen ter wereld, beschikbaar in 43 talen. De webshop bestaat net als libersy calendar uit widgets die in iedere website geplaatst kunnen worden. De webshop kan ook worden toegevoegd aan facebook en is gekoppeld aan libersy calendar.


Onze producten zijn gemaakt en ontworpen voor een internationale marktbewerking.

Uniek

  • Geen enkele andere partij levert een soortgelijk cloudaanbod dat zo geintegreerd is en specifiek gemaakt is voor bedrijven die op afspraken werken. Het is bjvoorbeeld mogelijk bijpassende producten uit de webshop te promoten tijdens het boeken van een afspraak.
  • Onze oplossingen zijn volledig responsive en werken dus op alle apparaten.
  • Onze widgets kunnen overal worden geintegreerd. Zo is het mogelijk om afspraken te maken vanuit onze facebook app of de webwinkel toe te voegen aan facebook pagina's. Daarnaast werkt het ook samen met alle grote website platformen zoals Wordpress, Joomla, Drupal, etc.
  • We begrijpen onze doelgroep die voornamelijk bestaat uit mensen met beperkte computervaardigheden en hebben daarom de interface daarop aangepast. 
  • Onze oplossingen zijn bijzonder uitgebreid en gebouwd op bewezen technologie. Bijvoorbeeld de communicatie tussen ondernemers en klanten verloopt via hetzelfde platform als Bol.com, Shell en Wehkamp. 
  • We leveren een service concept en oplossing voor concrete problemen zoals no-shows en slechte bereikbaarheid. Dat doen we door onze klanten te ontzorgen en alle moeilijke IT uit handen te nemen voor een vast bedrag per maand. Ons service concept houdt in dat we de klanten op vaste tijden bellen en gezamenlijk kijken hoe en wat er beter kan.
  • De klant kan alles zelf beheren zonder ICT kennis en kan terecht bij onze telefonische helpdesk.


Verdienmodel

Klanten betalen een eenmalig bedrag voor de site vanaf 249 euro en daarna een vast bedrag per maand vanaf 25 euro. Daarvoor leveren we een totaaloplossing, inclusief periodiek beheer. 


De klant verdient het maandbedrag al terug bij 1 afspraak die niet wordt vergeten, 1 extra afspraak per maand of een paar extra verkochte producten.

De modules zijn ook los verkrijgbaar.

Schaalbaarheid

Ons platform draait in de cloud en is gebouwd om meer dan 100.000 klanten te kunnen faciliteren. Het website cloudplatform dat we gebruiken wordt gebruikt voor meer dan 1 miljoen websites. Het webshop cloudplatform dat we gebruiken wordt gebruikt voor meer dan 600.000 webwinkels.


We outsourcen een groot deel van de productie van websites en technologie uit naar Suriname en India. Daardoor kunnen we snel opschalen. We zijn sterk in procesautomatisering en het inzetten van moderne en efficiente hulpmiddelen uit de cloud.


Het vinden van goede commerciele mensen is cruciaal. Almere ligt centraal in Nederland, is goed bereikbaar en er bevinden zich een aantal grote call centers. Opschaling is mogelijk door meer commerciele medewerkers aan te nemen. Via facebook en vakbeurzen is het mogelijk onze doelgroep gericht te bereiken. Onze ervaring leert ook dat mond op mond reclame sterk is, we bevorderen dit via retargeting en slimme facebook advertenties.

Huidige status

  • British Telecom verkoopt ons product in UK als BT book it now geintegreerd in websites.
  • KPN verkoopt ons product in de KPN cloud store. 
  • Marktplatz-Mittelstand verkoopt ons product in Duitsland als Buchungsmanager24. 
  • In Nederland hebben we klanten als Nationale Nederlanden, Achmea, de belastingdienst, honderden Vakgarages en vele kappers, schoonheidssalons, nagelstudios, pedicures, fysiotherapeuten, etc.

Hoewel verkoop via partners veel potentieel heeft zijn we ook erg afhankelijk. We merken dat we zelf prima in staat zijn klanten aan te sluiten onder onze eigen naam. Een directe marktbenadering kan snel veel opleveren. We hebben dit 3 maanden lang getest met twee sales medewerkers en dat leverde niet alleen omzet en nieuwe klanten op maar we zien ook dat klanten meteen al vragen om meer. Bijvoorbeeld ondersteuning bij zoekmachinemarketing en het versturen van nieuwsbrieven.

Verdere ontwikkelingen

We leveren nu 3 modules: website, afspraken maken, webshop. We willen extra modules toevoegen zodat we een steeds completer aanbod hebben voor ondernemers die op afspraak werken. Bijvoorbeeld voor email marketing,  search engine optimisation en advertising. Hierdoor zal de gemiddelde orderwaarde stijgen.


Ons concept leent zich prima voor partnerships in binnen en buitenland. Denk hierbij aan grotere Telco's, hostingbedrijven, franchise formules, etc.

Doelgroep

Wij richten ons op bedrijven die op afspraak werken. Onze focus ligt bij health, beauty en automotive. Denk aan kappers, doctoren, tandartsen, dietisten, garages, schoonheidssalons, nagelstudio's, fysiotherapeuten, etc. 

Marktomvang

In ieder land werkt 10%-20% van de bedrijven op afspraak. In Europa zijn dat alleen in de 5 grootste landen van Europa al ruim 3,5 miljoen bedrijven die naar schatting 15 miljard afspraken per jaar verwerken. In Nederland zijn er bijvoorbeeld 18.000 kappers, 15.000 pedicures, 8000 tandartsen, 9000 huisartsen, 20.000 fysiotherapeuten, etc. 


Onze internetoplossingen leveren ondernemers vele honderden euros per maand op, voor grotere ondernemingen een veelvoud daarvan. Bij een gemiddeld bedrag van 100 euro per maand is de Europese markt 4,2 miljard euro. In Nederland minimaal 150 miljoen euro.

Concurrentie

Ons product vervangt andere producten die gebruikt worden om het afsprakenproces te faciliteren.

Wij maken de drempel lager om een afspraak te maken, via internet kan dat 24 uur per dag, 7 dagen per week. Dat zorgt voor meer afspraken. Automatische bevestigingen en herinneringen zorgen voor minder vergeten afspraken. De zelfbediening door de consument scheelt veel tijd.


Huidig proces

Onze grootste concurrent is het meest gebruikte proces: afspraken maken via de telefoon, antwoordapparaten en de balie, vaak in een papieren agenda. Soms komt meer dan 10% van de afspraken niet opdagen, dat kost handen vol geld. Wij lossen dat op.


Specialistische software 

Daarnaast maken specialisten gebruik van specialistische software zoals huisartsen informatie systemen (HIS), tandarts informatie systemen (TIS), pedicure software, etc. Deze software bevat vaak een agenda functionaliteit. Het hoofddoel van de software is meestal te zorgen voor de administratie en het zijn bijna altijd Microsoft Windows pakketten. Nadeel van deze pakketten is dat afspraken niet via internet gemaakt kunnen worden. Sommige softwareleveranciers voegen zelf online afspraken toe aan het pakket, echter dit komt met veel problemen omdat de computer van de klant niet altijd aanstaat. Daarnaast is software ontwikkeling voor Windows een ander vak dan software voor internet en mobiele apparaten. We zijn in staat met deze systemen te koppelen via onze API. We hebben dit reeds met verschillende pakketten gerealiseerd.


Webhosting bedrijven

We leveren uiteindelijk websites voor bedrijven die op afspraak werken en daarom zijn hostingbedrijven onze concurrent. Ze zijn ook een mogelijke partner. Vaak leveren webhosting bedrijven doe-het-zelf oplossingen voor het maken van websites. Onze doelgroep is echter niet bijzonder onderlegd met de computer. Onze propositie van begeleiding slaat dan ook goed aan.


Websitebouwers, online marketing bureaus

De bedrijven die websites en webshops op maat maken zijn een concurrent maar ook een mogelijke partner om de websites te leveren op basis van onze software. Wij leveren niet alleen websites maar een volledig geintegreerd afsprakensysteem gekoppeld aan productverkoop, deze specifieke en complete oplossing kan prima concurreren met losse websites. Ons prijspunt is substantieel lager.


Andere online afspraken platformen uit de cloud

Er zijn slechts een handvol soortgelijke internationaal opererende bedrijven in Europa. Er bestaan wel veel pogingen van webdesigners om het afspraken proces via websites te faciliteren. Denk aan een formulier waarop de klant kan aangeven wat de voorkeursdatum is voor een afspraak. Uiteindelijk zijn er in ieder land 5-10 afsprakensystemen die een serieuze oplossing bieden. Libersy loopt daarbij voorop als het gaat om features, integratie en belangrijker nog; support.

Huidige klanten

Tot onze directe klanten in Nederland behoren:

  • Zilverenkruis Achmea (inplannen zorgcoaches), 
  • Nationale Nederlanden, 
  • de belastingdienst, 
  • de Nederlandse vereniging van dermatologen, 
  • Starterscentrum Limburg, 
  • 250 vakgarages,
  • honderden kappers, pedicures, tandartsen, schoonheidssalons, nagelstudio's, dietisten, etc.

Wij bedienen zowel grote als kleine bedrijven, dit is vaak afhankelijk van de branche. Zo werken pedicures vrijwel altijd alleen en fysiotherapeuten vaak in een maatschap.

Partners:

  • KPN
  • Xind Media 
  • Britisch Telecom (in UK)
  • Muller Medien (in Duitsland)

Feedback van klanten

Het scheelt enorm veel tijd

Eindelijk een systeem waar alles mee kan. Het scheelt enorm veel tijd nu onze cliënten zelf afspraken kunnen maken. Meer gemak voor ons, maar ook voor onze cliënten. Daarbij is het systeem heel gebruiksvriendelijk, de service supersnel en goed en de prijs is echt heel redelijk.

Helmi Engelen, eigenaar Body Design Group Vestigingen in Heerlen en Maastricht


Snel online met een mooie website, agenda en webshop

Ik heb gekozen voor Libersy om het persoonlijke contact, snel weer online met een MOOIe website en webshop en online agenda, ideaal is dat je zelf ook veranderingen kan aanbrengen. De website past precies bij de uitstraling van mijn bedrijf, strak, clean en persoonlijk.

Kirsten Zweers, eigenaar MOOI by Kirsten Zwolle


Mijn website is prachtig, ik krijg leuke reacties

Petra Oosterhuis,  www.petraas.nl


Helemaal happy met mijn website.

Ingrid Kirstwww.happinesz.nl


Ik werk er nu bijna twee mnd mee, de agenda is erg makkelijk in gebruik en ze hebben een fantastisch website gemaakt kijk maar op www.salontres.nl

Esmeralda van Staveren via Facebook


Het wordt heel goed ontvangen door de cliënten (ook nieuwe cliënten), blij mee! Ik had het al behoorlijk druk, maar heb nu echt een bomvolle agenda, dat is natuurlijk de bedoeling.

Mariëlle Otten, Beautique Mariëlle

Nieuwe klanten

We verwachten ongeveer 1000 klanten per jaar te kunnen aansluiten in Nederland. Een sales FTE kan tussen 15 en 20 nieuwe klanten werven per maand, ruim 200 per jaar dus. We kunnen dit ook opschalen naar Duitsland en Engeland. Het is echter ook mogelijk dit door partners te laten doen die al een grote hoeveelheid bestaande klanten hebben. Zo is het mogelijk snel op te schalen. 

Verkoopverhaal

80% minder vergeten afspraken

50% tijdsbesparing op planning
3x klantvriendelijker en beter bereikbaar

Online afspraken maken zorgt voor een betere vindbaarheid in google omdat de time on site flink omhoog gaat en het de interactie tussen social media en de website versterkt.

Onze oplossingen zijn specifiek ontwikkeld voor bedrijven die op afspraak werken. Wij nemen alle moeilijke technische zaken uit handen.

Gedaan tot nu toe

Verkoop via partnerkanalen in NL, UK en DE.

Outbound telesales, beurzen, email marketing, facebook/twitter/linkedin/youtube marketing, retargeting, google adwords, bannering.


Marketing & sales kanalen

Marketing, lead generatie: Voornamelijk via facebook en beurzen. Daarnaast email marketing,  google adwords en bannering.


Sales: Voornamelijk outbound telesales en via onze partners

Marketing doel

Marktleider in cloudoplossingen voor bedrijven die op afspraak werken. in Europa.

Partnerships

Sales partnerships
British Telecom in UK

KPN, Xind Media, Beauty Injections in NL
Marktplatz Mittelstand in DE

Technology partnerships
Basekit
Ecwid
Parallels software automation
Footfitsoftware (Podofile en Beautyfile)
Car systems garagesoftware

Verwachte omzet

Jaar 1: 920k

Jaar 2: 3.2M
Jaar 3: 5.2M
Jaar 4: 7.2M
Jaar 5: 9.1M

Aannames

Op basis van de resultaten van onze 3 maanden test verwachten we per sales FTE 10k-12k aan orderjaarwaarde binnen te kunnen halen. Gemiddelde orderwaarde zal 600-650 euro zijn en per maand zal een sales FTE 18-20 orders binnenhalen.

Onze groei zal voornamelijk afhangen van de hoeveelheid sales mensen.

Tot nu toe geinvesteerd

Er is in totaal 671.000 euro geinvesteerd in Appointment Solutions BV.


De technologie van ons bedrijf is gefinancieerd door investeerders:

  • Technofonds Flevoland
  • Henq Invest
  • Value Creation & Company 


Investeringsbehoefte

200.000 euro in ruil voor 6% van het bedrijf, benodigd in twee investeringsrondes van 100.000 euro. De volgende ronde is naar verwachting ndoig in Q4 2015.

Gebruik van de opgehaalde gelden

Het opgehaalde geld gebruiken we voornamelijk om nieuwe commerciele mensen aan te kunnen nemen. Na een paar maanden verdienen die zichzelf terug. 


Met een eigen direct sales team kunnen we een succesverhaal bouwen waarmee we partners in andere landen kunnen overtuigen hetzelfde te doen op basis van onze technologie.


Naast uitbreiding in sales willen we ook een programmeur aannemen om onze technologie te kunnen uitbreiden.

Rendement

Wij richten ons op een minimaal rendement van 500% binnen 5 jaar. Onze prognose is dat de omzet minimaal verzevenvoudigd in 5 jaar.

Tot nu toe 671.000 euro geinvesteerd in huidige BV.


Lees meer over de waardering van soortgelijke platformen in de Verenigde Staten.


Risico's

Risico 1: Personeel, gemiddeld

we moeten tijdig goede commerciele mensen vinden. Daarom is de voorselectie en werving al gestart. In een te klein team is de onderlinge synergie lager, het is belangrijk dat we een gestage stroom aan orders binnenkrijgen, daarvoor is kitische massa nodig.

Risico 2: Te lage conversie, gemiddeld 

niet iedere doelgroep is gelijk, het is mogelijk dat we soms de verkeerde doelgroep benaderen waardoor de conversie lager uitvalt. We hebben hiermee al veel ervaring opgedaan en kunnen die lessen gebruiken richting te toekomst.

Risico 3: Gebrek aan prospects, laag

de markt is groot genoeg om een team van 6 mensen jaren aan het werk te houden. Dat zal deels gebeuren doordat we een relatie opbouwen met potentiele klanten en informatie verzamelen over de bedrijfssituatie, vroeg of laat worden ze klant.

Risico 4: Concurrentie, gemiddeld

We doen dit sinds 2006, we zien dat de markt er nu meer dan ooit klaar voor is. We zijn niet de enige die dit zien. De belangrijkste concurrentie is te verwachten uit de VS of UK aangezien daar substantieel geinvesteerd wordt. Aan de andere kant is dit ook een kans, met een nog sterkere marktpositie zijn we een potentiele overnamekandidaat.