Idea-equity-label
Aandelen
Equity
Billboard_future_rebelz-overfunding Play
Medium_thumb_symbid_fr_profile_pic
FR - team 6
FR - Rotterdam, NL

Onze toekomst, onze jongeren

OVERFUNDING | Future Rebelz: dé oplossing voor het grote profiel en studiekeuze probleem. Een game VOOR en DOOR jongeren. Help onze jeugd "Futureproof" te maken

$98.975 gefinancierd
100%
$98.975
Minimum doelbedrag
7,9%
Aandelen
Small_thumb_symbid_fr_profile_pic Onze toekomst, onze jongeren
INNER CIRCLE
Product

Studieswitchers en –uitvallers kost de maatschappij maar liefst 6 miljard euro op jaarbasis. Daarnaast is de studiefinanciering afgeschaft en wordt de gemiddelde student opgezadeld met een studieschuld van minimaal 21.000 euro. Reden genoeg dus om de juiste profiel- en studiekeuze te maken!


Future Rebelz is een virtueel platform dat de middelbare scholier, leeftijdscategorie 12-19 jaar, bij zal staan op deze belangrijke beslissingsmomenten. Door diverse tests, een 360 graden feedback systeem en virtuele snuffelstages samen te voegen in een meeslepende, story- driven game spelen we in op zowel de behoefte, als de belevingswereld van jongeren. Ze worden jarenlang gemonitored en zullen dan ook aan de hand van grondig verzamelde resultaten, keuzes weten te maken die aansluiten op hun ware talenten en persoonlijkheid! We werken samen met Microsoft die ons helpt met de technologie.


Ook Qmusic radio-DJ Marieke Elsinga steunt Future Rebelz! Ze vertelt zelf even waarom!

https://player.vimeo.com/video/144305498

Luister naar ons interview met Marieke op Qmusic: 

https://player.vimeo.com/video/144283850

Unique Selling Points

  • Future Rebelz gaat verder dan enkel profiel- en studiebegeleiding. Zo zal er ook ruimte zijn voor een sociaal component, skill development en user generated content;
  • Door het platform in de vorm van een game te gieten, spelen we in op de belevingswereld van jongeren;
  • In tegenstelling tot de standaard beroepskeuzetest zullen de resultaten van Future Rebelz gebaseerd zijn op jarenlange monitoring- geen momentopname.

Verdienmodel

We hebben een target gebruikersbase van 200.000 jongeren, voor wie het platform ‘free to use’, oftewel gratis is. Wel bestaat er de mogelijkheid om extra content aan te schaffen. Er zal aan de hand van onderstaande activiteiten geld verdiend worden:

  • Advertising
  • In-app purchases
  • Premium content
  • Slim gebruik van Big data
  • Partnerships

Het totaal aantal middelbare scholieren bedraagt 600.000+, een getal waarop wij ons voortdurend blijven focussen.


HELP ONS VANDAAG EN WORD AANDEELHOUDER!

Je kunt al vanaf 20 euro investeren! Je investeringsinleg bepaalt hoeveel kans je maakt om te winnen! We hebben Warner Bros. Home Entertainment en onze partner Microsoft bereid gevonden om enkele ‘goodies’ beschikbaar te stellen- speciaal gericht op de ‘jongeren van geest’!    

Oftewel:

INVESTEER 20 EURO: Je wordt aandeelhouder en maakt kans op een DVD-box van San Andreas of Jane the Virgin (1 lot) en de Collector’s Edition Mortal Combat X (1 lot)! Ook zijn er t-shirts van Batman en Mortal Combat, evenals een keychain van Batman te winnen (1 lot)! Daarnaast krijg je 1 lot waarmee je een CD- set bestaande uit Beauty Behind The Madness van The Weekend, Motion van Calvin Harris, Girl van Pharell Williams en X van Ed Sheeran kunt winnen!Ook nodigen we de jonge investeerder graag uit om een leuke jongerendag bij onze partner Microsoft bij te wonen - beperkt aantal plekken, zorg ervoor dat je (of je ouders) bij de eerste investeerders hoort (horen)! Last but not least: onze eeuwige dank, die we zullen vastleggen in de vorm van een plakkaat met daarop alle namen van onze investeerders- jong en oud :)

INVESTEER 50 EURO: Je krijgt 3 loten voor alle items genoemd bij de 20 euro investering! Wees er snel bij, want er is maar een beperkt aantal plekken voor de jongerendag bij Microsoft!

INVESTEER 100 EURO: Je krijgt 7 loten voor alle items genoemd bij de 20 euro investering! Wees er snel bij, want er is maar een beperkt aantal plekken voor de jongerendag bij Microsoft!

INVESTEER 250 EURO: Je krijgt hetzelfde als bij de 100 euro investering, Ook ontvangen we je graag als VIP op ons prototype launch event!

INVESTEER 500 EUROen je krijgt hetzelfde als bij de 250 euro investering. Verder verwerken we jouw naam in de game!

INVESTEER 1.000 EURO en je krijgt hetzelfde als bij de 500 euro investering. Naast het verwerken van je naam in de game, zullen we je ook in de vorm van een avatar in de game verwerken!

We willenDE GROTERE INVESTEERDERS(VANAF 2.000 EURO), indien geïnteresseerd, strategisch directer betrekken bij het realiseren van het succes van het platform. Er zullen Mastermind-sessies worden gehouden, zoals informele adviesraden, waar we het gezamenlijk doel hebben om het platform succesvol te maken. Daarnaast krijg je vanaf 2000 euro natuurlijk alles van de 1000 euro investering!    

Tot nu toe bereikt

We hebben het afgelopen jaar geïnvesteerd in extensieve research, team en organisatiestructuren, het bouwen van een business case en project plan voor Future Rebelz. Daarnaast zijn er vele designs tot stand gekomen, evenals promotiematerialen en marketing- en financiële planningen. Ook zijn er diverse partnerships gesloten, met o.a. Microsoft, diverse coaches uit het bedrijfsleven, scholen en een vaste groep jongeren om zo het slagen van het platform te waarborgen. Tevens hebben we landelijke exposure weten te bereiken door een interview op radiostation Qmusic, nummer 2 van Nederland.

Luister naar ons interview op Qmusic: 

https://player.vimeo.com/video/144283850

Qmusic's DJ Marieke Elsinga over Future Rebelz

https://player.vimeo.com/video/144305498

Zie voor de complete lijst van deliverables het businessplan (onderstaand).

Benodigde investering en gebruik van het geld

Required investment: 75.000,- euro


De 75.000 euro wordt gebruikt om het prototype, waarin onze kernconcepten zullen worden uitgewerkt, te bouwen. Dit prototype is de eerste stap naar de totstandkoming van het uiteindelijke platform. Allereerst zal een accuraat prototype de uiteindelijke ontwikkelingsfase efficiënt laten verlopen. Daarnaast hebben we dan een tastbaar product in handen, gebouwd in nauwe samenwerking met jongeren en scholen, dat toekomstige gesprekken met onze investeerders zal ondersteunen, verrijken en faciliteren.

Investeringen boven de 75.000 zullen worden toegevoegd aan het marketingbudget. Ons doel is tenslotte om zo snel mogelijk een grote jongeren- gebruikersbase creëren.

Voor de investeerder

Op dit moment verbinden bedrijven en personen zich aan ons, die de maatschappelijke relevantie van Future Rebelz inzien, deze bij hun organisaties vinden passen en willen bijdragen aan de totstandkoming ervan. Ze weten dat het nu nog een concept betreft, maar kunnen de toekomstige impact en het bereik van het product al inzien. Ons product gaat natuurlijk een nationaal probleem aanpakken en creëert daarmee een bereik van 600.000+ middelbare scholieren, dat elk jaar zal worden aangevuld.

Dit vinden onze jongeren ervan: 

Tessa & Rachel: https://player.vimeo.com/video/143518201

Dominique & Ismaël: https://player.vimeo.com/video/144113780

We hebben voor ogen om binnen 2 a 3 jaar 200.000 gebruikers te hebben, een derde van de totale groep potentiële gebruikers. Uiteraard focussen we ons op de totale groep en willen we deze in jaar vijf allemaal als gebruiker op ons platform hebben. Aangezien onze doelgroep middelbare scholieren betreft, betekent dat deze poel jaarlijks wordt aangevuld. Zodra het platform staat, schalen we door naar een studenten- en workforce-editie, waardoor scholieren kunnen doorstromen en meegroeien met het platform. 

Update_thumb_portrait_mike
Mike Ang
High Voltage

Mike streeft ernaar het potentieel dat elk mens bezit, naar boven te halen. Het afronden van zijn MScBA aan de Erasmus Universiteit was niet voldoende; hij gaat dan ook door het leven als life-long learner. Mike heeft jarenlange change-, business- en project management ervaring in (inter)nationale omgevingen, zoals business/IT consultancy en program/business management bij Microsoft.

Update_thumb_portrait_aileen
Aileen The
Mastercrafter

Van kleins af aan heeft ze een symbiotische relatie met technologie. Games, en vooral video games, lieten haar zien dat er geen limiet zit op verbeeldingskracht. Vandaar haar passie om zelf te creëren. Na haar opleiding in Media en Entertainment Management (BA te Haarlem) heeft ze ervaring opgedaan bij Microsoft, waarna ze als game designer op eigen benen is verder gegaan.

Update_thumb_portrait_fontessa
Fontessa de Ridder
Word Wrangler

Storyline, comms en research liggen bij haar, met (inter)nationale ervaring in journalistiek (BA, Utrecht), film- & tv-regie (MFA, San Francisco). Na 8 jaar voor Nederlandse tv te hebben gewerkt, vertrok zij naar Californië waar zij zich niet alleen de filmkunsten eigen heeft gemaakt, maar ook de Amerikaanse business sense. Maatschappelijke relevantie is de gemeenschappelijke deler in haar werk.

Het product

Future Rebelz is een virtueel platform wat middelbare scholieren ondersteuning biedt bij het maken van de juiste profiel- en studiekeuze. De aanleiding hiervoor is de afschaffing van studiefinanciering begin 2015 en het onlosmakelijke feit dat elke student die vanaf nu een studie start met een minimale schuld van €21.000,-* aan studieleningen opgezadeld is. Tussentijds wisselen van studie is daardoor geen optie meer voor de student. Daarnaast kosten studieswitchers- en uitvallers op jaarbasis de overheid 250 miljoen Euro en de maatschappij maar liefst 6 miljard euro. 

*[1] Wetswijziging Wet studiefinanciering- Vergaderjaar 2014/15.

De scholieren worden in de brugklas van de middelbare school op het platform geïntroduceerd, waarna zij tot hun slagen zullen worden begeleid bij het maken van de belangrijke profiel- en studiekeuzes. Hiertoe worden diverse features op het platform ingebouwd, zoals een 360 graden feedbacksysteem, persoonlijkheidstesten en virtuele snuffelstages. 

Het platform heeft drie onderdelen: 

  • Single Player Story Mode
  • Social Play
  • Virtuele Snuffelstages   

In Story Mode stippelt de scholier zijn of haar persoonlijke reis uit. Door middel van story-driven gameplay waarin onder andere relevante persoonlijkheidstesten worden uitgevoerd ontdekt de scholier een visueel gemaakt beeld van wie ze is en hoe het verandert over de jaren door algemene persoonlijke ontwikkeling en verandering in smaak en prioriteiten. Dit beeld wordt aangevuld door Social Play. Het 360° feedbacksysteem stelt de spelers in de gelegenheid om elkaar op thema’s feedback te geven. De uitkomsten van de Story Mode en Social Play worden opgeslagen op je profiel in de vorm van een skills en eigenschappen chart. De Virtuele Snuffelstages zijn daaraan gelinkt. De juiste snuffelstages worden aan de passende profielen gematcht en voorgesteld. In een story-driven mini game wordt de scholier een dag meegenomen in het leven van een professional.

Wat door het hele platform loopt is het creëren en uploaden van eigen content. Zo maken we het platform een plek die de jongeren zelf helpen vormgeven.



Uniek

Er zijn tal van producten op de markt, die jongeren bijstaan bij het maken van de moeilijke profiel- en studiekeuzes.  Wij geloven in de kracht van samenwerken en Future Rebelz zal dan ook complementair functioneren aan bijv. de standaard decaanlessen en/ of Loopbaan- en Oriëntatiebegeleiding (LOB) begeleiding op school.

Wat ons echter onderscheidt van anderen is dat we inspelen op de belevingswereld van de huidige generatie tieners, Generatie Z. Saaie tests worden in een hip jasje gegoten en levensbepalende conclusies volgen niet langer uit een momentopname, maar uit jarenlang monitoren. Hierdoor zal ook het eenzijdige beeld dat van een scholier wordt geschetst, overgaan in een 3-Dimensionaal beeld van zijn of haar vaardigheden, talenten en interesses. Daarnaast wordt Future Rebelz een platform voor en door jongeren met diverse features waarmee ze wezenlijk kunnen bijdragen aan o.a. de inhoud. 

Verdienmodel

  • Advertising
  • In-app purchases
  • Premium content
  • Slim gebruik van Big data
  • Partnerships

Deze is gebaseerd op het volume van onze specifieke gebruikersgroep, te weten 200.000 gebruikers (12- 19 jaar) binnen 2 á 3 jaar. De totale populatie van middelbare scholieren is 600.000+ waar wij ons continu op blijven focussen. De bovenstaande lijst van inkomstenbronnen zal verder worden uitgewerkt en uitgebreid, maar zal zijn toegespitst op onze verschillende doelgroepen, namelijk commerciële bedrijven, onderwijsinstellingen, (lokale) overheid, ouders en jongeren.


Zie ook summary van ons business model als attachment (onder Bijlage: FR business model canvas)


Schaalbaarheid

De doelgroep zal vertrouwd raken met Future Rebelz en het doel is dan ook om het platform mee te laten groeien met hun verdere levensontwikkelingen. Scholieren ronden op een gegeven moment hun school af en gaan van de middelbare school over op vervolgstudies of het werkleven. Daarom wordt er in de lange-termijnplanning al rekening gehouden met een studenten- en workforce- editie.

Uiteraard staan in deze edities andere behoeftes centraal waarvoor wij ook concepten aan het ontwikkelen zijn, die tevens internationaal potentie hebben. Ook stromen er jaarlijks nieuwe scholieren in, waardoor de gebruikersdatabase op constante basis wordt uitgebreid en de bijbehorende data blijft groeien.

De Intellectual Property (IP), dat wordt gegenereerd aan de hand van het opzetten van het platform, zal waardevolle uitgewerkte concepten betreffen, die later in andere commerciële contexten gebruikt kunnen worden. 

Huidige status

Het concept is nu klaar om omgezet te worden naar een prototype.  Er zijn nauwe samenwerkingen aangegaan met coaches uit het bedrijfsleven, de jongerendoelgroep en diverse scholen, om het slagen van het prototype te waarborgen.

Daarnaast hebben we het afgelopen jaar de volgende zaken opgeleverd:


  1. Research m.b.t. business, doelgroep, markt, legal, finance en funding;


  2. Business case Future Rebelz;


  3. Project Initiation Document Future Rebelz;


  4. Business plan Ingenious Rebels;


  5. Team en organisatie structuur Ingenious Rebels;


  6. Projectplanning Future Rebelz;


  7. Logo designs Future Rebelz en Ingenious Rebels;


  8. Promovideo: Symbid/ jongerenversie/ teasers t.b.v. prelaunch;

  9. Diverse teasers t.b.v. prelaunch van de crowdfundingcampagne;

  10. Marketingmaterialen;

  11. Marketing planning

  12. Financiële planning;

  13. Road Map voor het uitwerken van onze visie.


Verdere ontwikkelingen

Zie attachment onder Bijlage: FR roadmap

Doelgroep

Middelbare schooleditie:  leeftijd 12- 19 jaar. 

Marktomvang

Het totale aantal middelbare scholieren bedraagt momenteel 650.000.

Concurrentie

Future Rebelz heeft zich tot doel gesteld om allianties te sluiten met belangrijke concurrenten zoals enkele hieronder genoemd. Het wiel hoeft echter niet opnieuw uitgevonden te worden; bewezen formules kunnen het platform alleen maar sterker maken. Daarom spreken wij in die gevallen liever over concullega's. 

Er zijn momenteel geen bedrijven op de markt die concurreren met ons gehele product. Wel zijn er producten die concurreren met delen van ons product.


1.1 Profiel- en studiekeuzetesten


  • Qompas


  • Studiekeuze123


  • 123test


  • tkmst.nl


  • Bekijkjetoekomst


  • Dedecaan.net



1.2  Studiekeuzetraining

Daarnaast zijn er diverse bedrijven die groepen leerlingen van het voortgezet onderwijs studiekeuzetrainingen aanbieden. Studie- en loopbaanadviseurs vertellen dan meer over diverse mogelijkheden aan de hand van presentaties, video’s en praktijkvoorbeelden. De deelnemers worden echter vaak door ouders gestuurd en hebben zelf geen intrinsieke motivatie om de training bij te wonen. Daarnaast is het een relatief dure aangelegenheid, hetgeen resulteert in veel ouders die zich zo’n sessie niet kunnen veroorloven.

Future Rebelz daarentegen is een Free To Use- platform.


1.3  Beroepskeuzetest op school

Sommige scholen bieden in de laatste jaren van de scholier beroepskeuzetests, zoals DISC®, aan. DISC® is een persoonlijkheidsanalyse die de sociale gedragsstijl van een persoon beschrijft. Ook deze tests betreffen echter momentopnames, die afhankelijk zijn van de stemming van de leerling. De meerwaarde van Future Rebelz is dat de game al vanaf het eerste jaar van het voortgezet onderwijs gespeeld kan worden om zelfkennis te stimuleren, waarna ze geïnformeerde keuzes kunnen maken omtrent hun leerprofiel en verdere studie.


1.4 De Decaan

Een andere concullega is er de decaan, de vertrouwenspersoon op elke school. Deze persoon kan een scholier adviseren over kwesties omtrent studie, maar ook persoonlijke groei en hindernissen. Helaas wordt de functie in vele gevallen vervuld door enkel één persoon, die simpelweg niet elke middelbare scholier dagelijks kan bijstaan. Om die reden heeft bijv. Dedecaan.net een ‘portalsite’, oftewel een website die toegang geeft tot andere websites en bronnen op het internet, opgericht waar decanen gerichter informatie kunnen verspreiden en de werkdruk voor zichzelf kunnen organiseren en verlichten.


1.5 Social Media

Onze laatste concullega’s zijn social media zoals Facebook en Twitter, die dezelfde commerciële bedrijven proberen te bewegen tot het kopen van advertentieruimte.

Huidige klanten

Wat betreft de jongeren hebben we al een community (12- 19 jaar oud) opgebouwd waarmee is samengewerkt tijdens de promovideo. Zij zullen verschillende rollen gaan vervullen, zoals Designers, Testers, Ambassadors en Content Creators. Daarmee helpen ze ons om het product te promoten naar o.a. hun vrienden en zijn ze nauw betrokken bij de totstandkoming van het prototype.

Ook hebben we contact opgenomen met scholen door heel Nederland die, behalve dat ze hebben toegezegd om onze campagne te promoten, ook betrokken zullen worden bij het bouwen en het actieve gebruik van het platform in de toekomst.

Ook voeren we gesprekken met het bedrijfsleven om onze toekomstige waarde te tonen en partnerships met hen te sluiten. 

Feedback van klanten

Qmusic's DJ Marieke Elsinga over Future Rebelz: 

https://player.vimeo.com/video/144305498

Nieuwe klanten

zie bijlage tabel FR_Community growth

Verkoopverhaal

Ons initiatief pakt een nationaal probleem aan en Future Rebelz gaat dan ook verder dan het helpen van middelbare scholieren met het maken van de juiste profiel- en studiekeuze. Zodra ons platform landelijk in gebruik wordt genomen, zal men binnen een aantal jaar verschil gaan merken op diverse vlakken; zowel economisch als per individu. 

Allereerst, als scholieren de juiste keuzes weten te maken, zijn hun ouders ‘direct’ geholpen wat betreft studiekosten. De studieschuld die per 2015, na afschaffing van de studiebeurs, minimaal €21.000 euro bedraagt, zal tot een minimum beperkt blijven. Daarnaast zullen de resultaten geboekt aan de hand van Future Rebelz, de maatschappij en de overheid aanzienlijk veel geld besparen op jaarbasis. De juiste studiekeuze betekent namelijk dat deze groep studenten eerder beschikbaar komt op de arbeidsmarkt en o.a. eerder belasting zal afdragen.

Voor jongeren specifiek houdt het spelen van Future Rebelz in dat we hun keuzestress verlagen en hun in-class engagement verhogen. We spelen in op hun belevingswereld door het platform i.s.m. hen te maken en ze ook de optie te bieden om content te creëren. Daarnaast wordt er een social component toegevoegd, waarmee zij d.m.v. ‘sharen’ en ‘liken’ hun identiteit kunnen uitdragen.

Een voordeel dat de ouders zullen ervaren is dat behalve het beperken van de studiekosten, de resultaten van Future Rebelz kan bijdragen aan een positieve gemoedstoestand van hun kinderen. Misschien nog wel het belangrijkste voor een ouder!

Doordat de jongeren gerichtere keuzes weten te maken, zullen de kosten voor de overheid en de maatschappij worden verlaagd en zal de algemene productiviteit worden verhoogd. Daarnaast krijgen we meer betrokken mensen met oog voor de maatschappij en de waarde die ze kunnen toevoegen.  

Vele commerciële bedrijven zullen interesse hebben in het kopen van advertentieruimte om zo een uitgebreide community te kunnen bereiken, die toekomstige afnemers of zelfs collega’s kunnen worden. Wij kunnen dat faciliteren.  Natuurlijk is niet enkel de community  interessant voor bedrijven, maar ook de daaraan gekoppelde data over het (speel)gedrag van de scholieren. Deze ‘Big Data’ kan bedrijven helpen om Generatie Z efficiënter te bereiken en is dan ook van onschatbare waarde. Ook zullen we de hulp van bedrijfsleven inroepen t.b.v. de virtuele snuffelstages. 

Gedaan tot nu toe

  • Interview met nummer 2 radiostation van Nederland, Qmusic
  • Promovideo die voor diverse doeleinden wordt gebruikt;
  • Tevens video-teasers gemaakt, ter promotie van de campagne en het product;
  • Opbouwen van jongerencommunity die gaat helpen met promotie;
  • Relaties aan het opbouwen met scholen, per provincie, die tevens helpen met het promoten van de campagne, maar ook van het product;
  • Brochure gemaakt, die voor promotiedoeleinden wordt gebruikt;
  • Facebook- campagne gelanceerd t.b.v. crowdunding en verdere opbouw van onze communities;
  • Media-exposure gestart;
  • Website en social mediakanalen opgezet ter promotie;
  • Benaderen van bedrijven voor partnerships, waaronder Microsoft;
  • Diverse netwerk-events en –connections bezocht en gemaakt.

Marketing & sales kanalen

Media


  • Radio: Qmusic, BNR, New Business Radio


  • Krant: DFT, AD, NRC


  • Televisie: Hart van Nederland, EditieNL


  • Online: Facebook, Twitter, LinkedIN, blogs over onderwijs, jongerenblogs, vlogs.


Onderwijsinstellingen

  • Eerste selectie van scholen per provincie

Ons netwerk/ connecties

  • Lijst met contacten in zowel Nederland als het buitenland

Onze jongerencommunity

Marketing doel


  • Algemene bekendheid: awareness creëren voor het product


  • Community building met alle stakeholders, niet alleen de jongeren


  • Sponsoring en Partnerships    


Partnerships

Warner Bros. Home Entertainment

Microsoft

Scholen



Omzet tot nu toe

Future Rebelz zit aan de start van de prototypefase en behalve eigen investeringen is er nog geen omzet behaald in boekjaar 2015. 

Verwachte omzet

Jaar 1 (2016) €72.900

Jaar 2 (2017) €574.000

Jaar 3 (2018) €4.038.000

Aannames

Zie hoofdstuk Markt- Nieuwe Klanten

Na de prototype bouw zullen de vervolginvesteringen gebruikt worden om vervolg releases te maken, alpa/beta en first final release version. Deze zijn afhankelijk van de vervolg investeringen.

Tot nu toe geinvesteerd

De drie oprichters hebben ieder tot op heden €12.000 en twaalf maanden geïnvesteerd. 

Investeringsbehoefte

Voor €75.000 biedt Future Rebelz 7% van de aandelen aan.

BE AN EARLY REBEL! DOE NU MEE EN BEHAAL EEN HOOG POTENTIEEL VOOR WEINIG! 

Gebruik van de opgehaalde gelden

De 75.000 euro wordt gebruikt om het prototype, waarin onze kernconcepten zullen worden uitgewerkt, te bouwen. Ten eerste zal een accuraat prototype de uiteindelijke ontwikkelingsfase efficiënt laten verlopen. Daarnaast hebben we dan een tastbaar product in handen, gebouwd in nauwe samenwerking met jongeren en scholen, dat toekomstige gesprekken met onze investeerders zal ondersteunen, verrijken en faciliteren.

Investeringen boven de 75.000 zullen worden toegevoegd aan het marketingbudget. Ons doel is tenslotte om zo snel mogelijk een grote jongeren- gebruikersbase creëren. 

Rendement

Aan de hand van onze financiële forecast verwachten we dat we na drie jaar 2,5 miljoen euro winst hebben- dit is nadat de omzetten en de kosten over de eerste drie jaren zijn afgetrokken. Met de 2,5 miljoen euro, die we grotendeels gaan herinvesteren, voorzien we dat we de eerste groep investeerders al kunnen voorzien van een rendement van 5 keer hun inlegwaarde. 

Risico's

1.0 Financiële risico;s

De benodigde investeringen na de crowdfunding zijn noodzakelijk om na prototype de vervolg versies te bouwen waar de verschillende features daadwerkelijk operationeel worden. Van cruciaal belang is dat de prototype het potentieel verder kan verduidelijken en het vertrouwen geeft aan toekomstige investeerders. We zullen dan ook samenwerken met onze jongere community, scholen en bedrijven om scherp te blijven zien wat waarde voor hen toevoegt. 


1.1 Technologische risico's

De risico’s op technologisch gebied worden geminimaliseerd door tijdens de onderzoeksfase onderzoek te verrichten naar de technische benodigdheden voor de doorontwikkeling. Deze moeten tot in detail onderzocht en ingepland worden, opdat alle benodigde designers en ontwikkelaars op elkaar zijn afgestemd qua werkpakketten en tijdsplanning. Voor die taken wordt een projectmanager aangesteld.

Wat echter wel een risico is, is dat omdat de technologie zich razendsnel ontwikkelt we de kans lopen om niet up-to-date te blijven. Als we niet bovenop deze zaken zitten, verliezen we de aandacht van de spelers omdat het spel niet actueel is. Het verliest dan zijn waarde.  Een agile development team zal dat risico onderscheppen. De keuze om direct samen te werken met onze jongeren en scholen community zal helpen in houdelijk up to date te blijven.

1.2 Maatschappelijke ontwikkelingen

De maatschappij is doorlopend onderhevig aan veranderingen en sommige daarvan kunnen een risico vormen voor Future Rebelz.  Deze veranderingen zullen het platform echter dwingen om continu vernieuwend te denken en daarmee succes te garanderen. 

1.3 Incorrecte aannames Generatie Z

Onze doelgroep, Generatie Z, geboren tussen 1992 en 2010, zit voor het grootste deel nog voor haar formatieve periode van 15- 25 jaar. Er is dus, op basis van empirisch onderzoek, nog weinig concreets te zeggen over hun blik op de buitenwereld. Daarvoor zijn hun waarden nog onvoldoende gerijpt en hun hersenen nog onderontwikkeld[1].

Een van de risico’s is dan ook dat de aannames en onderzoeken m.b.t. deze Z’ers op langere termijn niet blijken te kloppen. We werken dan ook nauw samen met deze community om het platform te toetsen.

1.4  Studeren enkel voor elite weggelegd

Het afschaffen van de studiefinanciering kan tot gevolg hebben dat scholieren die uit minder bedeelde gezinnen komen, ervoor kiezen om niet te gaan studeren. De beraamde studieschuld van 21.000 kan voor hen simpelweg te hoog zijn. Liever investeren ze hun tijd en geld in het halen van certificaten en het volgen van specifieke cursussen die van kortere duur zijn, maar afdoende voor het vinden van een baan die bij hen past. We hebben echter ook een workforce-editie in de langetermijnplanning, opdat we ook deze groep bij het platform kunnen betrekken.

1.5 Overheid policy

Ook de overheid kan potentiële risico’s veroorzaken door veranderingen door te voeren in haar regel- en wetgeving. Mocht de overheid bijvoorbeeld besluiten om het lesprogramma te vernieuwen of aan te passen, dan is Future Rebelz eveneens aan verandering onderhevig, wat hoge kosten met zich mee kan brengen. Om dit te ondervangen zal Future Rebelz vooraf in de R&D fase met het Ministerie van OCW in gesprek gaan om zo bijtijds van de plannen op de hoogte te worden gebracht.

1.6 Bezuiniging op onderwijs

De overheid kan in haar bezuinigingsmaatregelen ook het Onderwijs meenemen. Dit kan tot gevolg hebben dat de eigen bijdrage van gezinnen aan het voortgezet onderwijs toeneemt. In dat geval houden gezinnen minder geld over voor electieve educationele toepassingen. Daarom hebben we ervoor gekozen om Future Rebelz ‘Free To Use’ te maken. 

1.7 Privacy issues

Persoonsgegevens zijn privé en vallen onder de privacy wetgeving. Daar moet secuur mee worden omgegaan en daarom nemen wij al in de prototypefase juridische experts in de arm om ons te adviseren.

1.8 Teamsamenstelling

Slagen van het eindproduct staat of valt bij de kracht en diversiteit van het team. We moeten er dan ook bovenop zitten qua recruitment en het helder delen van onze visie.

1.9  Acceptatie

Er is altijd een kans dat de scholier het spel niet interessant vindt en het links laat liggen. Potentiële redenen daarvoor moeten door Alpha- en Beta testing aan het licht komen. Zelfs na het uitbrengen van het spel moet worden gemonitored of het spel aantrekkelijk blijft voor de doelgroep en de noodzakelijke aanpassingen zullen continu worden doorgevoerd.


[1] http://www.frankwatching.com/archive/2011/11/10/wie-is-generatie-z-en-hoe-bereik-je-ze/