Idea-equity-label
Aandelen
Equity
Billboard_heineken_header_final Play
Medium_thumb_12063311_973067086083891_4189416707145150361_n
Louaie El Rowidi team 7
Louaie El Rowidi Amsterdam, NL

No longer in business CABTURE the Travel Experience

Niet de bestelling van de taxi, maar de belevenis van de reis. Wij zetten taxi's in als het visitekaartje voor wereldsteden en premium merken als Heineken.

$58.221 gefinancierd
100%
$58.221
Minimum doelbedrag
5%
Aandelen
Small_thumb_12063311_973067086083891_4189416707145150361_n No longer in business CABTURE the Travel Experience
INNER CIRCLE
Product

Taxi’s vervullen een essentiële rol voor elke metropool, ze fungeren als het verbindingselement van de stad en zijn een iconisch onderdeel van het straatbeeld. De taxirit is vaak het eerste en laatste contactmoment voor (buitenlandse) gasten, taxichauffeurs worden dan ook vaak gevraagd naar de hotspots van de stad. Door het trainen van chauffeurs tot brand ambassador en door hun voertuigen te voorzien van reclame, tovert CABTURE taxi’s om tot het visitekaartje van een stad. 


CABTURE is een innovatieve Out of Home (buitenreclame) exploitant gespecialiseerd in de taxibranche. Wij zijn marktleider in premium taxireclame en zijn gespecialiseerd in het bereiken van waardevolle doelgroepen voor adverteerders. CABTURE biedt een uniek communicatiekanaal voor adverteerders via bestickering van de taxi’s, tablets en reclame-daklichten en leidt chauffeurs op tot echte brand ambassadors. Onze klanten zijn o.a Heineken, T-Mobile, Samsung en De Bijenkorf.

Unique Selling Points

  1. Ruim 1,5 jaar in business met ruim €530.000 omzet.
  2. Geen externe investering of financiering tot nu toe, investeringen en groei geheel uit eigen omzet. 
  3. Veelzijdige inkomstenstromen uit de diverse reclamediensten.
  4. Exclusief ontwikkelde mediamogelijkheden (hardware & software).
  5. Eerste platform voor reizigers, taxi’s en adverteerders.
  6. Begonnen in Amsterdam en op dit moment landelijk dekkend met campagne taxi’s in 12 steden.
  7. Huidige taxinetwerk maakt ruim 800.000 kilometer met zo’n 100.000 passagiers per maand.
  8. De enige buitenreclame-exploitant die bereik garanties geeft.
  9. Strategisch partner van SAMSUNG en T-Mobile.
  10. Schaalbaar concept voor de internationale taximarkt.

Verdienmodel

Het verdienmodel van CABTURE is geheel gebaseerd op inkomsten uit reclame, advertenties en commissies uit boekingen, reserveringen en verkoop aan boord via het CabTab platform.

Advertentiecampagnes zijn gebaseerd op het aantal taxi's, de looptijd en de uitingsvorm. De adverteerder bepaalt het budget en de (marketing)doelstellingen, vervolgens wordt een campagne uitgerold en het bereik in aantal passagiers, gereden kilometers en gemaakte diensttijden gemeten. 

Tot nu toe bereikt

  • Strategische partnerships met Samsung en T-mobile
  • Campagnes verkocht en een omzet gerealiseerd van €530.000+ binnen anderhalf jaar
  • Bekend bij 60% van de mediabureaus
  • 40 TaxiTops en 200 tablet taxi's, waaronder de Schiphol Tesla's
  • Onderzoek verricht door Gemeente Amsterdam voor de toelating van TaxiTops
  • Exclusiviteitsafspraken voor de plaatsing en exploitatie van TaxiTop in heel de Benelux 

Benodigde investering en gebruik van het geld

1. CabTab:

Verdere ontwikkeling van de software om het interface te verrijken met de implementatie van nieuwe functie's en API's. Uitbreiding van het fysieke hardware netwerk door meer geschikte taxi's door heel het land in te bouwen met een CabTab. 


2. Productie en installatie van meer TaxiTops.


3. Automatisering van processen: 

Een nieuw back-office systeem om zo de capaciteiten te vergroten en de processen te optimaliseren zodat een aanmelding, administratie en installatie van campagne taxi’s 55% minder tijd in beslag nemen.

Deze activiteiten dragen rechtstreeks bij aan de schaalbaarheid van het concept en dienen als voorbereiding voor de internationale groei. We breiden het team uit met een all-round programmeur voor de front- & Back-end development en de coördinatie van automatisering.


4. Sales & marketing:

We gaan het verkoopapparaat uitbreiden met een professioneel verkoper en een tweeledige verkoopafdeling opzetten: een divisie gericht op mediabureau's en landelijke adverteerders (corporates) en een divisie gericht op lokale adverteerders (MKB). 

Opzetten en uitvoeren van doeltreffende marketingactiviteiten gericht op mediabureaus; inkopers, planners en strategen. 

Voor de investeerder

onafhankelijk gewaardeerd op € 1.711.116 pre-money door Equidam.com. Wij hebben de waardering gesteld op €1.000.000 pre-money.


Naast aandelen ontvangen funders op Symbid de volgende rewards:

v.a. €80,-      Heerlijke Cabcakjes*

v.a. €160,-    Rituals Car Perfume + bovenstaande

v.a. €300,-    Uitgebreid was&poets beurt t.w.v. €28 + bovenstaande

v.a. €1.250,- Uw boodschap 1 maand op een TaxiTop + bovenstaande 


Dividend-uitkering wordt vastgesteld door de Algemene Vergadering van Aandeelhouders. Target: binnen 5 jaar waardetoename van 400% behalen.

Update_thumb_robin
Robin Bergman
Tech Coördinator

Eens in de zoveel tijd komt er een idee voorbij wat het verschil maakt in alle daagse ervaringen. Ik voegde mij bij het team toe omdat ik commercieel en technisch sterk ben onderlegd maar vooral ook omdat er technische innovaties ontwikkeld worden op een totaal nieuw vlak, reisbelevenis.

Pionieren in de media gaat niet onopgemerkt en kent vele uitdagingen, en daar haal ik veel voldoening uit.

Update_thumb_e63a9551
Menka Worae
Facililitator

Ik heb mijn organisatorische vaardigheden opgedaan in de evenementenbranche.
Tijdens mijn bachelor studie een bedrijf opgezet waarbij we publieks-, school- en netwerkevenementen organiseerden.

Mijn praktische aanpak en ervaring pas ik nu geheel toe in CABTURE. Mijn rol is om de processen van voorstel tot en met uitvoering in goede banen te leiden met een wakend oog voor kwaliteit en efficiency.

Update_thumb_12087192_973067086083891_4189416707145150361_o
Louaie El Rowidi
Originator

Ik studeerde Commerciële Economie en heb een achtergrond in media & marketing. Van kleins af aan was ik gefascineerd door marketing & media, sinds mijn 18e heb ik bedrijven opgezet die zich bezig hielden met media en technologie. Tijdens mijn studie heb ik voor projecten en onderzoeken de onderwerpen taxi en vervoersreclame gebruikt. Het uiteindelijke resultaat was een businessplan voor CABTURE.

Update_thumb_mita
Mita Satjadibrata
Administrator

Ik heb CABTURE van het begin af aan gevolgd, en heb gedurende deze periode steeds meer affiniteit gekregen met de taxi-branche en diens chauffeurs. Ik hoop binnen CABTURE mijn steentje bij te kunnen dragen aan een betere taxi-wereld, voor zowel de passagiers als voor de chauffeurs.
Met name het sociaal-maatschappelijke karakter van CABTURE heeft mij altijd erg aangesproken.

Het product

De producten/diensten van CABTURE zijn te onderscheiden in twee advertentiegroepen:

1. De buitenkant van de taxi (kwantitatief bereik)
2. De binnenkant van de taxi (kwalitatief bereik)

Een adverteerder heeft verschillende opties:

Adverteren aan de buitenkant van de taxi:

Cabvertise: een car-wrap service waarmee we een gewone taxi omtoveren tot een rijdend billboard. De advertentie wordt op bedrukt vinyl aangebracht op de auto. Hiermee heeft de adverteerder een doeltreffende en zeer opvallende advertentie rondrijden die een merknaam of –beeld nadrukkelijk onder de aandacht brengt in het verkeer en straatbeeld.


TaxiTop: Dankzij CABTURE is het voor het eerst mogelijk om in Nederland te adverteren middels een reclame-daklicht. De reclame steekt boven het verkeer uit en valt op in het donker door de verlichting. Vergeleken met andere reclamemedia zijn de kosten voor een TaxiTop laag en bereik relatief hoog, daarnaast is het verwisselen van de uiting eenvoudig en snel.


Adverteren in de taxi:

Naast advertenties aan de buitenkant van de taxi, kan een adverteerder zich ook richten op de passagiers in de taxi. Omdat een gemiddelde taxirit zo’n dertien en een halve minuut duurt kan de passagier een uiting in de taxi in alle rust bestuderen. Een potentiële klant ervaart de taxirit dan niet als verloren tijd en een adverteerder kan in deze tijd gericht promoten.

Afrekenbon: Als een passagier op zijn bestemming is aangekomen ontvangt deze een transactie-bon van de rit. Door de bon een creatief ontwerp te geven of er een respons-model aan toe te voegen, verandert een adverteerder een simpele transactiebon in een leuke PR-middel of voucher.

Branded brochurehouder: Aan de hoofdsteunen van de stoelen is een rekje bevestigd met compartimenten voor brochures, een poster en magazines. De houder zit op oog hoogte en passagiers kunnen er niet omheen, het materiaal wordt 75% van de ritten gelezen en vaak ook meegenomen.

Product sampling: Een directe en voordelige manier om passagiers kennis te laten maken met een product is door het uitdelen van samples. CABTURE chauffeurs zijn getraind in servicegerichtheid en krijgen aanvullende instructies hoe ze specifieke doelgroepen kunnen verrassen met give-aways en goodies. 

Taxi als mobile shop: Een adverteerder kan de taxichauffeur ook als verkoper inzetten. Zoals Lebara al eerder deed met SIM-kaarten en beltegoed, kan een adverteerder ook tijdens de taxirit al conversie genereren. Onze taxichauffeurs krijgen productgerichte trainingen om producten of diensten op correcte en leuke wijze aan te prijzen, zonder deze op te dringen. 


CabTab: Onze grootste innovatie op het gebied van service en veiligheid in de taxi, is de CabTab: een interactieve tablet aan boord die informatie geeft over activiteiten, bezienswaardigheden en bedrijvigheid in de omgeving. De tablet is meertalig, reageert op tijd, locatie en eindbestemming. Het biedt tevens mogelijkheden om boekingen of aankopen te verrichten. Door de passagier inzicht te geven in zijn reis, de eindbestemming en de omgeving, voegt de CabTab waarde toe aan ‘verloren’ reistijd. 

De taxichauffeur zal daarnaast zijn beste beentje voorzetten omdat ze beoordeeld worden met ratings en feedback van hun eigen klanten. Beoordelingen worden actief gedeeld en geëvalueerd om centrales en chauffeurs bewust te maken van de kwaliteit van de dienstverlening.

Met de CabTab kan een adverteerder zijn doelgroep doelgericht en efficiënt bereiken. De CabTab biedt door de technologische mogelijkheden vele advertentieopties aan zoals het vertonen van video’s, het versturen van uitnodigingen naar de mobiele telefoon, het boeken van arrangementen of bijvoorbeeld het gepersonaliseerd verwelkomen van een passagier namens een adverteerder zodra een rit begint.

De CabTab is exceptioneel als mediaplatform doordat bestaande app's en API's geïntegreerd kunnen worden. De CabTab is complementair aan smartphones, zo is het straks mogelijk om met je smartphone de CabTab te besturen. Met de software uitbreiding wordt het mogelijk om je eigen muziek af te spelen in de taxi, gratis je contactpersonen beeldbellen of een game spelen op de CabTab waarbij je smartphone de controller is.


Uniek

Media specialisatie in de taximarkt;
Realtime traceerbaar taxinetwerk, gesegmenteerd en gecontroleerd met echte bereikgaranties voor adverteerders. 


Creatie van en bijdrage aan reisbelevenis;
De reiziger staat centraal, zonder deze meer te laten betalen moet deze een aangenamere en gedenkwaardige reis ervaren, gevuld met voordelen en aanbiedingen.  

Exclusieve reclame ruimte; 
Geen enkele media partij heeft verlichte en rijdende reclame displays in het Nederlandse verkeer.

Netwerk van interactieve tablets;
De eerste en grootste in Nederlandse taxi's. Wereldwijd tref je schermen in vliegtuigen, bussen en treinen maar nergens zo interactief, gebruiksvriendelijk en behulpzaam als de CabTab. 

Compatibel mediaplatform;
De CabTab software is uit te breiden met populaire en succesvolle app's, api's en widgets,  denk aan; Booking.com, Couverts, Netflix, Spotify, vluchttijden, OV-diensttijden, weer&nieuws, sociale media en nog veel meer... 

Big Data;
Enorme hoeveelheden data worden verwerkt waarmee chauffeurs, centrales, adverteerders en gemeentes geholpen worden. 

Verdienmodel

Het verdienmodel van CABTURE is geheel gebaseerd op inkomsten uit reclame, advertenties en commissies uit boekingen, reserveringen en verkoop aan boord via het CabTab platform.

Adverteerders en mediabureau’s kopen campagnes in gebaseerd op looptijd in weken, aantal taxi’s en de uitingsvorm. Uit het campagne budget worden de inkoop van materialen en de vergoedingen van chauffeurs betaald.

Daarnaast behaalt CABTURE inkoopvoordeel door collectieve korting te bedingen voor taxi-ondernemers op uitgaveposten zoals; banden, wasstraten, glas en auto onderhoud. Voor leveranciers in de automotive industrie is CABTURE zowel een afzetkanaal als een marketingkanaal. 

Schaalbaarheid

De diensten van CABTURE zijn op regionaal en internationaal niveau schaalbaar. 

Reclame-daklichten en bestickering op taxi's wordt in aangeboden in andere landen, maar nog niet lang overal.  De markt in de Benelux ligt hier nog geheel open. Op dit moment rijdt slechts 1,25% van de Nederlandse taxi's met reclame. Ruim 65% van de Nederlandse taxi's zijn geschikt en hoeven enkel opgenomen te worden in het CABTURE chauffeurs bestand.

De TaxiTop is geschikt voor elk voertuigtype en voldoet aan de Europese regelgeving voor de openbare weg. Fabricage, levering en plaatsing bedraagt 2-3 weken. 

De CabTab is schaalbaar op wereldwijd niveau en toepasbaar in de gehele internationale taximarkt. Dankzij de strategische partnerships met Samsung en T-mobile kan de distributie overal ter wereld plaatsvinden. Met een online back-office kunnen chauffeurs op afstand eenvoudig registreren een profiel aanmaken om vervolgens ingepland te worden voor de inbouw van hun CabTab.

De CabTab is al aangevraagd in de Verenigde Arabische Emiraten, Geneve en Istanbul. Om in te kunnen gaan op deze aanvragen is het noodzakelijk dat er een centraal back-office systeem staat en zullen we het team moeten uitbreiden met talenten en professionals uit de lokale markten. 

Huidige status

In heel Nederland zijn er ruim 32.000 taxi's actief. Wij hebben toegang tot een netwerk van 5.000 taxi's, waarvan 400 taxi's tot nu toe zijn ingezet voor campagnes. Met enkel 400 taxi's hebben we €530.000 aan omzet gerealiseerd. Ruim 98,75% van de markt is nog geheel onbenut. 

Op dit moment zijn er 200 CabTabs ingebouwd en zijn er 40 TaxiTops deze worden ingezet voor campagnes van grote merken zoals de Bijenkorf, Gassan Diamonds, Heineken Experience maar ook lokale adverteerders zoals hotels, restaurants en clubs. 


Kleine(re) lokale adverteerders doen hun media inkoop zelf, grote merken daarentegen hebben een mediabureau dit voor hun doet. In Nederland hebben we zo'n 56 grote mediabureaus. Het leeuwendeel van onze campagnes is verkregen door het rechtstreeks benaderen van merken, waarna we vervolgens aan tafel gebracht worden met het betreffende mediabureau. Het is belangrijk om onze sales en marketing inspanningen meer te gaan richten op mediabureaus omdat deze meerdere merken in hun portefeuille hebben waardoor er meer campagnes sneller kunnen worden afgenomen. 


Om meegenomen te worden in de planningen en inkoop van mediabureaus en adverteerders moet CABTURE top-of-mind worden door pro-actief benadering en de presentatie van clientcases en bereik resultaten van het netwerk. 


Om de vraag naar landelijke campagnes beter aan te kunnen, worden er nu voorbereidingen getroffen om in 2016 meer CabTab's en TaxiTops in de andere grote steden uit te rollen. Het netwerk van chauffeurs wordt uitgebreid met taxi's in de rest van de Benelux. Tegelijkertijd wordt er verder gebouwd aan het back-office systeem om meer chauffeurs eenvoudiger aan te sluiten. De screening, assessments en administratie zullen straks op afstand gedaan worden in de helft van de tijd. 


Momenteel is het team zes man sterk en wordt er gezocht naar talent om het verkoopapparaat, de operationele uitvoering en de ontwikkelcapaciteit te vergroten.   


Verdere ontwikkelingen

CABTURE is met meerdere klanten in gesprek voor campagnes in 2016 en een tweetal van deze klanten heeft  aangegeven dat zij de intentie hebben om een campagne met CABTURE naar België uit te willen breiden.

CABTURE voert gesprekken met een aantal luchtvaartmaatschappijen om een aansluiting te bewerkstelligen tussen de taxi’s en de vluchten vanuit vliegvelden. Dit gaat om informatie, boekingsmogelijkheden en om service aspecten zoals vluchtinformatie en inchecken via de CabTab.

De CabTab zal uitgebreid worden met nog meer interactieve functies zoals beeldbellen, games, gesproken gidsen, meertaligheid en draadloos betalen. 

CABTURE heeft een aantal partners die willen integreren in de CabTab in de volgende ontwikkelingsfase. Met integratie wordt bedoelt het implementeren van bestaande platformen, app's en API's in het CabTab platform. Op deze manier krijgen de taxigebruikers de beschikking over de bekende en gevalideerde app's en vormt de CabTab als medium een extra kanaal om nieuwe en bestaande gebruikers/klanten te bereiken.

Voorbeelden hiervan zijn de restaurant app Couverts, Booking.com, entertainment app's zoals Spotify en Netflix.


Doelgroep

Voor een buitenreclame exploitant bestaat de klanten doelgroep hoofdzakelijke uit adverteerders. Hierbij heeft CABTURE te maken met twee partijen: de adverteerders zelf en de mediabureaus. De groep adverteerders is weer onder te verdelen in lokale adverteerders (MKB) en grote merken (corporates).


Adverteerders gebruiken de diensten van CABTURE om hun eigen doelgroep te bereiken, dit zijn dus passagiers aan boord of het publiek op straat en in het verkeer.


Secundair heeft CABTURE te maken met taxi-organisaties. Zij maken gebruik van de diensten voor het meten en verbeteren van de service bij hun chauffeurs. De taxichauffeurs op hun beurt vergaren extra inkomsten met de diensten van CABTURE en onderscheiden zich in de ogen van hun klanten.

Marktomvang

Uitgaves 2013 Out Of Home media (buitenreclame) in Nederland: 216,8 miljoen euro

Uitgaves 2014 Out Of Home media in Nederland: 236,8 miljoen euro

Uitgaves 2014 Out Of Home media in Europa: 112,8 miljard euro 

Concurrentie

1. Er is één andere professionele media partij die reclame op taxi’s verkoopt in Nederland.

Het bedrijf Altermedia biedt, zoals de naam al doet vermoeden, alternatieve vormen van media-exploitatie aan. 
Hun campagne taxi's worden niet actief getraceerd en beschikken niet over een gesegmenteerd chauffeursnetwerk zoals CABTURE. Hun samenwerkingen is beperkt tot slechts enkele taxi-organisaties op non-exclusieve basis.

Op het gebied van taxireclame leveren zij hoofdzakelijk bestickering en voor zover bekend geen Inside ads,  campagne trainingen, geen TaxiTops en geen CabTabs (interactieve tablet schermen) in de taxi’s.

2. Overige Out Of Home media exploitanten. Denk hierbij aan Exterion Media, JCDecaux en Hillenaar. Dit zijn andere grote media exploitanten die campagnes van adverteerder inzetten in bijvoorbeeld de bushokjes, door middel van bestickering op trams of op billboards langs de snelwegen.

Huidige klanten

  • Heineken
  • Samsung
  • Gassan Diamonds
  • Mont Blanc
  • Rituals
  • de Bijenkorf
  • Sabon
  • Air Europa
  • Lebara
  • Birkenstock
  • VluchtelingenWerk
  • Pink Ribbon
  • Madame Tussauds
  • Iamsterdam
  • Sambato
  • Tours & Tickets
  • Awakenings Festival
  • Harbour Club
  • Club NYX
  • Yellow Bike

Feedback van klanten

De samenwerking met Cabture heeft onze organisatie flink wat visibility opgeleverd in de door ons gekozen steden. Het mooie ervan is dat het in tegenstelling tot traditionele OOH niet uitsluitend om branding ging maar dat het ook direct sales opleverde, dit behoort namelijk tot één van de vele mogelijkheden welke Cabture biedt. Daarnaast is hun aanpak persoonlijk, denken ze met je mee en schakelen ze enorm snel. Een aanrader!”
 
Laura Oliveiro

Campaign Manager
Lebara Mobile

Nieuwe klanten

  • Air Europa
  • TESLA Motors
  • Hard Rock Cafe
  • T-mobile
  • Samsung
  • McDonald's
  • BOB Autowas
  • Pearle Opticiens
  • Vredestein banden
  • Drukwerkdeal

Verkoopverhaal

Taxi's zoeken altijd de drukte op en vervoeren duizenden passagiers, daarnaast worden ze gezien door honderdduizenden mensen op A1 locaties: vliegvelden, winkelgebieden, stadscentra en stations. Adverteerders zijn verzekerd van een hoge contactfrequentie en een snelle bereiksopbouw. Advertenties worden geplaatst op zorgvuldig geselecteerde taxi's met representatieve en klantvriendelijke chauffeurs. 

CABTURE bereikt de doelgroep op straat én aan boord en kan een merknaam of boodschap verankeren in de gedachten van het publiek. Adverteren door middel van taxi’s is een van de meest renderende manieren van out of home advertising: kosteneffi­ciënt en doeltreffend. 

Dankzij een gesegmenteerd taxinetwerk kunnen campagnes gericht ingezet worden om relevante doelgroepen te bereiken op specifieke locatie en gerichte tijden. Door de unieke GPS-technologie kunnen campagnevoertuigen realtime gevolgd worden. CABTURE is de eerste en enige buitenreclame exploitant die adverteerders bereikgaranties biedt.

CABTURE, dé specialistische partij in Nederland die de vele mogelijkheden biedt die zich in andere landen hebben bewezen en voegen daar bovendien nog eens nieuwe, innovatieve mogelijkheden aan toe, die uniek zijn in de markt.


Gedaan tot nu toe

Verkoop & Groei:

In 18 maanden tijd is er €530.000 omzet behaald uit verkochte campagnes.
70% (inter)nationale adverteerders, actieve acquisitie.
25% lokale/regionale adverteerders, via aanbieders.
5%  Goede doelen / stichtingen, via PR. 

Onafgebroken groei en opbrengsten geïnvesteerd in uitbreiding en ontwikkeling.


Markt & Merk:

Beschermde merk- en handelsnamen, intellectuele eigendommen.
Website, sociale media, youtube channels.
Redactionele aandacht: krant, radio en vakbladen. 
Naamsbekendheid binnen de taximarkt 68%.
Erkend buitenreclame exploitant.
Bekend bij de grootste mediabureau's van Nederland. 


Aanbieders en inkopers van CABTURE diensten: 

Iamsterdam City Marketing: aanbieder.
Retriever.nl: aanbieder.
Mediabookers.nl: aanbieder.
Starcom: aanbieder.
Vivaki-exchange: inkoper.
Out of Home Masters: aanbieder.
Zuiver Media: aanbieder en inkoper.
Strategische partnerships Samsung en T-mobile: gezamenlijke salespropositie richting eindklanten.

Marketing & sales kanalen

  • Pers & vakbladen
  • Directe netwerk van oprichters & personeel
  • Eigen nieuwsbrieven;
  • Website & Sociale media
  • Netwerk Stakeholders (Klanten, Partners, Leveranciers)
  • Presentaties op evenementen en bijeenkomsten.

Marketing doel

Het informeren en activeren van potentiële adverteerders om via CABTURE te adverteren. Deze marketingactiviteiten worden vanaf Q2 2016 ingezet met gerichte meetmomenten door het jaar heen.

Partnerships

Primair:

CABTURE heeft een partnership met SAMSUNG. Hierbij draagt SAMSUNG bij aan de sales van CABTURE, wordt CABTURE betrokken bij de marketingactiviteiten van SAMSUNG en krijgt CABTURE toegang tot dieper liggende hardware coderingen zoals met Knox.


Middels de strategische partnership met T-mobile is er een hoogwaardig 4G verbindingsnetwerk beschikbaar gesteld. De samenwerking heeft als doel om nieuwe data-technologie in vervoer te realiseren, denk hierbij aan mogelijkheden als wifi, beeldbellen en draadloos betalen.

Deze strategische samenwerkingen dragen rechtstreeks bij aan de schaalbaarheid op (inter)nationaal niveau. Door gebruik te maken van het bestaande distributienetwerk van de partners kunnen taxi's in alle Europese steden direct voorzien worden van de juiste hardware en verbinding.  


Secundair:

Dankzij de partnership met Iamsterdam worden de CABTURE diensten ingezet voor activiteiten in de stad en wordt relevante data gedeeld op het gebied van toerisme in Groot-Amsterdam. 

Met de gemeente Amsterdam en de Amsterdamse taxicentrales wordt actief samen gewerkt aan service verbeterende initiatieven.


Toekomstig: 

In de loop van 2016 worden samenwerkingen verkend en besproken met partijen binnen: de luchtvaartindustrie, toerisme, horeca & hotelwezen, entertainment & media branche maar ook booking,- en reserverings-platformen.

Omzet tot nu toe

€ 531.338,63 vanaf 01-06-2014 tot 06-12-2015

Verwachte omzet

2016  €743.802 

2017  €1.322.314

2018  €1.983.471

Aannames

  • Binnen 5 jaar een omzet van minimaal 4  miljoen euro realiseren.
  • Internationaal expansie naar minimaal 5 wereldsteden op 3 continenten.
  • Media exploitatie in andere vormen van transport (luchtvaart, treinen, bussen)

Tot nu toe geinvesteerd

Gemaakte omzet in 2014 en 2015 zijn bijna geheel aangewend voor investering in de uitbreiding van netwerk aan TaxiTops en CabTabs. 

Investeringsbehoefte

Het doel is om €50.000 te behalen middels deze crowdfunding campagne tegen 5%. 


Naast Symbid wordt er nog eens €50.000,- verworven via andere financieringsvormen.

Gebruik van de opgehaalde gelden

1. Doorontwikkeling en uitbreiding van de CabTab.
2. Aanschaf van TaxiTops.
3. Een deel van het opgehaalde geld wordt gestoken in de verdere ontwikkeling van het back-office systeem om zo de capaciteiten te vergroten en de processen te optimaliseren zodat aanmelding, administratie en installatie van campagne taxi’s 55% minder tijd in beslag nemen.

Deze activiteiten dragen rechtstreeks bij aan de schaalbaarheid van het concept en dienen als voorbereiding voor de internationale groei.

Rendement

Dividend zal worden uitgekeerd mits het eigen vermogen 35% van het totaal vermogen bedraagt. De hoogte van het dividend zal jaarlijks worden vastgestel in de algemene aandeelhouders vergadering.


Onze ambitie is om binnen 5 jaar meer dan 4 miljoen omzet te draaien.
De waarde van het bedrijf kan in 2020 liggen tussen de 10 en 13 miljoen euro. Dit komt neer op een ROI tussen de 350% en 450%
.

Risico's

Het grootste risico is dat CABTURE niet snel genoeg groeit voor de internationale markt. 

Het CABTURE team moet ervoor zorgen dat de voorsprong op concurrentie continue vergroot wordt en daarmee ook een marktdominantie verkrijgt. Dit zal gerealiseerd worden door strategische partnerships aan te gaan met (lokale) media,- en vervoers-branche.