Idea-equity-label
Aandelen
Equity
Billboard__snf0262__2_ Play
Medium_thumb_14364e8
EF-FIS B.V. team 7
EF-FIS B.V. Den Hout, NL

No longer in businessGrippy’s: 3D fingerfood servet

Mis jij op de borrel ook altijd servetjes bij de snacks?
Met ons 3D servet Grippy’s heb je geen vette vingers meer!

$105.962 gefinancierd
100%
$105.962
Minimum doelbedrag
12,74%
Aandelen
Small_thumb_14364e8 No longer in businessGrippy’s: 3D fingerfood servet
INNER CIRCLE
Product

Het 3D servet Grippy's is ontwikkeld om makkelijk snacks en fingerfood mee op te pakken. De Grippy's zijn representatief en nemen weinig ruimte in op een serveerschaal. Onder andere snackfabrikanten met merken zoals Mora en Kwekkeboom maken al gebruik van Grippy's. Het is een gastvriendelijk servetje waar je er maar één tegelijk van pakt en voorkomt dat je met vette vingers staat!

Het Grippy's servet is niet alleen geschikt voor recepties en borrels, maar denk ook aan bijvoorbeeld een barbecue, waarbij Grippy's voorkomen dat je je vingers brandt aan de hete, vette stokjes.

Grippy's zijn heel milieuvriendelijk, door de vormgeving wordt 75% papier bespaard t.o.v. reguliere servetten. 

Unique Selling Points

Milieu: Grondstof besparing van 75% t.o.v. het reguliere servet

Model: Enige 3D vormgegeven servet ter wereld

Gepatenteerd: Europese bescherming

Verkrijgbaarheid: 

  • Bij vele horecagroothandels zoals Hanos etc.
  • Bij bol.com
  • Snackfabrikanten zoals Ad van Geloven
  • Schmidt zeevis
  • Eigen webshop op de site van Grippy's
  • Tapas leverancier als Audensfood

Specifieke voordelen:

  • handzaam
  • gastvriendelijk
  • door vormgeving pak je maar één servetje per keer
  • makkelijk mee te serveren
  • neemt weinig ruimte in
  • milieuvriendelijk
  • biologisch afbreekbaar
  • te personaliseren met logo's, kleuren etc.

Verdienmodel

Grippy's is een potentieel massaproduct. De productiekosten zijn laag en de verkoopprijs is vergelijkbaar met reguliere servetten

Grippy's is een winstgevend product door:

  • besparing van 75% papier
  • de zelf ontwikkelde unieke productietechniek
  • Grippy's worden in een MVO omgeving geproduceerd 
  • wordt marktconform aangeboden voor vergelijkbare prijs servetten

Tot nu toe bereikt

Het huidige ontwerp van het 3D servet is in 2012 ontworpen. Er zijn diverse try-outs geweest om het product te testen. De speciaal ontwikkelde productiemachine is in 2014 gereed gekomen om het huidige formaat Grippy's in massa te kunnen produceren. Het 3D concept is tevens geschikt om ook grotere formaten 3D servetten te produceren voor uitbreiding van toepassingsgebieden. Hiervoor is nog een doorontwikkeling nodig t.a.v. materiaaltoepassing.

Inmiddels zijn Grippy's in gebruik bij zowel een aantal nationale als internationale snack- en tapasfabrikanten.

Inmiddels verkrijgbaar bij:

  • grote en middelgrote horecagroothandels,
  • Bol.com
  • eigen webshop op de site www.grippys.nl
  • grote snackfabrikanten als:
  • Ad van Geloven (Mora snacks en De Bourgondiër)
  • Royaan (Van Dobben en Kwekkeboom )
  • Schmidt Zeevis te Rotterdam
  • Audensfood, Tapas fabrikant in Barcelona (Spanje)

Benodigde investering en gebruik van het geld

De benodigde investering is € 100.000. De financiering zal worden gebruikt voor de financiering van een grootschalige marketingcampagne en uitbreiding van het werkkapitaal.

Voor de investeerder

Als u investeert in Grippy’s kunnen wij samen een groot afzetvolume realiseren. En omdat er in de nabije toekomst ook grotere maten Grippy's geproduceerd gaan worden, komen er steeds meer onderdelen van de markt bij en is groei een continue factor. Hiermee kan de waarde van het aandeel structureel groeien en is de investering uiterst waardevol.

Investeer in Grippy’s en groei met ons mee!

Na het behalen van het gewenste investeringsbedrag zal aan alle investeerders een proefpakket Grippy's inclusief een tafeldispenser worden toegezonden. U kunt dan zelf de voordelen van Grippy's ervaren!

Update_thumb_14364e8
Ad Eland
Founder, algehele leiding en marketing

Ben een gedreven persoonlijkheid die zich met vol vermogen inzet voor het realiseren van een commercieel winstgevend eindresultaat.
Mijn passie voor het optimaliseren van de gastbeleving in combinatie met mijn jarenlange ervaring in de horeca geven mij de drive om creatief innovatieve producten te ontwikkelen.
Ben zeer geïnteresseerd in toepassing van alle moderne technieken en communicatie middelen om deze in combinatie met nieuwe marketingmethodieken optimaal in te zetten en aansluiting te realiseren met een breed publiek.

Update_thumb_erik_pierot_december_2014
Erik C.A. Pierot
Productiemanager (COO)

40 Jaar ervaring binnen de grafische multimediawereld en grafische productie industrie bracht mij er toe de technische ontwikkeling van Grippy’s en productiemachine ter hand te nemen om in samenwerking met het EF-FIS-team tot het innoverende product Grippy’s te komen.
Binnen EF-FIS ben ik eindverantwoordelijk voor alle technische aspecten van Grippy’s zowel fabricage alsmede productontwikkeling.

Update_thumb_hannie
Hannie Eland - van Meijeren
Financieel manager (CFO)

Als mede eigenaar van onze horecabedrijven heb ik jarenlang de gehele financiële administratie van al onze horecabedrijven verzorgd. Tevens leiding gegeven aan onze medewerkers van marketing en HR.
Ik verzorg nu ook de administratie voor EF-FIS B.V. / Grippy's.
Deze is geautomatiseerd en wordt ingebracht in Twinfield, eindcontrole geschied door BDO accountants.

Het product

Het 3-D servet Grippy's ® onderscheidt zich op vele fronten ten opzichte van het bestaande disposable servet. Grippy's hebben een specifieke vorm, het 3-D servet is driehoekig gevormd en door de vormgeving handig om een hapje mee op te pakken. Door deze vormgeving pakt de gast ook altijd maar één servetje tegelijk. Een restant van een hapje, zoals de staart van een garnaal of haring, kan eenvoudig in het servetje achterblijven. 

Door Grippy’s heeft u geen last meer van vieze of vette vingers, na of tijdens het pakken van een hapje, bijvoorbeeld bij een receptie of high-tea. Grippy's leveren de horecaondernemer ook voordeel op, Grippy's zijn eenvoudig mee te serveren op de serveerschaal en zijn zeer representatief. Bedrukking van Grippy’s met eigen logo is mogelijk, tevens zijn ze op verzoek leverbaar in diverse kleuren.

Uniek

De piramide vorm van het 3D servet biedt veel gebruiksgemak.

Een groot voordeel is dat men nu met één hand zowel een servet als een hapje kan worden opgepakt. Een stapeltje Grippy's kan zonder veel ruimte in te nemen worden mee geserveerd.

De vormgeving van het servet Grippy's levert ook een substantiële bijdrage aan grondstofbesparing op. Uit de oppervlakte van één regulier servet worden vier Grippy's gemaakt.

Het productieproces van het 3D servet Grippy's is uniek en is het eerste verticaal gevormde disposable servet ter wereld.

Verdienmodel

Grippy's zijn een onderscheidend product en biedt vele toepassingsmogelijkheden voor marketing van bedrijven. Logo's, kleuren, teksten en vele andere ludieke uitingen kun je op de Grippy's drukken en bieden zo een specifieke toevoeging en attentiewaarde voor het bedrijf. Verder hebben Grippy's een unieke vormgeving, besparing van 75% papier, een zelf ontwikkelde unieke productietechniek en lage productiekosten. 


Schaalbaarheid

Omdat de productietechniek en de modelrechten in eigendom zijn kunnen aan potentiële disposable fabrikanten licenties worden uitgegeven. Speciale uitgaves (kleurlijnen of motieven) kunnen met diverse partijen worden vervaardigd en hierop exclusiviteit worden gegeven.

Huidige status

De productie en marktimplementatie van Grippy's is al van start gegaan. de eerste leveringen zijn gedaan en er zijn al diverse vervolgopdrachten gerealiseerd. Grote snackfabrikanten passen Grippy's bij diverse merken toe tijdens grote manifestaties ( Huishoudbeurs en diverse horecabeurzen). Grippy's zijn in het SBS 6 programma Bruisend Horeca uitgelicht in december 2015.

Verdere ontwikkelingen

Volgende stappen zijn:

  • uitbreiding klantenbestand
  • marketingacties
  • uitbreiding van assortiment
  • productie van grotere formaten
  • uitrusten van de tafeldispenser met LED verlichting (prototype is al gereed)

Doelgroep

Horecabedrijven, Cateraars, Conferentiecentra, Vishandels, Disposablefabrikanten, Disposablegroothandels, Consumenten, Detailhandel, Gezondheidszorg.

Marktomvang

De totale omzet in Nederland in servetten is 970 miljoen euro per jaar. Gestreefd wordt om hiervan 4% met Grippy's te gaan invullen.

Concurrentie

De concurrentie van Grippy's geeft een vertrokken beeld. Grippy's zijn het eerste en enige 3D servet ter wereld en vanuit dit beeld is er geen concurrentie. Momenteel vormen houten prikkers en reguliere servetten de concurrentiefactor, wat inhoudt dat het gebruiksgemak en de verhoging van de gastbeleving met Grippy's onder de aandacht moet worden gebracht. Om gebruikers te overtuigen van de meerwaarde van het 3D servet Grippy's is een grootschalig marketingprogramma nodig.

Huidige klanten

Grote snackfabrikanten zoals:

  • Ad van Geloven (Mora en De Bourgondiër)
  • Royaan (Van Dobben en Kwekkeboom)
  • Heeren van Loosdrecht

Vishandels:

  • Schmidt Zeevis te Rotterdam
  • Visch ( exclusieve vishandel s'Hertogenbosch)

Tapasfabrikanten:

  • Audensfood Barcelona (Spanje)

Horecagroothandels:

  • Hanos
  • Sligro
  • Zegro
  • VHC Kreko
  • Horesca vestigingen (7 Stuks)
  • De Kweker (Amsterdam)
  • Bidvest Deli XL

Disposable fabrikanten:

  • DEPA

Feedback van klanten

Nico Zwarthoed van Vishandel Visch 's-Hertogenbosch

“ We gebruiken Grippy’s voor klanten die een haring bestellen in onze winkel. Klanten zijn zeer positief dat er nu eindelijk iets is om haring mee te pakken. Wij hebben de Nationale Haringparty verzorgd en het daar ook geïntroduceerd. Opvallend was dat vooral mannen gebruik maakten van de Grippy’s, terwijl we dachten dat het juist de vrouwen zouden zijn!

Aanleiding dat we in contact kwamen met de Grippy’s was dat we zagen dat Schmidt Zeevis ze ook gebruikten. Zij hebben hun logo op de Grippy’s staan. Vanwege de snelheid hebben we dat nu niet gedaan (we wilden de Grippy’s binnen een paar dagen hebben), maar de opdruk van ons logo is iets wat we zeker in een volgende bestelling overwegen.”


Jos Viester, De Heeren van Loosdrecht:

“We presenteren ons Loosdrechts Borrelgarnituur tijdens proeverijen en gebruiken de Grippy’s om de borrelhapjes uit te delen.  De Grippy’s gaan in de handige dispenser op de serveerschaal mee met de Borrelheertjes, Madammekes Groentemannekes en de Garnaaltjes.

De reacties van klanten zijn altijd enorm positief. Ze vinden ze handig en hygiënisch. Geen grote onhandige servetten en geen vieze vingers. Alle producten van de Heeren van Loosdrecht zijn gemaakt van 100% natuurlijke ingrediënten van de beste kwaliteit.  Grippy’s zijn gemaakt van milieuvriendelijk tissue papier, wat dat betreft vullen we elkaar goed aan.

Zo zorgen we samen niet alleen voor de beste smaak, maar ook voor een duurzamere leefomgeving.”

Nieuwe klanten

7 Horecagroothandels die aangesloten zijn bij Horeca Nederland en verspreid door Nederland zijn gevestigd.
 

Verkoopverhaal

Het eerste 3D servet  wat vele voordelen biedt ten opzichte van de huidige platte papieren servetten. Dit nieuwe vormservet is dé oplossing bij het serveren van hapjes en snacks omdat men nu met één hand een hapje én een servetje kan oppakken. En dat is handig want op een receptie staan veel mensen op dat moment met een glas in de hand.

Denk bijvoorbeeld maar eens aan gebakken garnalen. Als deze worden geserveerd sta je nu met de staart van de garnaal in de hand en levert dit een lastig moment op. Met Grippy's pak je makkelijk dit hapje op en blijft de staart van de garnaal in het voorgevormde servet achter. Maar ook bij het serveren van allerlei andere hapjes en snacks zijn de gevormde Grippy's bijzonder gastvriendelijk.

Wij zijn graag bereid u ons 3-D servet Grippy's in praktijk te tonen, waarbij u zelf de voordelen van Grippy's kunt ervaren. De kostprijs van het 3-D Grippy's servet is vergelijkbaar met het reguliere disposable servet.


Gedaan tot nu toe

In de afgelopen maanden hebben wij diverse presentaties gegeven tijdens  horecabeurzen en demonstraties bij horecagroothandels.

Na selectie zijn Grippy’s opgenomen in het SBS6 programma “bruisend Horeca” wat jl. december 2015 is uitgezonden.

Actueel zijn Grippy’s opgemerkt door de Eventbranche en worden op hun site www.eventbranche.nl als noviteit opgemerkt en streaming getoond.

Grippy’s zijn bij de grootste snackfabrikanten Ad van Geloven en Royaan met succes ontvangen en worden breed door hen toegepast.

Grippy’s als concept zijn al diverse malen genomineerd geweest voor diverse innovatieprijzen.

Opname van Grippy’s in het assortiment van de meeste horecagroothandels

Marketing & sales kanalen

  • Horecagroothandels, deelname aan presentaties  
  • Demonstraties bij horeca proeverijen
  • Inzet van Grippy's bij grote landelijke cateraars (deze worden door ons gedurende een bepaalde periode gratis aan ter beschikking gesteld) om in de dagelijkse praktijk Grippy's toe te passen bij recepties, running diners, etc.
  • Advertentiecampagnes in diverse horecavakbladen
  • Promotieteams inzetten bij manifestaties
  • Samenwerking met disposable fabrikanten
  • Socialmedia campagnes


Marketing doel

Inzet van Grippy's tijdens:


  • proeverijen bij horecagroothandels

  • grote manifestaties zoals consumentendagen en beurzen

  • Foodtruck manifestaties

Deze activiteiten moeten leiden tot een grotere bekendheid en afzet van Grippy's.

Partnerships

Grote snackfabrikanten zoals:

  • Ad van Geloven (Mora en De Bourgondiër)
  • Royaan (Van Dobben en Kwekkeboom)
  • Heeren van Loosdrecht

Vishandels:

  • Schmidt Zeevis te Rotterdam
  • Visch ( exclusieve vishandel s'Hertogenbosch)

Tapasfabrikanten:

  • Audensfood Barcelona (Spanje)

Horecagroothandels:

  • Hanos
  • Sligro
  • Zegro
  • VHC Kreko
  • Horesca vestigingen (7 Stuks)
  • De Kweker (Amsterdam)
  • Bidvest Deli XL

Disposable fabrikanten:

  • DEPA

Omzet tot nu toe

Tot en met 2015 is er € 60.000 omzet gerealiseerd met een beperkte bezetting en inzet ten aanzien van marketing.

Verwachte omzet

Er wordt op dit moment gesproken met een aantal grote partijen op het gebied van disposables. Grippy's zijn al verkrijgbaar bij diverse horeca groothandels. De omzet zal naar verwachting voor 2016 uitkomen op €150.000 en groeien naar €360.000 in 2018.

De geplande marketingcampagne en het verzilveren van een aantal lopende contracten met leveranciers moet deze groei zeker mogelijk maken.

Aannames

De belangrijkste aanname is de acceptatie van dit product in de Horeca. Door de beperkte middelen is er onvoldoende slagkracht om een succesvolle marketingcampagne op te zetten.

Naast de Horeca is er uiteraard ook nog de consumentenmarkt die door deze crowdfundingcampagne kennis kan maken met de Grippy's en zo de bekendheid in de markt kan stimuleren.

Tot nu toe geinvesteerd

Tot nu toe is er circa € 360.000 geïnvesteerd in Grippy's.

De machine die de Grippy's fabriceert is volledig eigendom.

Investeringsbehoefte

De investeringsbehoefte bedraagt € 100.000. De investering wordt voornamelijk gebruikt om de marketingactiviteiten te financieren en wordt niet gebruikt om bestaande leningen van de aandeelhouders af te lossen. In ruil voor de investering wordt 14 % aandelenkapitaal beschikbaar gesteld. Dit is meer dan de bedrijfswaardering aangeeft maar wij willen ook loyaal zijn naar onze investeerders omdat zij het vertrouwen in ons ondersteunen.

EN .....ondernemen is delen !

Gebruik van de opgehaalde gelden

Deze zullen worden aangewend voor de financiering van een aantal grootschalige marketingcampagnes via diverse horeca vakbladen, presentaties bij horecagroothandels en promoties tijdens landelijke proeverijen.

Tevens voor uitbreiding werkkapitaal.

Rendement

De komende drie jaar is er geen ruimte voor het uitkeren van dividend en zal de cashflow volledig worden aangewend voor de marketing van Grippy's en het verder doorontwikkelen van het product. Daarna zal er een gematigd dividendbeleid worden gevoerd. De reden voor het gematigde dividend beleid is dat de cashflow dan kan worden aangewend voor de financiering van uitbreiding van het productenpallet.

Risico's

Het belangrijkste risico is dat het product niet door de markt wordt geaccepteerd. Doormiddel van een grootschalige marketingcampagne kan het product onder de aandacht van een breed publiek worden gebracht en de voordelen van het 3D servet aangetoond.

Qua prijsstelling doet het product niet onder voor een gemiddeld servet.

Ten aanzien van duurzaamheid is dit product/concept een voorbeeld van GROENE innovatie en substantiële grondstofbesparing in de disposable industrie.