Idea-equity-label
Aandelen
Equity
Billboard_oplaadkameraad_horecava28 Play
Oplaadkameraad - team 7
Oplaadkameraad - Rotterdam, NL

No longer in business - Oplaadkameraad

Oplaadkameraad: dé oplossing voor lege telefoons en het gebrek aan oplaadpunten in openbare ruimtes. Al gebruikt op 100+ locaties en partners met o.a Heineken.

$156.451 gefinancierd
100%
$156.451
Minimum doelbedrag
4,48%
Aandelen
No longer in business - Oplaadkameraad
INNER CIRCLE
Product

Oplaadkameraad speelt in op de dalende gebruiksduur van batterijen van mobiele telefoons en een gebrek aan oplaadpunten in openbare ruimtes. Hiervoor hebben wij de Oplaadkameraad ontwikkeld; een laadstation voor mobiele telefoons welke is voorzien van 6 kluisjes waarin een mobiel (veilig) wordt opgeladen. Dit is een betaalde service waar betaling geschiedt met een betaalkaart (pinpas, creditcard, prepaidkaart) die tevens de sleutel van jouw kluisje is. 


De werking van de oplaadkameraad is veilig en simpel. Een persoon houdt zijn bankpas tegen de betaalterminal, een locker springt open en sluit zijn telefoon aan. Tijdens het opladen geniet de gast van een drankje of een hapje. Als de telefoon geladen is houdt de gast wederom zijn bankpas tegen de betaalterminal en haalt zijn opgeladen telefoon uit de locker.

Unique Selling Points

Oplaadkameraad is een innovatief product dat haar concurrenten op vele vlakken verslaat. Het laadstation is lichter in gewicht, heeft moderne technologie (web-based), is strak designed, is cashless en heeft een verdienmodel.

Verdienmodel

Het verdienmodel van de Oplaadkameraad bestaat uit meerdere bronnen van inkomsten:

  1. Oplaad omzet van gebruikers (B2C): gebruikers betalen voor elke oplaadbeurt een vast tarief vanaf € 0,89. Met ondernemers (B2B) sluit Oplaadkameraad contracten af. Ondernemers geven een minimale omzet garantie afhankelijk van de looptijd van de overeenkomst. Als de onderneming een hogere omzet heeft dan zijn gegarandeerde bedrag gaat de ondernemer mee verdienen. Hij ontvangt dan 50%van het surplus.
  2. Narrowcasting, overige commerciële activiteiten en toekomstige kansen. 

Tot nu toe bereikt

In 2014 hebben we in samenwerking met Heineken een grondige markttest uitgevoerd in 21 horeca locaties om te testen of er vraag is naar het laden van telefoons in openbare gelegenheden. Al snel bleek een grote vraag. Zodoende zijn de huidige founders medio 2014 gestart met het ontwikkelen van een eigen laadstation wat in maart 2015 resulteerde in de oprichting van Oplaadkameraad Holding BV. Onze eerste productie bestond uit 100 oplaadkameraden die nu volledig in gebruik zijn. Deze crowdfunding campagne is bedoeld om geld uit te markt te trekken voor productie van nieuwe apparaten.

Benodigde investering en gebruik van het geld

De investeringsbehoefte van deze crowdfunding campagne is onderdeel van een grotere investeringsronde. Totaal zal Oplaadkameraad € 650.000 ophalen dmv crowdfunding en private placement. Dit bedrag is voldoende om te groeien naar minimaal 500 oplaadkameraden. 

Binnen deze crowdfunding campagne vragen wij €120.000 in ruil voor 4% van de aandelen (waardering €3.000.000). Dit is dezelfde waardering als een informal die onlangs is toegetreden na emissie van 10% nieuwe aandelen.

Voor de investeerder

U kunt als investeerder van ons verwachten dat wij uw geld op een professionele manier investeren. Alhoewel ons bedrijf nog jong is, hebben we erg veel ervaring in de markt waarin we ons begeven met uitstekende management- en ondernemerskwaliteiten. 

Wij investeren uw geld in een bewezen concept waarmee uw investering structureel zal groeien. Vanuit het 3 jaarplan is de verwachting dat uw rendement tussen de 400% en de 800% zal bedragen na 3 jaar.

Natuurlijk laten wij u mee genieten van onze telefoon oplaadservice. Bij elke investering in Oplaadkameraad > € 1.000 ontvangt u een prepaid kaart met € 15 oplaadtegoed en bij een investering van > € 3.000 en hoger ontvangt u € 50 oplaadtegoed.

Update_thumb_foto_richard
Richard Wentges
Founder en Management

Richard Wentges Founder en Management Richard Wentges, (1972) heeft gestudeerd aan de Universiteit van Groningen en heeft na succesvolle carrières bij Boedelbak en bij Dell, Telefoon Opladen Nederland B.V.(TON BV) opgericht. Met TON BV heeft hij de Heineken pilot opgezet toen Erik Schuckink Kool daar nog directeur was. Richard heeft veel ervaring opgedaan met de Brightbox en heeft ook naast het horeca kanaal alle andere marktsegmenten getest. De Brightbox bleek niet het juiste model te zijn om grootschalig te kunnen ondernemen hetgeen heeft geresulteerd in de ontwikkeling van de Oplaadkameraad. Richard heeft een vrouw en drie kinderen. Naast ondernemer is Richard de initiatiefnemer van de Amsterdam City Swim, de jaarlijkse fundraiser voor de ziekte ALS.

Update_thumb_erik_schuckink_kool_portret_1
Erik Schuckink Kool
Founder en Management

Erik Schuckink Kool (1972) heeft bedrijfseconomie in Rotterdam gestudeerd en heeft de afgelopen 15 jaar verschillende functies bij Heineken vervult; finance, commercie, horeca en retail. Vanaf 2012 had Erik zitting in de directie van Heineken Nederland met Horeca in zijn portefeuille. Erik heeft Heineken verlaten om samen met Robin Bravenboer iCasting op te zetten. Nu zal Erik Oplaadkameraad professionaliseren, internationaliseren en vergroten. Erik heeft een vrouw en drie kinderen.

Update_thumb_final_portret_robin_bravenboer_horizontaal
Robin Bravenboer
Founder

Robin Bravenboer (1968) ondernemer sinds jaar en dag. Hij is zeer ervaren in de horecabranche en is op dit moment eigenaar van meerdere horeca bedrijven in Nederland en Spanje. Hij is oprichter van onder andere Baja Beach Club en de Crazy Piano’s en mede eigenaar van Gamilia Secret (cosmetica bedrijf in 26 landen) en iCasting (disruptive online platform in de casting industrie wat opdrachtgevers direct in contact brengt met talenten). Robin heeft een vrouw en twee kinderen.

Update_thumb_jennifer
Jennifer van der Valk
Operationeel Manager

Jennifer van der Valk is werkzaam als Operationeel manager binnen de Oplaadkameraad. Jennifer heeft jarenlange internationale ervaring en beschikt over een breed netwerk. Zij heeft de afgelopen jaren als internationaal brandmanager gewerkt voor een huidverzorgingsmerk. Zij zet met volle passie en energie haar kennis en kwaliteiten in om de Oplaadkameraad tot een internationaal succes te maken.

Het product

Oplaadkameraad exploiteert haar eigen geproduceerde en zelfontwikkelde oplaadstation voor smartphones. Dit is een compact apparaat met een strak design zodat het niet misstaat in het interieur. De oplaadkameraad is volledig web based aangestuurd en kan 6 smartphones tegelijk laden. In elke afzonderlijke locker zijn 3 aparte oplaadkabels (iPhone 3&4, 5&6 en micro USB) zodat 98% van telefoons geladen kan worden. De gebruiker geeft op het touch screen aan of hij zijn telefoon wilt laden en opent de locker met een bankpas zonder pincode (ook NFC mogelijk). De bankpas is tijdens het proces de sleutel geworden van de locker, dus geen mechanische sleutels of pincode etc. Bij het ophalen haalt de gebruiker zijn bankpas wederom langs de pinterminal en de locker opent zodat de opgeladen telefoon opgehaald kan worden. 

Uniek

In de wereld zijn er meerdere oplaadstations voor mobiele telefoons op de markt. De oplaadkameraad is uniek in zijn soort omdat hij de enige is die de combinatie heeft van een lichtgewicht kast, met een touchscreen voor narrowcasting, volledig remote (op afstand) te beheren doordat hij web based is en een volledig cashless betaalsysteem heeft dat Eurocard Mastercard Visa gecertificeerd is, maar ook commerciële (prepaid) kaarten kan verwerken.

Oplaadkameraad is de enige die oplaadstations in bruikleen ophangt zodat de ondernemer geen out of pocket kosten heeft en Oplaadkameraad is de enige die een shared revenue model aanbiedt aan de ondernemer zodat deze mee kan verdienen. Het is een bewuste keuze om samen met de ondernemer de oplaadkameraad te gaan exploiteren. De ondernemer wordt gestimuleerd door de extra verdiensten en zal onze service beter te promoten bij zijn gasten en zal ook binnen zijn bedrijf de beste plek aan ons gunnen.

Verdienmodel

Het verdienmodel van de Oplaadkameraad bestaat uit meerdere bronnen van inkomsten:

  1. Oplaad omzet van gebruikers (B2C): gebruikers betalen voor elke oplaadbeurt een vast tarief tussen de € 0,89 tot € 2,00 afhankelijk van de locatie. Behalve in het kanaal "middelbare scholen". Daar hanteren we een tarief van €0,50. B2B heeft Oplaadkameraad een garantie van ondernemers voor een bepaalde omzet (tussen €50 en €85) afhankelijk van de looptijd van de overeenkomst. Als de onderneming een hogere omzet heeft dan zijn gegarandeerde bedrag gaat de ondernemer mee verdienen. Hij ontvangt dan 50%van het surplus.
  2. Narrowcasting, ook wel digital signage (digitale poster op een scherm). In het business model is € 0 meegenomen voor dit onderdeel omdat de focus van Oplaadkameraad ligt op het laden van telefoons. Echter, bij >500 schermen ( en die hebben we voor het einde van het jaar) kan je gerust stellen dat er een nieuw narrowcasting netwerk is ontstaan en zal Oplaadkameraad gedoseerd haar schermen gaan exploiteren.
  3. Overige commerciële activiteiten. Met behulp van commerciële / prepaid kaarten kunnen custom made activiteiten worden ontplooid. U kunt dan denken aan upselling activiteiten voor drankenleveranciers. Maar ook aan beurzen waar er bedrijven zijn die graag oplaadbeurten gesponsord aanbieden aan haar gasten.
  4. Toekomstige kansen. In de oplaadkameraad is rekening gehouden met een aantal extra USB poorten om bijvoorbeeld iBeacon technologie toe te passen. Hiermee is er one to one en one to many mogelijk en komt het welbekende internet of things (IoT) dichtbij. 

Schaalbaarheid

De oplaadkameraad is geschikt voor onderstaande kanalen:

  1. Hotel-Restaurant-Cafe (Horeca) en Bars
  2. Educatie (Universiteiten, Hogescholen, Middelbare Scholen, Musea)
  3. Sport (verenigingen en (fitness)ketens)
  4. Entertainment (Casino's, Cinema's, Music Venue's, Music events)
  5. Recreatie (speelparadijzen, pretparken, vakantie parken, campings)
  6. Shoppingcenters
  7. Vliegvelden / Stations

In Nederland zijn er 40.000 Horeca bedrijven en 80.000 plekken waar een gast langer dan 30 minuten verblijft. Wij schatten de potentie voor Oplaadkameraad behouden in op 10.000 laadstations in Nederland. Echter, de oplaadkameraad is Internationaal inzetbaar. Zo hebben wij reeds kasten hangen in Frankrijk (Parijs) en Spanje (Barcelona). De potentie in West Europa is een veelvoud van Nederland.

Huidige status

Op dit moment zijn er 100 kasten geproduceerd en geplaatst. Tevens zijn er een aantal in bestelling. Er is een wachtlijst van 175 plaatsingen. De reden van deze crowdfunding actie moge dan ook duidelijk zijn: productie van nieuwe oplaadkameraden!


Verdere ontwikkelingen

Onze doelstelling is 4.500 oplaadkameraden binnen 5 jaar. Hierbij wordt uitgegaan dat na plaatsing van 350 tot 500 oplaadkameraden de markt rijp is voor lease-overeenkomsten en derhalve dat dit de laatste "openbare" financieringsronde is. Gesprekken mbt lease lopen overigens al.

Doelgroep

De doelgroep van Oplaadkameraad is elke locatie waar de verblijfstijd langer is dan 30 minuten. Denk hierbij aan:

  • Horeca
  • Ziekenhuizen
  • Educatie (Musea, Universiteiten, Hoge scholen en Voortgezet Onderwijs)
  • Sport (Verenigingen en (fitness) ketens)
  • Entertainment (Casino's, Bioscopen en muziek Events / Venues)
  • Winkelcentra
  • Vliegvelden en treinstations

De doelgroep in leeftijden is ruim: iedereen die een mobiele telefoon bezit.

Marktomvang

De potentie in Nederland schatten we in op 10.000 oplaadkameraden. Het grootste gedeelte zal in een van de 40.000 horeca bedrijven in Nederland geplaatst worden. Europa heeft een veelvoud van de potentie van Nederland. 

Om op te schalen buiten Nederland heeft de oplaadkameraad meerdere talen beschikbaar via het touch screen (op dit moment NL, ENG, FRA, SPA). Daarnaast heeft Oplaadkameraad een wereldwijde deal gesloten met Nayax met betrekking tot afhandeling van alle betalingen via de betaalterminal.

Concurrentie

In Nederland bieden meerdere partijen (Implug & Charge to Go) faciliteiten voor het opladen van mobiele telefoons. Er zitten echter grote verschillen tussen zowel business model als fysieke modellen. Beiden concurrenten werken met sleutels en er is optioneel tegen meerkosten een "muntenwerper" mogelijk voor cash betalingen. Implug heeft 4 lockers met een vergelijkbaar gewicht en Charge to Go heeft 12 lockers met een gewicht van 80 KG (=4x(!) zo zwaar) en heeft afmetingen die minimaal 2x zo groot zijn. 

Om binnen Horeca succesvol te zijn is het belangrijk om een handzaam product te hebben vanwege de beperkte ruimte (voor de beste plek) in een horeca bedrijf. 

Ook het business model is verschillend. Concurrentie legt de focus op het verkopen van apparaten en wij zoeken heel duidelijk een samenwerking met winstdeling bij de ondernemer om zodoende de ondernemer te motiveren om de service die oplaadkameraad biedt te promoten. 

Voor een snelle uitrol is daarnaast het hebben van een uitgebreid Horeca netwerk het allerbelangrijkste. Horeca mannen Schuckink Kool en Bravenboer hebben een uitgebreid netwerk opgebouwd de afgelopen jaren.

Huidige klanten

Op dit moment zijn alle 100 geproduceerde oplaadkameraden in bedrijf. We hangen in 15 steden in Nederland met het grootste aandeel in Amsterdam. We exploiteren in diverse segmenten zoals, Horeca, Educatie en Events. Oplaadkameraad is onlangs een Pilot gestart met Basic-Fit in twee locaties met de bedoeling om in alle 350 locaties ons product uit te rollen.

In het buitenland hebben wij zoals geschreven deals in Parijs (oa met INSEAD) en in Barcelona. Iets verder weg, in Rio de Janeiro, zijn deze zomer tijdens de Olympische Spelen ook oplaadkameraden aanwezig in het Holland Heineken House.

Feedback van klanten

Zowel B2B als B2C zijn onze klanten erg blij met onze service. Zie hieronder quotes van 2 horeca ondernemers:

"Als pilot deelnemer van het eerste uur ben ik naar volle tevredenheid in zee gegaan met de Oplaadkameraad. Het is een perfecte service voor mijn klanten en een grote ontlasting van mijn personeel! Gelukkig nooit meer telefoons aan het opladen achter de bar. Ik raad het al mijn collega’s in de horeca van harte aan: de Oplaadkameraad" Robbert van Leeuwen, eigenaar Cafe van Leeuwen en compagnon Cafe Bar Hendrix Amsterdam.

"Voordat de Oplaadkameraad op de markt kwam had ik een locker systeem met code-slot en cashgeld in mijn zaak hangen. Klanten vergaten vaak hun code en het wisselen van kleingeld leidde vaak tot telleurstelling aan de bar. Nu iedereen met zijn eigen bankpas de Oplaadkameraad kan bedienen, biedt ik een mooie service aan mijn klanten en ontlast mijn personeel" Lester van der Meijden, compagnon Cafe 't Paardje en Bar Grill Marathonweg, Amsterdam.

En een bijdrage van het Strabrechtcollege uit Geldrop:

http://www.studio040.nl/nieuws/35811-strabrecht-college-introduceert-oplaadpunt-voor-smartphones.html

Nieuwe klanten

Op dit moment hebben we een wachtlijst van klanten uit diverse segmenten en landen. We houden de focus in eerste instantie in Nederland om daar snelle groei te realiseren. In Frankrijk en Spanje beperken wij ons tot Parijs en Barcelona om in 2016 gecontroleerde groei te bewerkstelligen en om een goede basis te leggen voor 2017.

In ons 3Y plan groeit Oplaadkameraad met gemiddeld 75 oplaadkameraden in het eerste jaar na deze fundingronde en in jaar 2 en 3 groeien we gemiddeld met 88 locaties per maand.

Verkoopverhaal

Voor gebruikers:

Iedereen wil 24/7 bereikbaar zijn. Dan is niets is zo vervelend als een bijna lege mobiel. Zeker als je 'm nergens kunt opladen. Maar gelukkig is er een oplaadkameraad: het gebruiksvriendelijke oplaadstation voor mobiele telefoons.


Voor ondernemers:

Veel gasten hebben een bijna lege telefoon. Batterijen van mobiele telefoons lopen snel leeg. Dit komt omdat de groei in gebruik van ons mobiel veel harder stijgt dan de verbetering van de batterij zelf. Mobiele telefoons zijn net kleine computers die veel energie nodig hebben door het gebruik van Wifi, mail, bellen, social media, video, hoge resolutie schermen, etc. 

Veel ondernemers kiezen voor de oplaadkameraad omdat ze graag deze "oplaad" service willen aanbieden, omdat ze niet zelf de verantwoordelijkheid over andermans telefoon willen achter de bar, omdat ze mee verdienen, omdat ze de mogelijkheid hebben om beeldmateriaal uit te zenden vanaf de oplaadkameraad en omdat ze commerciële acties (Up-selling van producten / branding van de kast) kunnen ontplooien met de oplaadkameraad.

Gedaan tot nu toe

We zijn in 2013 gestart met het importeren van de Brightbox in Nederland. Dit was de "voorloper" van de oplaadkameraad. In 2014 hebben we in samenwerking met Heineken een grondige markttest uitgevoerd in 21 horeca locaties om te testen of er vraag is naar het laden van telefoons in openbare gelegenheden. Al snel bleek een grote vraag bij gasten en binnen 5 maanden hebben we ruim 38.000 telefoons geladen. Tegelijkertijd kwam er meer vraag vanuit horecaondernemers naar laadstations. Zodoende zijn de huidige founders medio 2014 gestart met het ontwikkelen van een eigen laadstation wat in maart 2015 resulteerde in de oprichting van Oplaadkameraad Holding BV. Na vele prototypes en testing hebben we in Q4 2015 de eerste oplaadkameraad  opgehangen en hadden we eind 2015 de eerste 30 locaties voorzien. Onze eerste productie bestond uit 100 oplaadkameraden die nu volledig in gebruik zijn. Deze crowdfunding campagne is bedoeld om geld uit de markt te trekken voor productie van nieuwe apparaten.

Marketing & sales kanalen

We hebben te maken met twee doelgroepen, te weten: de eindgebruiker en de ondernemer/mede-exploitant. 


Ondernemer/mede-exploitant (B2B):

Naar deze groep toe gebruiken we zowel de traditionele marketing kanalen (beurzen, brochures, etc) als online (website, mailing, social). Verder doen wij traditioneel acquisite door accountmanagement en een stagiaire. Zowel Erik Schuckink Kool (15 jaar Heineken) als Robin Bravenboer (30 jaar Horeca ervaring) hebben een groot Horeca netwerk. 


Eindgebruiker:

Het belangrijkste medium is het beeldscherm op de oplaadkameraad zelf en Point of Sale materialen als biervilt en tafelkaartjes. 


Marketing doel

In het begin zal Oplaadkameraad zijn grootste groei doormaken in de Horeca. Dit is dan ook de reden dat wij een stand hebben genomen op de grootste Horecabeurs van Nederland: de Horecava. Aankomende september staat Oplaadkameraad op Horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam in Ahoy.

Tijdens de Olympische Spelen in Rio kunt u meerdere oplaadkameraden vinden in het Holland Heineken House.

Om online marketing en communicatie verder te professionaliseren zal na de zomer van 2016 een stagiair of young professional  worden aangenomen.

Partnerships

Oplaadkameraad heeft in NL partnerships in met de grote brouwerijen. In het buitenland werken we samen met locale "kenners" van de markt.


In de toekomst wordt Oplaadkameraad een interessante partner voor media bureaus vanwege haar narrowcasting netwerk.

Omzet tot nu toe

De omzet over 2015 bedroeg slechts € 6.000 omdat we gestart zijn in Q4 met 30 oplaadkameraden. Op dit moment hebben we maandelijks "dubbel digit" groei bij bestaande-en nieuwe apparaten.

Verwachte omzet

Zodra wij losse onderdelen voor nieuwe laadstations bestellen kunnen wij ze 12 weken later geassembleerd, getest en "stekker klaar" hebben. Aangezien er een wachtlijst is worden ze per direct opgehangen in de markt. 


De verwachte omzet:

Jaar       #oplaadkameraden        Omzet

Y1               gem    450                 €    600.000

Y2               gem 1.425                 € 2.162.000

Y3               gem 2.475                 € 4.658.000

Aannames

De aannames van ons business zijn als volgt:

  1. 5 oplaadbeurten per dag
  2. Tarief vanaf €0,89 per oplaadbeurt
  3. Maandelijkse installatie van nieuwe apparaten 75 in Y1 en 88 in Y2&Y3
  4. Inkomsten uit het buitenland en van narrowcasting zijn niet meegenomen.
  5. Terugverdientijd per apparaat: 20 maanden
  6. Break even omzet: 150 oplaadstations

Tot nu toe geinvesteerd

In 2014 is er door de founders van Oplaadkameraad begonnen met investeren. Oplaadkameraad heeft reeds € 1.000.000 geïnvesteerd, waarvan de founders € 700.000. Investeringen zijn gedaan in:

  • R&D (ontwerp is eigendom van Oplaadkameraad)
  • Marktonderzoek
  • IT (alle software is custom made en eigendom van Oplaadkameraad)
  • IP (alle IP is eigendom van Oplaadkameraad)
  • Proto types
  • Mallen
  • Marketing
  • Voorraad
  • OPEX
  • 100 oplaadkameraden gereed product

Investeringsbehoefte

De investeringsbehoefte van deze crowdfunding campagne is onderdeel van een grotere investeringsronde. Totaal zal Oplaadkameraad € 650.000 ophalen dmv crowdfunding en private placement. Dit bedrag is voldoende om te groeien naar minimaal 500 oplaadkameraden. Vanaf 500 oplaadpuntenen kan er bancair gefinancierd worden obv financiële pandlease en vanaf 500 is ons bedrijf commercieel als narrowcasting partij aantrekkelijk. Dit betekent dat er vanaf dat moment additionele inkomsten zijn die niet zijn meegenomen in het businessmodel omdat onze core business het opladen van lege telefoons is.


Binnen deze crowdfunding campagne vragen wij €120.000 in ruil voor 4% van de aandelen (waardering €3.000.000). Dit is dezelfde waardering als een informal die onlangs is toegetreden na verwatering van 10% van de aandelen. De overige € 530.000 wordt gerealiseerd via ABN Informal Investment Services (privé personen met een vermogen >€ 1.000.000), Axeco (corporate finance advisory) en het privé netwerk van de founders.


De waardering van Equidam geeft € 3.700.000 als pre-money valuation. De verwachting is dat de waardering na 3 jaar tussen de € 10.000.000 en € 30.000.000 zal zijn.

Gebruik van de opgehaalde gelden

De funding wordt als volgt aangewend:

  • Productie (75%)
  • OPEX (18%)
  • IT (4%)
  • Overig (3%)

Rendement

Uit de berekeningen van Equidam kunt u lezen dat de verwachte waarde op basis van het 3Y plan na deze periode tussen de € 10.000.000 en de € 30.000.000 vertegenwoordigd.

Risico's

Het 3Y plan is gebaseerd op een uitvoerige markt test en de eerste maanden echte data. Het grootste risico's in het plan is de Q (hoeveelheid laadbeurten). Ten opzicht van de grootschalige test in Heineken locaties waar een gemiddelde van 7 oplaadbeurten per dag uitkwam heeft Oplaadkameraad in haar plan het behouden aantal van 5 oplaadbeurten per dag meegenomen.

Tevens zijn er geen additionele inkomsten uit (narrowcasting) marketing activiteiten meegnomen en ook geen inkomsten uit het buitenland terwijl we al gestart zijn in Frankrijk en Spanje. Die inkomsten komen er weldegelijk.