Idea-equity-label
Aandelen
Equity
Billboard_symbid-header_1e Play
Medium_thumb_easyply_linkedin
Nick van Dort team 9
Nick van Dort Uden, NL

Easyply Online Recruitment

Mis deze unieke mogelijkheid om te participeren in een online matchingsplatform voor bedrijven en kandidaten niet.

$38.123 gefinancierd
100%
$38.123
Minimum doelbedrag
8,5%
Aandelen
Small_thumb_easyply_linkedin Easyply Online Recruitment
INNER CIRCLE
Product

Waarom is het concept van Easyply uniek? Easyply biedt namelijk een online platform aan waarop kandidaten en vacatures gematcht worden op basis van online assessments, data en een slim algoritme. Kandidaten maken daardoor een betere kans op een baan en bedrijven kunnen sneller en eenvoudiger kwalitatief betere kandidaten vinden voor de vacature.

Unique Selling Points

- Het vinden van een geschikte kandidaat gaat minimaal 10 keer sneller;

- Duizenden Euro’s goedkoper omdat de werving en selectie automatisch online geregeld wordt;

- Elke kandidaat wordt getest door onze online assessments;

- Alle online assessments zijn gecertificeerd door het NIP (Nederlands Instituut van Psychologen);

- De data uit de profielen en de online assessments worden gebruikt voor het matchingsproces;

- Een slim algoritme zorgt ervoor dat kandidaten en vacatures automatisch gematcht worden;

- Een video sollicitatie helpt om een nog beter beeld van de kandidaat te krijgen.

Verdienmodel

- Bedrijven betalen voor het plaatsen per vacature of voor een abonnement met verschillende features;

- Kandidaten krijgen een gratis account met beperkte features. Voor aanvullende features kunnen zij een abonnement afsluiten of betalen voor een van de aanvullende assessments. 

Tot nu toe bereikt

- Door de samenwerking met NOA B.V. kan Easyply gecertificeerde online assessments aanbieden;

- Al 10 bedrijven zijn overtuigd van het concept en hebben zich ingeschreven voor een test-pilot. 

Benodigde investering en gebruik van het geld

Easyply kampt met een kapitaalbehoefte van € 50.000,- en daarom is Easyply deze crowdfunding campagne gestart. Wij gaan dit geld gebruiken voor de marketingcampagne, de verdere ontwikkeling van de website en zullen wij het team gaan uitbreiden. Wil jij ons daarbij helpen? Steun dan deze crowdfunding campagne! 

Voor de investeerder

Jij investeert niet alleen in Easyply, maar ook in de toekomst van werkend Nederland! Als investeerder help je kandidaten sneller aan een baan en zorg je ervoor dat bedrijven kwalitatief betere medewerkers kunnen vinden. Dat moet beloond worden en als investeerder van Easyply deel je daarom mee in de toekomstige winst. 


Update_thumb_fullsizerender_2
Nick van Dort
OPRICHTER & CEO

Nick - 26 jaar oud - is de oprichter van Easyply. Nick heeft een juridische achtergrond en heeft reeds managementervaring opgedaan bij Domino's Pizza. Hij is de aanvoerder van het team en verantwoordelijk voor alle operationele zaken.

Update_thumb_marc
Marc van der Wielen
MARKETING & COMMUNICATIE

Marc - 52 jaar oud - is de meest ervaren ondernemer van het team. Marc heeft verschillende succesvolle bedrijven opgestart en verkocht in de reclame- en reisbranche. Bij Easyply is Marc verantwoordelijk voor de marketing en communicatie.

Update_thumb_koen
Koen van der Wetering
WEBDEVELOPMENT

Koen - 26 jaar oud – is ook ondernemer en verantwoordelijk voor alle technologische zaken zoals de website en de toekomstige app. Samen met zijn ‘developersteam’ in India zorgt hij ervoor dat de website up and running is.

Update_thumb_about_img5
Henrik van Duijnhoven
INTERACTION DESIGN

Henrik - 39 jaar oud - is de online designer van het team. Henrik heeft een ruime ervaring als webdesigner voor complexe websites en online platforms. Hij is dan ook verantwoordelijk voor het aansprekende design van de website en zorgt ervoor dat de het design duidelijk en intuïtief is.

Het product

Easyply is online matchingsplatform dat kandidaten en vacatures bij elkaar brengt. Op basis van online assessments, data en een slim algoritme worden kandidaten en vacatures automatisch gematcht. Naast het matchen biedt Easyply allerlei tools aan om kandidaten sneller aan een baan te helpen en om het werving en selectieproces voor bedrijven efficiënter te laten verlopen.

Uniek

Bedrijven

- Het is eenvoudig om een vacature samen te stellen en vervolgens te plaatsen;

- Een slim algoritme zorgt ervoor dat de meest geschikte kandidaten automatisch aan de vacature gematcht worden;

- In één oogopslag kun je zien welke kandidaten het best matchen met de vacature;

- Interessante kandidaten kunnen direct uitgenodigd worden voor een gesprek door gebruik te maken van de datumprikker functie;

- Het is ook mogelijk om kandidaten te laten solliciteren met een video sollicitatie;

- Gecertificeerde online assessments zorgen ervoor dat je van tevoren weet wat voor een type persoon de kandidaat is en over welke unieke competenties hij of zij beschikt.


Kandidaten

- Binnen enkele tellen heb je een gratis account aangemaakt;

- Online assessments helpen jou om aan bedrijven te laten zien wat voor een type persoon jij bent en over welke unieke competenties jij beschikt;

- Alle online assessments op de website van Easyply zijn gecertificeerd door het NIP (Nederlands Instituut van Psychologen);

- Het is ook mogelijk om een video sollicitatie in te zenden;

- Een slim algoritme zoekt vacatures die bij jouw profiel passen en geven een indicatie of je een goede kans maakt om uitgenodigd te worden voor een gesprek;

- Je ontvangt altijd een reactie op je sollicitatie;

- Prik snel en eenvoudig een datum voor jouw eerste sollicitatiegesprek door gebruik te maken van de datumprikker functie.

Verdienmodel

Easyply biedt maandelijkse abonnementen aan voor bedrijven en kandidaten. Ook wordt er verdiend aan de verkoop van losse vacatures en aanvullende online assessments. Dat ziet er als volgt uit:

Bedrijven en overheden

- Losse vacatures van € 99,- per stuk

- Abonnement van € 499,- of € 999,- per maand.

Kandidaten

Aanvullende online assessments 2,99 per stuk;

- Abonnement met extra features van € 4,99 of € 9,99 per maand.

Schaalbaarheid

Het mooie van dit concept is dat het niet alleen geschikt voor Nederland, maar voor elk land ter wereld. Easyply heeft dan ook de ambitie om ook te lanceren in andere landen, maar de focus ligt in het begin alleen op Nederland. Het plan is om Easyply in Nederland te lanceren en vervolgens het product te verbeten door feedback van gebruikers. Als dat goed verloopt, zal Easyply op termijn uitbreiden naar andere Europese landen, zoals Duitsland, Groot-Brittannië, Scandinavië, Frankrijk, Spanje, etc. 

Huidige status

- Samenwerking gestart met online assessment aanbieder NOA;
- 10 bedrijven gevonden voor een pilot, variërend van klein tot groot MKB;

- Webapp is nog in ontwikkeling.

Verdere ontwikkelingen

- Pilot voor kandidaten en bedrijven staat gepland voor Q4 van dit jaar;
- Daadwerkelijke lancering staat gepland voor begin 2017;
- Uitrol extra functionaliteiten bedrijven en kandidaten in 2017.

 

Doelgroep

Kandidaten

- Starters: alle personen die net afgestudeerd zijn of personen met minder dan twee jaar werkervaring vallen onder de doelgroep starters.

- Carrièreverbeteraars: personen met een baan die, al dan niet actief, opzoek zijn naar een nieuwe baan. Ongeveer de helft van deze groep is tussen de 25 en 34 jaar en daarvan heeft iets meer dan de helft een hbo- of een wo opleiding afgerond.

-Werklozen: zijn personen die minder dan twaalf uur betaald werk hebben of personen die geen betaald werk hebben, daar recent naar gezocht hebben en daarvoor direct beschikbaar zijn. zonder werk die actief opzoek zijn naar een nieuwe baan. De gemiddelde leeftijd van deze groep is ouder dan 45 jaar en het gemiddeld opleidingsniveau is laag. Dat betekent dat deze groep mensen een opleiding op het niveau van het basisonderwijs, lbo of mavo of een vmbo heeft.


Bedrijven en overheden

- Bedrijven: alle bedrijven in Nederland met meer dan éen werknemer

- Overheid: alle overheden die werknemers in dienst hebben.

Marktomvang

Kandidaten

 - Starters: 130.000

 - Carrièreverbeteraars: 4.800.000

 - Werklozen: 600.000


Bedrijven

 - Bedrijven met < 10 werknemers : 495.000

 - Bedrijven met < 49 werknemers : 56.000

 - Bedrijven met < 99 werknemers : 7.000

 - Bedrijven met > 100 werknemers : 6.250

 - Aantal vacatures: 600.000


Overheid

- Overheid: Jaarlijks ca. 20.000 vacatures, ruim 412.000 mensen werkzaam bij de overheid. 

Concurrentie

- Vacature websites, zoals Monsterboard, Nationale Vacaturebank, Jobbird, etc.;

- Recruitment-, uitzend en detacheringbureaus;

- Nieuwe initiatieven om te zoeken en te solliciteren naar een baan zoals 8vance, Recrout en Magnet.me, echter pakken deze initiatieven het anders aan dan Easyply.

Nieuwe klanten

Dit jaar zal er met 10 klanten een pilot gedraaid worden. Dit zijn zowel kleine als grote MKB bedrijven. 

Verkoopverhaal

Bedrijven en overheden

Vind jij het ook lastig om geschikt personeel te vinden? Je bent gelukkig niet de enige. Het vinden van een geschikt personeel kost veel tijd, geld en energie. En de kans is redelijk groot dat je personeel aanstelt dat toch niet geschikt is voor de baan. Daarop heeft Easyply wat bedacht. 

Easyply biedt een online platform aan waarop kandidaten op basis van data, online assessments en een slim algoritme automatisch worden gematcht aan de vacature. Je wat daardoor precies wat een kandidaat heeft gedaan, wat voor een persoonstype hij of zij is en over welke specifieke competenties deze persoon beschikt. Het slimme algoritme van Easyply zoekt automatisch de meest geschikte kandidaten voor de functie, waardoor jij als bedrijf meer tijd, geld en energie overhoudt.

Kandidaten

Vind jij het ook lastig om een geschikte baan te vinden? Of solliciteer je je een ongeluk, maar krijg je nooit een reactie? Easyply helpt jou bij het vinden van jouw droombaan door gebruik te maken van online assessments, data en een slim algoritme. De online assessments laten zien wat voor een type persoon jij bent en over welke specifieke competenties jij beschikt en het slimme algoritme gebruikt de uitkomsten van deze assessments en de data uit jouw profiel om te kijken welke vacatures het beste bij jou passen. Het enige wat jij nog hoeft te doen is op solliciteren klikken en dan wordt je vanzelf geïnformeerd of en wanneer op je gesprek kunt komen.

Marketing & sales kanalen

- Website;

- SEO en Adwords;

- Social Media, zoals Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram en Snapchat;

- Blog voor kandidaten en bedrijven;

- Telefonische benadering van bedrijven voor het plaatsen van vacatures;

- Joint marketing om vacatures van klanten te promoten en om naamsbekendheid te generen;

- E-mail nieuwsbrief voor kandidaten;

- Carrièrebeurzen en/of pop-upstore om kandidaten te werven;

Marketing doel

 - De website als ladingspage om kandidaten te werven en om bedrijven vacatures te laten plaatsen;

- SEO en Adwords om leads naar de website te generen;

- Social media wordt ingezet om leads naar de website te verzamelen en om de database met kandidaten te vullen;

- Blogs om kandidaten en bedrijven te informeren en leads te verzamelen;

- Bedrijven telefonisch benaderen om naamsbekendheid te generen bij bedrijven;

- Joint marketing om naamsbekendheid te generen bij kandidaten;

- E-mail nieuwsbrief is bedoelt om kandidaten op de hoogte te brengen van vacatures en om kandidaten loyaal te laten blijven;

- Carrièrebeurzen en pop-up store worden ingezet om de kandidaten database op te vullen en om naamsbekendheid te generen.

Partnerships

NOA VU B.V. in Amsterdam voor het aanbieden van gecertificeerde online assessments.

Verwachte omzet

Jaar 1: ca. € 0,-

Jaar 2: ca.  230.000,-

Jaar 3: ca. € 600.000,- 

Jaar 4: ca. € 1.000.000,-

Jaar 5: ca. € 1.700.000,-

Aannames

Volgens de huidige cashflow prognose kampt Easyply in het tweede jaar, 2017, met een tekort van € 80.000,-. Om de cashflow positief te houden, zal er meer kapitaal aangetrokken moeten worden. Wij hebben er alle vertrouwen in dat wij erin slagen extra kapitaal aantrekken, zodat de cashflow positief zal blijven. 

Tot nu toe geinvesteerd

Tot nu toe is er € 25.000 geïnvesteerd in Easyply door Nick, Henrik, Koen en Marc.

Investeringsbehoefte

Easyply zoekt € 50.000,- en dat gat willen wij dichten met deze crowdfunding campagne. Wij geven daarom 13% van de aandelen weg en wij hopen dat jij ons wilt helpen om deze campagne succesvol af te sluiten. 

Gebruik van de opgehaalde gelden

- Ontwikkeling en onderhoud website: € 15.000,-

- Personeelskosten: € 6.500,-

- Marketing: € 10.000,-

- Online assessments: € 8.000,-

Rendement

Wij verwachten (en hopen natuurlijk) dat Easyply eind 2018 een positieve cashflow heeft. De eerste dividenduitkeringen staan daarom gepland voor 2019. Het streven is dividend uit te keren over de bruto winst, welke wordt vastgesteld door de Algemene Vergadering van Aandeelhouders. Rekening houdend met de liquiditeit, solvabiliteit en continuïteit van de onderneming, streven wij naar een maximale dividend uitkering. 

Risico's

- Een risico is dat Easyply nieuwe investeringen moet aantrekken om een positieve cashflow te behouden of om meer groei te realiseren, waarbij nieuwe aandelen moeten worden uitgegeven. Dit kan tot gevolg hebben dat de bestaande aandeelhouders verwateren. We streven er altijd naar om nieuwe aandelen tegen een hogere waardering per aandeel dan de huidige op te halen.

-  Er is ook een risico dat Easyply er niet in slaagt om extra kapitaal aan te trekken om de cashflow positief te houden. In dat geval zal Easyply in de kosten moeten snijden, zoals marketing- en personeelskosten, zodat de cashflow alsnog positief blijft. 

- Daarnaast is er een risico dat er ongewenst toegang tot persoonlijke data verkregen wordt. Het is daarom uitermate belangrijke dat Easyply penetratie testen laat uitvoeren door een externe partij en ethical hackers vraagt om het platform te kraken, zodat het platform goed beveiligd kan worden.

- Ook is er een risico is dat Easyply niet in staat is om een groot marktaandeel te veroveren. Daarvoor zal Easyply het platform actueel moeten houden, een goed en adequaat marketingplan moeten hebben en slimme conversiemechanismen moeten toepassen om marktaandeel te veroveren en te behouden.

- Tot slot is er een risico dat nieuwe toetreders op de markt of bestaande concurrentie het businessmodel van Easyply proberen te kopiëren. Easyply zal daarvoor nieuwe features en product uitbreidingen moeten blijven ontwikkelen om onderscheidend te blijven.