Idea-equity-label
Convertible
Investeren via een converteerbare lening geeft u het recht het geïnvesteerde bedrag op een later moment om te zetten naar certificaten van aandelen in dit bedrijf
Billboard_header-symbid Play
Medium_thumb_robert_j._lugtenborg
Robert J. Lugtenborg team 5
Robert J. Lugtenborg Deventer, NL

fashionfitr - your perfect fit

fashionfitr™ verbetert de online shopping experience voor de consument. Dit resulteert in minder retouren en een hogere conversie voor fashion webshops.

$49.015 gefinancierd
27%
$178.977 4
Benodigd Dagen over
8,00% 5 jaar
Rente Looptijd
Het concept

Samenvatting uitgifte

  • Uitgevende partij: Pelican B.V. 
  • Soort uitgifte: Achtergestelde converteerbare lening 
  • Omvang uitgifte: €150.000
  • Minimale nominale waarde per participatie: €20
  • Doel Uitgifte: Werkkapitaal 
  • Risicoprofiel: Zeer hoog
  • Rente: 8% (enkelvoudig)
  • Zekerheidstelling: Nee
  • Aflossing: Na 5 jaar met mogelijkheid tot verlenging van telkens 2 jaar      
  • Vervroegde aflossing mogelijkheid: Ja
  • Vergoeding bij vervroegde aflossing: 10% vergoeding voor de investeerder over het vervroegd af te lossen bedrag
  • Conversie: onder bepaalde voorwaarden conversie naar aandelen in het kapitaal van Pelican B.V. 
  • Symbid kosten uitgevende instelling: 7% success fee
  • Symbid kosten investeerder: 1% administratiekosten

Samenvatting activiteiten uitgevende partij

Speel de video hierboven af (of klik hier) om in 60 seconden het fashionfitr concept uitgelegd te krijgen.

Visie

“Het optimaliseren van de online fashion wereld en verhogen van de online shopping experience”.

Het probleem

Online winkelen is gemakkelijk, maar het probleem van online fashion shoppen is dat het product niet kan worden gepast. Een gegeven is dat merken voor dezelfde maat, verschillende afmetingen gebruiken. Zo heb je van het ene merk een maat L en van het andere merk een M of XL. Dat is erg verwarrend waardoor vaak of de verkeerde of meerdere maten per artikel worden besteld. Dit zorgt voor grote retourpercentages bij fashion webshops (35%-60%). Van dit retourpercentage is het merendeel de verkeerde maat de reden! Naast een negatieve ‘shopping experience’ door de fashion shopper brengen retourzendingen hoge kosten (> €15,00 per zending) met zich mee o.a. door vracht- en handelingkosten maar ook de kosten van derving, energie, reconditioneren van producten en verpakkingsmaterialen.  

De oplossing

Fashionfitr is een fittingtool die de gebruiker online de juiste maat adviseert. Fashionfitr wordt geïntegreerd op de productpagina van de fashion webshop (B2B) bij de te kiezen maat. Fashionfitr vergelijkt en berekent snel en efficiënt de onderlinge maatgegevens van een artikel wat men al heeft met een artikel wat men wil kopen en geeft vervolgens het bijpassende maatadvies. 

Fashionfitr creëert zo een nieuwe standaard voor het bestellen van de juiste maat wat bijdraagt tot een betere shopping experience voor de gebruiker met aanzienlijk minder retouren en hogere conversie voor fashion webshops.

Unique Selling Points

Voor de gebruiker (online fashion shopper):

  • Vergelijken en meten in één tool
  • Klikken op een maat groter of maat kleiner voor ‘perfect fit'
  • Snel, efficiënt en makkelijk in gebruik

Voor de e-commerce manager (fashion webshop):

  • Modulaire opbouw voor productgroepen
  • Management dashboard met o.a. Statistics & Analytics
  • Fashionfitr is goedkoper en sneller dan de concurrentie

Verdienmodel

Fashionfitr hanteert het licentie model met een éénmalige setup fee en een subscription fee waaruit maandelijks terugkerende omzet wordt gegenereerd. Er zijn 3 licentiemodellen en richten ons op onderstaande in de markt opererende, fashion gerelateerde partijen. 

  • Webshoplicentie; client met één of meerdere multi- en monobrand fashion webshop(s)
  • Partnerlicentie: webshop platforms, fulfillment en e-commerce organisaties (nationaal & internationaal)
  • White Label: e-commerce organisaties die onze techniek willen implementeren in hun applicatie onder eigen naam

Tot nu toe bereikt

  • Een uitgebreid beheer (management) systeem met dashboard voor e-commerce managers en licentienemers waaronder o.a. Statistics & Analytics
  • Volledig functionerende API (Application Programming Interface) wat er voor zorgt dat fashionfitr kan communiceren met andere systemen, platforms e.d.
  • Een uitgebreide database van merken met hun specifieke ‘size spec’ (maatgegevens) om fashion producten met elkaar te vergelijken
  • Testresultaten hebben uitgewezen dat fashionfitr na 6 maanden gebruik een besparing oplevert van >27,6% in het aantal retouren en een conversie verhoging van >3,6%
  • Op basis van feedback van de fashion webshops is de nieuwe, verbeterde versie van de pop-up ontwikkeld welke beschikbaar is voor zowel desk-, laptop, tablet en mobiel
  • We hebben fashionfitr modulair opgezet in de volgende modules Casual & Leisure, Jeans & Chino’s en Sportswear & Apparel
  • Media coverage in diverse, op de branche gerichte, media zoals o.a. Emerce, Twinkle en Textilia. Radio coverage bij BNR radio

We hebben grote stappen gezet in naamsbekendheid en sales. O.a. de grootste inkoopcombinatie van Nederland heeft fashionfitr geïmplementeerd bij de bij hun aangesloten webshops. Er zitten daarnaast <10 prospects in de sales funnel om fashionfitr™ nog dit jaar in hun webshop te gaan implementeren. Vanuit het buitenland is er veel interesse om fashionfitr te vermarkten, via partnerships, naar derden of te worden geïmplementeerd door fashion webshops.

Modelfitr

Data collecting en processing is een ‘on going’ proces om het aantal merken met maatgegevens verder uit te breiden en fashionfitr optimaal te laten functioneren voor een brede doelgroep. Naast de data die we krijgen van merken hebben we modelfitr (B2B) ontwikkeld om lichaamsafmetingen in combinatie met merk en maat middels algoritmes te vertalen naar ‘size specs’ en pasvorm. Deze data wordt ook gebruikt door fashionfitr om het juiste maatadvies naar de online shopper te adviseren.

Benodigde investering en gebruik van het geld

In een eerdere, succesvolle funding ronde hebben we fashionfitr aanzienlijk kunnen verbeteren (optisch, gebruiksgemak, snelheid) en een 'unique selling point' (USP) toegevoegd. De gebruiker kan nu, naast de geadviseerde maat, ook kijken naar een maat groter of een maat kleiner voor de 'perfect fit'! 

We zien dat fashionfitr werkt, hebben een market fit en willen nu gas geven. Daar hebben we kapitaal voor nodig en willen minimaal €150.000 ophalen als groeifinanciering. Met meer development capaciteit kunnen we klanten sneller aansluiten, doorontwikkelen en nieuwe businessmodellen introduceren. Extra sales en marketing capaciteit moet leiden tot meer verkochte licenties met navenante en hogere omzet. De 'Use of Funds' is beschikbaar als bijlage.


Voor de investeerder

Uw investering is een converteerbare lening met een looptijd van vijf jaar. Wij bieden u 8% rente per jaar op deze lening. Het te verwachten rendement op uw geïnvesteerd vermogen is minstens 32%. Afhankelijk van uw fiscale situatie (in privé of zakelijk) kan dit zelfs oplopen tot 48%. Echter er is ook een risico dat het bedrijf niet slaagt en dat u uw investering zult verliezen. 

Indien binnen vijf jaar een volgende investeerder een significante investering, van tenminste €150.000, doet in fashionfitr, zal voor u de mogelijkheid bestaan tot conversie van uw lening naar aandelen. Afhankelijk van de verstreken looptijd krijgt u in dit geval een korting van 15-30% op de dan geldende aandelenprijs. Zonder een voorgaande conversie bestaat na vijf jaar voor u nog steeds de keuzemogelijkheid uw lening na vijf jaar om te zetten in aandelen fashionfitr. Daarnaast kan fashionfitr ervoor kiezen uw lening terug te betalen met rente of de looptijd van de lening met 2 jaar te verlengen. 


Investeerders incentives 

Voor de investeerder met fashion webshop

Heb je een fashion webshop en besluit je fashionfitr™te implementeren in je webshop dan bieden wij je een interessante incentive zodat je direct een gedeelte van je investering kunt terugverdienen.

  • Bij een investering van €500 - €999
50% korting op de set-up fee (€750)
  • Bij een investering van €1.000 - €2.499
75% korting op de set-up fee (€750)
  • Bij een investering van €2.500 - €4.999
Geen set-up fee en twee jaar lang 10% korting op de subscription fee
  • Bij een investering van €5.000 - €9.999
Geen set-up fee en twee jaar lang 25% korting op de subscription fee
  • Investeer je €10.000 of meer:

Geen set-up fee en twee jaar lang 50% korting op de subscription fee


Incentives voor de investeerder zonder fashion webshop

Heb je geen fashion webshop dan kan ik me voorstellen dat je denkt; ‘maar hier heb ik niet veel aan’! Of wil je dat alleen fashion webshops investeren? Zeker niet! Wij verwachten dat de extra incentive fashion webshops nog meer motiveert om met fashionfitr™ aan de slag te gaan. Breng jij ons in contact met een fashion webshop wat leid tot een implementatie van fashionfitr™ in deze shop dan ontvang je een interessante bonus van 10% over de set-up fee en subscription fee ( het eerste jaar)!

Update_thumb_medium_thumb_robert_j._lugtenborg
Robert J. Lugtenborg
Sales & marketing

- studeerde vrij doctoraal commerciële economie
- pragmatisch en resultaat gericht

Robert J. studeerde commerciële economie aan de Rijks Universiteit te Groningen. Na zijn afstuderen in 1988 heeft hij ervaring opgedaan in de fashion op het gebied van groothandel, productie en retail. Ik geniet ervan om gestelde doelen te verwezenlijken, ben gedreven en heb een positieve levenshouding.

Update_thumb_aaeaaqaaaaaaaarcaaaajgmymtnjmjm3ltllndktndm0yy1hogq3lthhnwriotfjm2rmyw
Ellen Langelaar
Engineering & Development

- studeerde informatica, applicatie ontwikkeling
- analytisch en probleem oplossend gericht

Ellen studeerde informatica en applicatie-ontwikkeling. Zij begon als stagiair binnen onze organisatie onder leiding van de toenmalige lead developer. Door haar inzicht en kennis heeft zij, in samenwerking met externe developers, fashionfitr™, modelfitr™ en het beheersysteem opgezet en uitgebouwd.

Update_thumb_guido_kuik
Guido Kuik
Full-Stack Backend Developer

- studeerde informatica, applicatie ontwikkeling
- analytisch en probleem oplossend gericht

Guido programmeert al vanaf zijn 11de. Al vroeg ging zijn uitdaging zitten in het bouwen van applicaties. Guido heeft een sterke focus is gestructureerd en op de hoogte van de nieuwste trends en frameworks waaronder Laravel. Door zijn kennis en inzicht maken we grote stappen met fashion- en modelfitr™.

Juridische structuur

De fiscale structuur is ondergebracht in twee ondernemingen. Een holding (Pelican B.V.) waar alle logo’s, beeld-merken en het Intellectueel Eigendom (IE) zijn ondergebracht en een werkmaatschappij (FiftySix Avenue B.V.) waar alle activiteiten van fashionfitr plaatsvinden. FiftySix Avenue B.V. is een besloten vennootschap waarvan 100% van de aandelen in het bezit zijn van Pelican B.V. Er zal na conversie van de lening worden deelgenomen in de holding, Pelican B.V. 

Personele ontwikkeling

De organisatie bestaat uit twee afdelingen t.w. R&D (Research & Development) en S&M (Sales & Marketing). De Manager Operations is verantwoordelijk voor de operationele zaken.

Manager Operations

De interne personele ontwikkeling zien we met name op het vlak van Operations. Operations draagt er zorg voor dat bestaande klanten worden ‘ge-serviced’, nieuwe klanten snel en efficiënt onze tool kunnen implementeren en data wordt toegevoegd aan de database. 

Research & Development

De totale ontwikkeling van fashionfitr hebben we intern ontwikkeld. Nu we willen opschalen is de keus gemaakt om een strategische samenwerking aan te gaan met een ICT organisatie. Dit omdat het aantrekken van extra developers, op dit moment, meer kosten met zich meebrengen dan om ons ergens bij aan te sluiten. Het bedrijf waarvoor is gekozen is NetZoZeker te Deventer. Het bedrijf wat ook achter het development succes zat van o.a. ‘Drukwerkdeal’. Zo spreiden we ons risico, hebben continuïteit, kunnen gemakkelijker opschalen en ons meer en beter focussen op Sales & Marketing.

Sales & Marketing

In onze exploitatie hebben we een Sales Manager opgenomen vanaf januari 2018. Deze zal, samen met mij, zich gaat concentreren op Sales & Marketing. Binnenlandse prospects worden rechtstreeks benaderd. Voor Europa gaan we werken met partners die over de verkochte licenties een ‘kick-back’ (30%) krijgen. Deze partners acquireren we via e-commerce trade fairs in de desbetreffende landen.


Het product

Fashionfitr™

Fashionfitr is een SaaS model waarbij de CTA (call-to-action) button wordt geïmplementeerd op de productpagina van de fashion webshop. Door hierop te klikken wordt de pop-up van fashionfitr geopend en kan de gebruiker eenvoudig en gemakkelijk een paar gegevens invoeren. Dat kan of door het invoeren van een vergelijkbaar product (vergelijken) wat men al heeft of door het invoeren van een paar specifieke lichaamsafmetingen (meten). De gegevens van de gebruiker worden geanalyseerd door fashionfitr welke vervolgens een bijpassend maatadvies geeft van het product wat men wil kopen.

De gebruiker kan vervolgens het volgende doen t.w.:

  • Klikken op een maat groter of een maat kleiner voor de ‘perfect fit’
  • Het product toevoegen aan het winkelmandje of verder shoppen

Modelfitr™

Naast de data die we krijgen van merken hebben we modelfitr ontwikkeld om lichaamsafmetingen in combinatie met merk en maat middels algoritmes te vertalen naar ‘size specs’ en pasvorm. Modelfitr is ook een SaaS model, wordt B2B gebruikt en ingezet voor data verrijking en uitbreiding. Door het breed inzetten van modelfitr in on- en offline shops zal de database van merken snel groeien (big data).

Uniek

Fashionfitr™

Maatadvies: met fashionfitr kan de online shopper snel en efficiënt de juiste maat online te bestellen. Naast het maatadvies wat fashionfitr geeft kan de gebruiker kijken of een maat groter of maat kleiner beter aansluit bij de persoonlijke wensen voor de ‘perfect fit’. Dit geeft een optimale ‘shopping experience’.

Maatgegevens: fashionfitr kan worden gekoppeld aan het klantenbestand van de webshop. Het algoritme van fashionfitr analyseert actuele en historische data zonder dat de e-commerce manager daar werk aan heeft. 

Vergelijken en Meten: met fashionfitr kan de online shopper zowel gebruik maken van de mogelijkheid om te vergelijken met een product wat men al heeft of door meten middels het ingeven van een paar specifieke lichaamsafmetingen.

Modelfitr™

Modelfitr combineert het live doorpassen van kledingstukken en vertaalt deze naar de ‘size-specs’ in elke maat. Deze gegevens worden vervolgens toegevoegd aan onze database. Met deze data kunnen we modellen ontwikkelen op het gebied van inkoop en productie wat een bijdrage zal leveren aan het optimaliseren van de supply chain.

Uniek Algoritme

Ons algoritme combineert 'state of the art' technology met diepgaande maten en ‘size specs’ kennis. Onze applicatie werkt op basis van lichaamsafmetingen in relatie tot het kledingstuk wat men wil kopen. Met zowel fashionfitr als modelfitr zijn we uniek in deze aanpak.

Verdienmodel

Webshoplicentie

Klanten betalen, naast de eenmalige implementatiekosten (setup fee), een maandelijks abonnementsbedrag (recurrent) afhankelijk van het aantal bezoekers van de webshop.

Partnerlicentie

Partners kopen een licentie en vermarken vervolgens fashionfitr naar hun eigen klanten. Over de gerealiseerde omzet krijgen partners een ‘kick-back’.

White Label

De ontwikkeling vermarkten naar partijen onder ‘white label’. De techniek wordt dan geïntegreerd in applicaties van derden. Verdienmodel hierin is implementatie van fashionfitr met een fee over het gebruik van onze applicatie.

Upselling

Naast de genoemde licentie hebben we een aantal additionele mogelijkheden om upsell te creëren, zoals:

  • Extra modules (productcategorieën)
  • Toevoegen aan het winkelmandje
  • Pop-up in kleur van de shop (gepersonaliseerd)
  • Toevoegen in pop-up logo shop (gepersonaliseerd)
  • Meerdere talen (in landen waar de shop operationeel is)
  • Maatgegevens koppelen van het klantenbestand

Schaalbaarheid

Fashionfitr en Modelfitr zijn uitstekend schaalbaar en hebben hierin vier focusgebieden, ieder met zijn eigen benadering:

  • Grotere (fashion) webshops: Deze webshops hebben onze focus omdat ze een voorbeeldrol vervullen voor kleinere webshops. Grotere webshops willen hun gegevens vaak binnen hun eigen netwerk houden. Fashionfitr kan ook binnen de beveiligde omgeving van een intern netwerk functioneren;
  • Kleinere (fashion) webshops: Fashionfitr bied diensten aan via een cloud-based platform (SaaS). Dit stelt ons in staat om een one-to-many strategie voor deze focusgroep te voeren, waarmee de snelheid van de salescycle aanzienlijk vergroot kan worden. Dit model zulllen we integreren op onze website;
  • White label: applicaties waar fashion artikelen worden vermarkt. Deze applicaties missen vaak de oplossing van een goed maatadvies richting de gebruiker. Fashionfitr kan worden in deze applicaties worden geïmplementeerd als extra service;
  • Partners: ook landen buiten Nederland zullen we vermarkten via (e-commerce) partners. We kunnen op deze manier snel opschalen. Groot voordeel voor de partners is dat er niet hoeft te worden geïnvesteerd in (door)ontwikkeling van fashionfitr en modelfitr.

Huidige status

De modules Casual & Leisure, Jeans & Chino’s en Sportswear & Apparel zijn gereed om te worden vermarkt en beschikbaar voor desk-, laptop, tablet en mobiel. We hebben test cyclussen afgerond en er staan, naast de reeds geïmplementeerde shops, 7 shops op de rol om fashionfitr te implementeren vanaf september 2017. We hebben daarnaast een overeenkomst met de Fashion Business School (TMO) om een analyse te maken, met een geselecteerd aantal omnitailers, om fashionfitr ook offline (winkelvloer) in te zetten. Qua omzet en kosten voor 2017 zitten we in lijn met de prognose.

Verdere ontwikkelingen

Een greep uit de punten op onze development roadmap. We werken nauw samen met onze klanten en stakeholders om de prioriteit en volgorde van onze roadmap te bepalen.


Korte termijn

  • Doorontwikkeling van beheer en applicatie(s)
  • Abonnement (S t/m XL), download via de website
  • Statistics & Analytics (KPI's) uitbreiden
  • Plug-ins platforms en geautomatiseerde facturering

Middellange termijn

  • Machine learning (AI) om herkenning van ons algoritme verder te verbeteren
  • Ticketing system (helpdesk/operations)
  • Bodyfashion & Badmode, module
  • Kids (girls & boys), module

Lange termijn

  • Formal Wear & Shirts, module
  • App fashionfitr (B2C), een eerste opzet is ontwikkeld i.s.m. met de UTwente
  • Ontwikkeling van nieuwe businessmodellen die aansluiten op de data

Doelgroep

We richten ons momenteel op:

  • Grote en middelgrote fashion webshops in Nederland
  • Partner licenties, nationaal & internationaal

We willen onze markt op termijn uitbreiden:

  • Masterlicenties (landen buiten Europa)
  • Ontwikkelen van nieuwe business modellen en modules

Marktomvang

Fashion Webshops in Nederland

De markt voor fashionfitr ultimo dec 2016 is >600 fashion webshops waarvan het merendeel is aangesloten op een webshopplatform zoals Magento, Woocommerce, Next Chapter, Divide, Netivity etc.


Fashion Webshops in Europa

De markt voor fashionfitr ultimo dec 2016 is >30.000 fashion webshops waarvan het merendeel is aangesloten op een webshopplatform.


Potentieel

De markt in online fashion aankopen is sterk groeiende zowel nationaal als internationaal. Er is grote behoefte bij fashion webshops om beter met de klant te communiceren om de shopping experience te verhogen en het aantal retouren te verminderen.

Concurrentie

Naast fashionfitr zijn er enkele partijen actief op het gebied van maatoplossingen. Het bedrijf dat het dichtst in de buurt komt is Fitting Analytics. Fitting Analytics is in Duitsland gesitueerd maar heeft niet de mogelijkheid van vergelijken en meten in een oplossing. Bovendien heeft Fitting Analytics een gecompliceerd en duur verdienmodel. Daarnaast is het denkbaar dat in de toekomst (in)directe concurrenten zich ook op onze markt zullen gaan richten.

Huidige klanten

De huidige klanten zijn de klanten waar we ook de testcyclus mee hebben gedraaid. De grootste groep (18 shops) stappen over naar een nieuw webshop platform. Dat was voor ons aanleiding was om de pop-up, op basis van de gekregen feedback, te re-designen en een extra USP toe te voegen. De nieuwe pop-up was eind kwartaal 2 operationeel en zijn vervolgens met 5 shops online gegaan.

Feedback van klanten

Local Online (Euretco)

Innovaties als fashionfitr zijn belangrijk voor ons. Fashionfitr is gemakkelijk in gebruik en qua kosten erg concurrerend met andere in de markt verkrijgbare fittingtools.

Fashion Business School (TMO)

We hebben diverse nieuwe cases opgezet i.s.m. fashionfitr in hoeverre fashionfitr ook offline kunnen worden ingezet. We zien hier goede mogelijkheden in.

Amsterdam Fashion Institute (AMFI)

Wij doen een onderzoek 'passende kleding op internet' waar fashionfitr een belangrijk onderdeel is om het aantal retouren bij fashion webshops te reduceren.

Nieuwe klanten

We hebben het afgelopen jaar veel tijd en energie gestopt in het vullen van de sales pipeline. Er zitten op dit moment 10 shops in de sales pipe-line voor uitrol. De aan te trekken financiering is onder meer bedoeld om een schaalbare marketingorganisatie neer te zetten. We meten alle tijd en moeite die we in de salesorganisatie stoppen. Op basis van die gegevens zijn we continue bezig het salesproces zover te stroomlijnen dat we een nieuwe klant kunnen aansluiten met een minimale inspanning en met minimale interactie.


Verkoopverhaal

Fashionfitr biedt een makkelijke en snelle oplossing voor de (eind)gebruiker om zijn/haar maat te adviseren bij online fashion aankopen. Dit zorgt voor de:

  • Online fashion shopper; een betere service en ‘shopping experience’
  • Webshop; Minder retouren (minder kosten) en verhoging van conversie (meer omzet)
  • Milieu; Duurzaam omdat er o.a. minder transport, verpakkingsmaterialen en energie nodig is

Met name de substantiële vermindering van retouren en de verhoging van de conversie is een interessant gegeven voor fashion webshop om in te stappen! De kosten die de webshop betaalt voor fashionfitr zijn substantieel lager dan wat het als besparing oplevert aan retourkosten en extra omzet door verhoging (meer vertrouwen) van de conversie. Zie hiervoor de link van de fashionfitr calculator om te zien wat de besparing zal zijn op retouren en de verhoging in conversie c.q. extra omzet. 

Gedaan tot nu toe

Fashionfitr heeft een van de belangrijkste doelstellingen van het afgelopen jaar gehaald: on top of mind zijn als het gaat om retouren reducering en conversie verhoging voor fashion webshops. Daar zijn we gekomen door onder meer de volgende milestones:

  • Media coverage in onder meer Textilia, Twinkle en vakmedia
  • Met samenwerking met de Fashion Business School (TMO)
  • Actief deelgenomen aan het E-fashion congres van Emerce waar nieuwe prospects zijn opgedaan
  • De eerste contacten gelegd met internationale prospects
  • E-Commerce trade fairs (Europa) in kaart gebracht om potentiele nieuwe prospects te werven
  • Aanzet gegeven i.s.m. faculteit Creative Technology (UTwente) voor een fashionfitr app

Er zijn grote stappen gezet in de sales. Local Online (Euretco) gaat fashionfitr implementeren in hun webshops. We nemen zitting in de ‘expert groep’ van Shopping Tomorrow (Thuiswinkelwaarborg) er is een samenwerking met het Amsterdam Fashion Institute (AMFI) en zitten in het RAAK project ‘passende kleding op internet’.

We zijn een strategische samenwerking aangegaan met een R&D organisatie om continuïteit te waarborgen en om gemakkelijker op te kunnen schalen zodat de focus kan liggen op Sales & Marketing.

Marketing & sales kanalen

  • Direct sales naar fashion webshops
  • E-commerce trade fairs
  • Coöp marketing met klanten
  • Bloggers, vloggers, social media (Facebook, Twitter, YouTube)
  • Fashionchick.nl, fashionlista.nl, fashionmission.nl
  • Free publicity en interviews vakbladen
  • Workshops, lezingen (Emerce), webwinkel vakdagen (Shopping Tomorrow)

Marketing doel

In het laatste jaar heeft onze focus gelegen, na ontvangen feedback fashion webshops, op de ontwikkeling van het beheer, modelfitr en de nieuwe pop-up. Daarnaast hebben we de fundering gelegd voor partnerships in Nederland en is er een inventarisatie gemaakt van de meest belangrijke E-Commerce trade fairs in Europa. 

We streven ernaar om deze partnerships verder uit te bouwen. Daarbij willen we in het komende jaar onze brand recognition in Nederland aanzienlijk vergroten. Ons marketing doel is om binnen 3 tot 5 jaar een belangrijke speler te zijn voor fashion webshops in het voorzien van de juiste data om retouren te reduceren en de conversie te verhogen.

Partnerships

Door het aangaan van partnerships kunnen we de schaalbaarheid van fashionfitr verder vergroten. Momenteel zijn er partnerships met:

  • Europese leverancier van cloud based online product data
  • Fashion Business School (TMO) voor test omgeving bij omnitailers
  • Partnership met (fashion) webshop platforms o.a. Next Chapter

Stakeholders

  • Modint, branchevereniging voor merken en producenten
  • Inretail, branchevereniging voor fashion retailers (on- en offline)
  • Fashion Business School (TMO) partnership met omnitailers, onderzoek en testomgeving
  • UTwente, onderzoek, app ontwikkeling
  • Saxion, Deventer en Enschede, eindejaars stagiaire(s) voor Marketingcommunicatie
  • Shopping Today (Thuiswinkel Waarborg), cie van experts ‘Delivery & Service’
  • UAmsterdam, Amfi, Raak project ‘passende kleding op internet’

Omzet tot nu toe

We hebben tot nu toe, na de eerste introductie en testfase, een bescheiden omzet gerealiseerd. Op basis van feedback van (test) fashion webshops (Euretco/LocalOnline) hebben we in 2016 fashionfitr verder ontwikkeld waardoor we nog accurater het maatadvies kunnen geven naar de online shopper. Vanaf juni 2017 zijn we gaan implementeren en onze sales activiteiten aan het intensiveren.

Verwachte omzet

Online bestedingen hebben in Nederland de grens van €20 miljard gepasseerd in 2016 terwijl de uitgaven in de fysieke winkelstraat stabiel zijn gebleven. In het eerste kwartaal van 2017 groeide de online consumentenbesteding op het gebied van fashion met 34%. Een van de belangrijkste redenen dat de online omzet zo sterk blijft stijgen, is het groeiende vertrouwen van de consument in online shoppen.

Met het stijgen van de online verkopen in fashion stijgt ook het aantal retouren. De markt heeft sterke behoefte om dit beter te reguleren door beter met de online shopper te communiceren om kosten van retour zendingen terug te dringen.

Op basis van deze cijfers en reacties vanuit de branche hebben we een base case en een low case scenario qua omzet prognose. Voor meer gedetailleerde gegevens aangaande exploitatie (W&V) en cash flow verwijzen wij naar de bijlages.


Base Case

De omzetdoelstelling is als volgt:

2017      €64.866

2018      €312.724

2019      €848.677

2020     €1.861.732

2021      €3.682.449


De investering laat een sterke groei zien vanaf 2018 in omzet, 'recurring' inkomsten en winstgevendheid. Over het eerste half jaar 2017 lopen we qua kosten en omzet conform de prognoses. Voor een gedetailleerd overzicht zie de exploitatie begroting (base case). 


Low Case

De omzet target is als volgt:

2017      €33.392

2018      €174.606

2019      €460.375

2020     €990.147

2021      €1.929.445


Voor een gedetailleerd overzicht zie de exploitatie begroting (low case).

Aannames

De omzetverwachtingen voor de jaren 2017 t/m 2021 zijn gebaseerd op de volgende elementen:

  • Toename van online fashion aankopen, niet alleen in Nederland naar Wereldwijd
  • Uitbreiding van modules onder de naam fashionfitr
  • Toename van naamsbekendheid door samenwerking met stakeholders
  • Fashionfitr is een uitstekend schaalbare service middels het licentiemodel
  • Grote behoefte en interesse vanuit de markt om retouren terug te dringen
  • Met modelfitr kan de huidige data snel worden verrijkt en uitgebreid
  • Het behalen van de crowdfunding doelstelling

We hebben verschillende revenue streams, waarbij de verdeling tussen die revenue streams kunnen variëren. Om de omzet (base case) in jaar drie te halen zullen we onderstaande licenties moeten realiseren:

  • Webshop & Keylicenties       36 licenties
  • Partner licenties                     29 licenties
  • White label                               4 licenties

Tot nu toe geinvesteerd

Tot op heden heeft FiftySix Avenue BV ruim €250.000 uitgegeven aan ontwikkeling (beheer, pop-up, testfase) en het opbouwen van een merken database, waarbij 30% van de middelen kwamen uit eigen vermogen. De overige financiering is een lening (€100.000) met een aflossing over vier jaar tegen 8,00% rente. Hier is inmiddels een jaar over afgelost.  Via het Innovatiefonds Overijssel (PPM - Oost) is een additionele lening van €75.000 verkregen. Over deze lening behoeft de eerste twee jaar niet te worden afgelost. De rente bedraagt 6,53%.

Investeringsbehoefte

Om een volgende stap te kunnen nemen is er een investeringsbedrag van €150.000 nodig als ondergrens met een overfunding goal van €200.000.

Gebruik van de opgehaalde gelden

Met meer development capaciteit kunnen we klanten sneller aansluiten, fashionfitr en modelfitr doorontwikkelen en nieuwe businessmodellen introduceren. Extra sales en marketing capaciteit moet leiden tot meer verkochte licenties, nationaal en internationaal, met navenante en hogere omzet. De use of funds is beschikbaar als bijlage.

Doelbedrag use of funds: (€150.000)

  • Operation Manager (€27.000)
  • Sales Manager (€28.000)
  • Autokosten (€3.000)
  • Marketingkosten (€22.000)
  • Doorontwikkeling Applicaties (€42.500)
  • Refresh Website (€7.500)
  • Software Licenses & Hosting (€2.000)
  • Financiële Kosten (€10.500)
  • Contracten & Vertalingen (€3.500)
  • Aquisitiekosten; België (€4.000)

Overfunding use of funds: (€200.000)

  • Operation Manager (€27.000)
  • Sales Manager (€56.000)
  • Autokosten (€6.000)
  • Marketingkosten (€22.000)
  • Doorontwikkeling Applicaties (€42.500)
  • Refresh Website 'fashionfitr' (€7.500)
  • Software Licenses & hosting (€2.000)
  • Financiële kosten (€14.000)
  • Contracten & Vertalingen (€7.000)
  • Aquisitiekosten; België & Duitsland (€16.000)

Rendement

Conversie naar aandelen

In de sector waarin fashionfitr actief is, is het meest gebruikelijke conversiemoment een scenario waarin een investeringsfonds een investering doet van minimaal €250.000. Een volgende investeringsronde is gepland Q1-2019. Er liggen contacten met diverse, geïnteresseerde, VC's waaronder Newion, Holland Venture en Peak Capital.

Exit
We streven ernaar om binnen een tijdsbestek van 5 jaar fashionfitr te verkopen. We willen dit streven realiseren door ervoor te zorgen dat het aantrekkelijker is om fashionfitr over te nemen dan de concurrentie met ons aan te gaan. Dit willen we bereiken door een voorsprong op techniek, veel data te genereren door modelfitr in te zetten, een aantal grote webshops als klant te hebben en nieuwe businessmodellen te ontwikkelen.

De meest voor de hand liggende exit scenario’s (momenten om uit te kunnen stappen door verkoop van de aandelen) zijn door verkoop aan een:

  • Strategische (data) investeerder
  • Webshop platform
  • Online marktplaats
  • Online retailer
  • Omnitailer

**Nb.: Om een idee te krijgen wat het belang is van dergelijke innovaties en beschikbare data, verwijzen wij naar de Amerikaanse evenknie op het gebied van schoenen Shoefitr.com die iets langer bezig waren en medio 2015 werden ingelijfd door Amazon. 


Investeerders incentives 

Voor de investeerder met fashion webshop

Heb je een fashion webshop en besluit je fashionfitr™te implementeren in je webshop dan bieden wij je een interessante incentive zodat je direct een gedeelte van je investering kunt terugverdienen.

  • Bij een investering van €500 - €999

50% korting op de set-up fee (€750)

  • Bij een investering van €1.000 - €2.499

75% korting op de set-up fee (€750)

  • Bij een investering van €2.500 - €4.999

Geen set-up fee en twee jaar lang 10% korting op de subscription fee

  • Bij een investering van €5.000 - €9.999

Geen set-up fee en twee jaar lang 25% korting op de subscription fee

  • Investeer je €10.000 of meer:

Geen set-up fee en twee jaar lang 50% korting op de subscription fee


Incentives voor de investeerder zonder fashion webshop

Heb je geen fashion webshop dan kan ik me voorstellen dat je denkt; ‘maar hier heb ik niet veel aan’! Of wil je dat alleen fashion webshops investeren? Zeker niet! Wij verwachten dat de extra incentive fashion webshops nog meer motiveert om met fashionfitr™ aan de slag te gaan. Breng jij ons in contact met een fashion webshop wat leid tot een implementatie van fashionfitr™ in deze shop dan ontvang je een interessante bonus van 10% over de set-up fee en subscription fee ( het eerste jaar)!

Risico's

Bedrijfsspecifieke risico's:

  • We realiseren niet het aantal licenties of voor een lagere gemiddelde prijs, waardoor de omzet achterblijft. Een groot deel van onze kosten is variabel en groeit/daalt mee met het bedrijf 
  • De markt kan zich anders gaan bewegen dan de huidige trend laat zien, de groei binnen de aanvankelijke doelgroep kan stabiliseren, ook daarom richten we ons op een brede groep
  • De benodigde naamsbekendheid creëren kan langer duren dan ingeschat
  • We halen niet de beoogde €150.000 op via Symbid dan hebben we een lager groeiscenario en rollen minder snel uit
  • Nieuwe toetreders in de markt

Algemene risico's van investeren in converteerbare leningen:

  • Uitlener stemt ermee in dat zijn vorderingen uit hoofde van de converteerbare leningsovereenkomst zoals deze wordt aangeboden op Symbid op lener een lagere rang inneemt dan alle andere, niet achtergestelde, vorderingen op lener als bedoeld in artikel 3:277 lid 2 BW.
  • Uitlener verstrekt een achtergestelde converteerbare lening om deze later om te zetten (converteren) naar certificaten van aandelen waarmee uitlener mede-aandeelhouder wordt. Uitlener zet in op de verwachte (exponentiële) waardegroei van het bedrijf en op de verwachte mogelijkheid certificaten later met winst te verkopen. Veelal duurt dit na conversie nog meer dan vijf jaar. Tegenover de kans op een hoog rendement bij exponentiële groei staat echter het risico dat de inleg verloren gaat als het niet goed gaat met het bedrijf. 
  • Lees hier aandachtig de risico's over investeren in aandelen en leningen van de op Symbid aangeboden bedrijven. Verkrijg tevens inzicht in de default rapportage van Symbid alvorens te investeren.