Idea-equity-label
Convertible
nl_geldenondernemen_idea.tooltip.convertible.note
Billboard_rocketmeetings Play
Medium_thumb_foto_linkedin
Stijn Thijssen team 11
Stijn Thijssen Amsterdam, NL

Meetings that just fly

Vergaderen zou niet zo moeilijk moeten zijn. 20% tijdswinst, 50% sneller doelen bereiken en meer energie! Bewezen tooling: helpt bij gedrag & resultaten.

$59.595 gefinancierd
102%
$58.221 0
Benodigd Dagen over
8,00% 5 jaar
Rente Looptijd
Small_thumb_foto_linkedin Meetings that just fly
INNER CIRCLE
Product

For the English summary, see the following link.

We hebben een nieuwe betaalde pilot binnen, en het onderzoek naar meetings in de zorg is gestart met de eerste 5 deelnemende zorg instellingen! Lees meer in onze updates.


Er wordt veel vergaderd in bedrijven. Tot wel gemiddeld 10 uur / persoon / week. Vergaderingen zijn belangrijk, maar kosten veel tijd, energie en zijn vaak niet effectief. 


RocketMeetings is een tool die vergaderen super gemakkelijk maakt, van voorbereiding tot en met opvolging. Hiermee bespaar je 20% tijd (2uur / persoon / week), behaal je doelen 50% sneller en krijg je weer energie van vergaderen.


Daarom hebben wij RocketMeetings ontwikkeld. Totaalpakket om echt lekker te vergaderen. RocketMeetings biedt tools (website, apps) en helpt organisaties met al hun vergader uitdagingen; dat is uniek in de markt. Onze software is uniek doordat het helpt bij gedrag & resultaten. Met RocketMeetings krijg je weer energie van vergaderen, hou je tijd over en bereik je je doelen sneller. 


Dit zijn de unieke features van RocketMeetings:

  1. Supersnel vergaderingen voorbereiden
  2. Geweldige vergaderingen
  3. Gemakkelijke opvolging

(Kijk onder de kop “product” voor een uitgebreide toelichting)


RocketMeetings is zo geavanceerd dat het eenvoudig is! 

www.RocketMeetings.eu

Unique Selling Points

  • Geweldige gebruikerservaring: intuïtief, snel en gemakkelijk
  • Multiplatform (webapp, iOS, Android, PC & Mac)
  • Synchronisatie met elke agenda (Exchange, Office 365, Google, iCloud)
  • Geen dubbele invoer: past naadloos in je werk
  • Real-time samenwerken, je ziet gelijk wat een ander heeft toegevoegd
  • Top class security
  • RocketMeetings helpt bij gedragsverandering, zorgt voor resultaatgerichtheid en heldere communicatie
  • RocketMeetings begrijpt dat het succes van een organisatie afhangt van effectieve samenwerking, en kan als sparringspartner optreden hoe succes middels vergaderen te bereiken 


Verdienmodel

  • SaaS (Software as a Service) verdienmodel 
  • Pro users betalen 8,- per gebruiker per maand
  • Freemium model: een gratis versie zodat je altijd in de gelegenheid bent om een vergadering bij te wonen
  • Voordelen voor de klanten: geen investeringen benodigd, volledige ontzorging van beheer van de software, continue doorontwikkeling, focus op kernactiviteiten 
  • Begeleiden van klanten met advies en implementatie voor elke vergader-uitdaging


Tot nu toe bereikt

RocketMeetings software is ontwikkeld, getest en klaar voor de markt

  • RocketMeetings is nu al beschikbaar op web en via apps voor iPhone, en iPad
  • Focus op security: alle veiligheidstesten zijn goed doorstaan
  • Volledige integratie met business agenda gerealiseerd. Een geweldige mijlpaal want dit zorgt voor gebruiksgemak & helpt bij de virale groei van RocketMeetings
  • De software is in de praktijk in staat gebleken belangrijke vergaderproblemen op te lossen en het gehele vergaderproces effectiever te maken 
  • RocketMeetings heeft positieve reacties ontvangen van gebruikers:
    • “RocketMeetings werkt heel intuïtief”
    • “RocketMeetings neemt voor mij veel administratief werk uit handen waardoor ik mijn tijd kan besteden aan het nog beter ondersteunen van de organisatie”
    • “.. nu ik de kracht heb ervaren ben ik echt enthousiast!”
    • “Dit hadden we veel eerder moeten hebben”
    • “Deze 1e vergadering met RocketMeetings verliep al beter dan anders”

RocketMeetings is klaar voor commerciële uitrol

  • RocketMeetings heeft een duidelijke marktpropositie, -positionering en -identiteit ontwikkeld
  • RocketMeetings heeft een laagdrempelige propositie ontwikkeld
  • Er is ruimschoots content marketing materiaal opgesteld: een artikel met de 20 beste vergadertips en 33 blogartikelen die in de loop van het jaar gepubliceerd zullen worden
  • RocketMeetings is ontwikkeld met schaalbaarheid & groei in het achterhoofd. Ter voorbereiding van onze groei hebben wij:
    • De website voorbereid op multi-language en zowel in het Engels als Nederlands online gezet
    • Een CRM-systeem geïmplementeerd
    • Een klantenservice systeem geïntegreerd in de RocketMeetings software. Hiermee kunnen we efficiënt en goed vragen van klanten beantwoorden en hen proactief helpen met gepersonaliseerde tips over hoe ze nog meer uit RocketMeetings kunnen halen
    • Gebruiker on-boarding opgezet. Hiermee wordt de gebruiker (geautomatiseerd) geholpen bij de eerste keren dat hij RocketMeetings gebruikt
  • RocketMeetings bestaat uit een gecommitteerd team. We zijn trots om als startup zoveel ervaring aan boord te hebben en tegelijkertijd gebruik te kunnen maken van enthousiaste young professionals.

RocketMeetings kent de problemen en de oplossingen

  • Generieke problemen en uitdagingen rondom vergaderingen zijn vastgesteld en gevalideerd in ca. 200 individuele gesprekken
  • Mede als gevolg van al deze gesprekken, test-sessies, validatiemomenten en testperiodes heeft RocketMeetings een diepgaand inzicht ontwikkeld in de problemen en uitdagingen in en rondom vergaderingen. Deze hebben we reeds vertaald in concrete features waarvan ook al schermvoorbeelden zijn ontwikkeld. Dit bevestigd dat wij ook verdere toegevoegde waarde kunnen leveren en omzetten in concrete, simpele en gebruiksvriendelijke functionaliteit

De RocketMeetings software is ontwikkeld / getest samen met:

  • Zorggroep met ca. 700 medewerkers
  • Zorggroep met ca. 1600 medewerkers
  • KPMG Nederland
  • 3 consultancy organisaties
  • Tommy Hilfiger
  • Calvin Klein
  • Uber


Benodigde investering en gebruik van het geld

Het doelbedrag voor crowdfunding is € 100.000. Daarmee kunnen we RocketMeetings in Nederland vermarkten en de applicatie onderhouden. Ons streefbedrag is € 300.000. Dat is het bedrag dat past bij onze groeiambities waarbij we intensief de markt bewerken en onze technologie kunnen uitbouwen. Crowdfunders krijgen 8% rente tot het moment van de conversie. Bij de conversie ontvangen ze tot 30% korting op de aandelenprijs. 

RocketMeetings is in gesprek met de bank om het resterende bedrag aan te vullen.

De funding zullen we gebruiken voor Sales & Marketing. Dit is de verdeling:

  • 70% Sales & Marketing
  • 30% IT Development

RocketMeetings verwacht volgend jaar break-even te draaien.


De oprichter heeft ervoor gekozen om ook in 2017 geen salaris uitbetaald te krijgen. Op deze manier kan al het geld gebruikt worden voor de groei van RocketMeetings.


Update_thumb_foto_linkedin
Stijn
Oprichter RocketMeetings

Stijn heeft een passie om organisaties te helpen bij bedrijfsbrede verbeteringen. Hij heeft 9 jaar ervaring in organisatiebrede verbetertrajecten met concrete bottom-line resultaten waar hij verantwoordelijk was voor het doorvoeren van € 30 miljoen aan jaarlijks terugkerende verbeteringen en meer dan 3000 vergaderingen bijwoonde in alle lagen van de organisatie. Vanaf 2014 is hij ondernemer.

Update_thumb_matt_v2
Matt
Developer

Matt heeft 8 jaar ervaring zowel front-end als back-end development. Deze combinatie maakt dat hij geïntegreerd werkt. In zijn werk heeft een duidelijk doel voor ogen: technologie te maken die werkt. Matt volgt de laatste ontwikkelingen op de voet en staat altijd open voor nieuwe technologieën. Hij is sinds het begin betrokken bij RocketMeetings.

Update_thumb_diederik
Diederik
Developer

Diederik is een universitair geschoolde software developer met 10 jaar ervaring. Werkte aan complexe projecten oa. het Galileo project, de Europese variant van GPS. Hij heeft veel affiniteit met security & privacy. Maart 2017 is hij gestart bij RocketMeetings, waar hij zo in gelooft dat hij besloot om mee te ondernemen.

Update_thumb_rafal
Rafal
IT architect

Rafal is een IT-architect, en heeft 15 jaar hands-on development ervaring. Dit is bijzonder want daardoor kan hij design en uitvoering tegelijk in overweging nemen. Hij heeft een passie voor mooie en goede code. Hij geeft wekelijks advies over architectuur beslissingen en reviewt nieuwe code.

Update_thumb_barbara
Barbara
Concept ontwikkelaar

Barbara is een enthousiaste, verbindende conceptontwikkelaar en communicatiestrateeg met jarenlange ervaring in uiteenlopende sectoren. Ze wordt blij van innovatie en vindt het leuk om bij te dragen aan het oplossen van het vergaderprobleem. Barbara helpt ons met strategisch advies gekoppeld aan de praktische toepassing daarvan. Wij zijn trots dat Barbara betrokken is. (www.letsmoondance.nl)

Update_thumb_foto_merle
Merle
Copywriter

Merle is al negen jaar werkzaam als copywriter en werkte voor bedrijven als Endemol en Sanoma Media. Ze heeft een passie voor teksten, denkt mee, en heeft humor. Ze schrijft helder en doelgericht. Merle verzorgt alle Nederlandse en Engelse web teksten van RocketMeetings.

Update_thumb_10440820_676275462407501_2149882346796369091_n__2_
Renko
young professional

Renko is zelfstartend, heeft enorme inzet en neemt graag verantwoordelijkheid. Hij heeft al een aantal projecten in de zorg gedaan en doet nu marktonderzoek in deze sector. Hij doet zijn afstudeerstage bij RocketMeetings.

Update_thumb_omar
Omar
young professional

Omar heeft al flink wat ervaring in marketing & sales. Hij denkt graag mee, is visueel sterk en werkt zelfstandig. Hij heeft al vier succesvolle marktonderzoeken gedaan. Voor RocketMeetings doet hij ook marktonderzoek. Hij doet zijn afstudeerstage bij RocketMeetings.

Update_thumb_foto_mb00
Magdalena
young professional

Magdalena is van origine Duitse en spreekt perfect Engels. Ze is bijzonder pienter en wil niets liever dan de theorie in de praktijk brengen. Ze loopt stage bij RocketMeetings en focust zich op marketing en lead-generation.

Juridische structuur

RocketMeetings is ingeschreven in de kamer van koophandel te Amsterdam onder de naam Meetings Software B.V.

Personele ontwikkeling

  • RocketMeetings bestaat uit een ervaren en gecommitteerd team. We zijn trots om als startup zoveel ervaring aan boord te hebben en tegelijkertijd gebruik te kunnen maken van enthousiaste young professionals. De combinatie van expertise en flexibiliteit is ideaal in deze fase.
  • Enthousiaste mensen met kennis van de industrie en een kritische blik. Sinds 1 maart is Diederik, die zich met tien jaar development ervaring ruimschoots heeft bewezen, onderdeel van het team. Hij onderneemt mee, vanwege zijn vertrouwen en geloof in het bedrijf. Hoewel ons eerstvolgende teamlid eigenlijk commercieel gericht moest zijn, konden wij deze geweldige kans natuurlijk niet voorbij laten gaan!
  • Met de funding beogen we in mei 2017 ons team uit te breiden met een sales tijger. Onze verdere groei zorgt voor een plek voor een sales en marketing expert in december 2017.

Het product

Totaalpakket om echt lekker te vergaderen. RocketMeetings biedt de juiste software (website, apps), helpt bij de implementatie daarvan en levert adviesdiensten op het gebied van vergaderen. Wij kunnen organisaties helpen met al hun vergader uitdagingen; dat is uniek in de markt.


Dit zijn de uitgebreide features van RocketMeetings:

1. Supersnel vergaderingen voorbereiden:

  • Bepaal het doel van de vergadering, 
  • Maak een agenda en voeg relevante documenten toe
  • Geen tijd meer besteden aan opmaak, kopiëren-plakken en verspreiden

2. Geweldige vergaderingen:

  • Omdat alle aanwezigen hetzelfde doel hebben en met dezelfde documenten werken, zit iedereen vanaf het begin al op één lijn
  • Notities, besluiten en acties worden gesynchroniseerd met raketsnelheid
  • Voor het einde van de vergadering heeft iedereen hetzelfde beeld over wat er is afgesproken

3. Gemakkelijke opvolging:

  • Altijd alle acties voor al je vergaderingen op één plek. 
  • Geen tijd meer besteden aan e-mails, telefoontjes of chats om de voortgang van acties vast te stellen
  • Je bent volledig op de hoogte voordat de vergadering start


Uniek

  • RocketMeetings onderscheidt zich doordat wij weten dat een goede vergadering ook met het gedrag van de deelnemers te maken heeft. Wij weten hoe dit gedrag positief gestimuleerd kan worden en hebben onze tooling zo gebouwd dat heel makkelijk is om effectief gedrag te tonen. Belangrijke communicatieproblemen in en rondom vergaderingen worden door de tooling weggenomen of positief beïnvloed.
  • RocketMeetings gaat verder dan alleen de vergadering zelf. Wij hebben juist ook het proces voorafgaand en na afloop van een vergadering meegenomen en geoptimaliseerd.
  • Security is voor RocketMeetings extreem belangrijk en daarmee ook een onderscheidende factor.  Anders dan andere startups hebben wij onze go-live uitgesteld om te zorgen dat we vanaf het begin top-of-class security en privacy bieden.
  • Wij geloven dat een geweldige gebruikerservaring belangrijk is voor ons succes en onze beste kans is om viraal te groeien. RocketMeetings werkt intuïtief, snel en maakt het gebruikers gemakkelijk. Zo is de tool gekoppeld aan de agenda van een gebruiker zodat hij nooit handmatig zijn meetings hoeft aan te maken. Ook als vergaderingen wijzigen is RocketMeetings automatisch up-to-date. Dit is echt uniek! In feite is RocketMeetings zo geavanceerd dat het eenvoudig is. 
  • RocketMeetings heeft niet alleen een responsive web-app, maar ook echte apps voor op je telefoon of tablet. 
  • RocketMeetings begrijpt dat het succes van een organisatie afhangt van effectieve samenwerking, en kan als sparringspartner optreden hoe succes middels vergaderen te bereiken 


Verdienmodel

  • SaaS (Software as a Service) verdienmodel - klanten sluiten een abonnement af.
  • Organisaties en pro users betalen 8,- per gebruiker per maand. Voor grotere organisaties kunnen we aan specifieke wensen voldoen tegen meerprijs.
  • Freemium model: een gratis versie zodat je altijd in de gelegenheid bent om een vergadering bij te wonen. Klanten kunnen dus ook geweldig vergaderen met mensen buiten hun organisatie.
  • Voordelen voor de klanten: geen investeringen benodigd, volledige ontzorging van beheer van de software, continue doorontwikkeling, focus op kernactiviteiten. Deze voordelen maken de keuze voor RocketMeetings laagdrempelig. 
  • Begeleiden van klanten met advies en implementatie voor elke vergader-uitdaging. Niets is ons te gek! 


Schaalbaarheid

De RocketMeetings is erg schaalbaar, omdat:  

  • Vergaderproblemen niet uniek zijn voor een specifieke organisatie, wat de oplossing voor die problemen schaalbaar maakt
  • Elke organisatie vergadert, in en buiten Nederland
  • Wij de tooling hebben ontworpen met schaalbaarheid in het achterhoofd 
  • Naast de tooling ook de organisatie zelf voorbereid op groei. Zie ‘Tot nu toe bereikt.’ 


Huidige status

  • Klaar voor commerciële uitrol. Tooling is ontwikkeld, getest en goed bevonden door gebruikers. 
  • De eerste intentieverklaringen van klanten zijn binnen.  

Verdere ontwikkelingen

  • De belangrijkste grote stap zal RocketMeetings voor je android telefoon en tablet zijn. We zijn hier al heel ver mee! 
  • We hebben veel ideeën voor verdere ontwikkeling door op den duur extra features toe te voegen. 


Doelgroep

Iedereen die zakelijke meetings heeft. In eerste instantie zullen we ons richten op middelgrote en grote organisaties in Nederland en het daarna uitrollen naar het buitenland. 

Marktomvang

Vergaderproblemen spelen bij de meeste organisaties, echter hoe groter de organisaties hoe groter de uitdaging om samen te werken.

Er zijn in Nederland (bron:CBS jan. 2017):

  • 11.050 bedrijven die tussen 50-250 werknemers hebben
  • 1.515 bedrijven die tussen 250-500 werknemers hebben
  • 1.455 bedrijven met meer dan 500 werknemers 

Dit laat zien dat er een aanzienlijke marktomvang is. Dat er markt is in vergadersoftware wordt nog eens extra bevestigd door ca. 100.000+ gebruikers die momenteel al “papierloos vergaderen” in Nederland. 


Het is op dit moment niet bekend welk gedeelte van de markt “klaar is” om een effectievere manier van vergaderen te ondersteunen en adopteren. Wij verwachten dat met onze propositie en duidelijke berekening van voordelen een belangrijk deel van de markt kan worden bewogen. 


De onderstaande feiten geven enig perspectief op de omvang en waarde van enkel de Nederlandse markt. 

  • Beroepsbevolking in loondienst: 7 058 000 (CBS)
  • gem. werktijd in loondienst: 30uur/week (CBS)
  • gem. kosten per arbeidsuur 33,14 (CBS)

De Nederlandse markt biedt op kort termijn voldoende kansen om te groeien. De bewezen succesvolle aanpak in Nederland kan daarna ook in andere landen worden uitgerold.

Concurrentie

De grootste aanbieder van specifieke vergadertools is Ibabs, een oplossing voor papierloos vergaderen. Zij zijn bijna volledig gefocust op (semi)overheid en hebben op dit moment ca. 100.000+ betalende gebruikers in Nederland, die ca. €10 per gebruiker per maand betalen. Voor ons is dit een extra bevestiging van de markt. Tegelijkertijd zijn wij van mening dat de oplossing van ibabs onvergelijkbaar is met die van Rocketmeetings. Met de resultaatgerichtheid van onze tooling spreken we commerciële omgevingen aan en met de link om gedragsproblematiek op te lossen voegen we extra waarde toe voor organisaties.

Er zijn nog een handvol aan kleine ondernemingen die zich ook op deze markt (gaan) begeven, ook dat bewijst de marktvraag. 

Huidige klanten

  • De eerste intentieverklaringen van klanten zijn binnen
  • Wij zijn klaar voor het onboarden van nieuwe klanten

Feedback van klanten

  • “RocketMeetings werkt heel intuïtief”
  • “RocketMeetings neemt voor mij veel administratief werk uit handen waardoor ik mijn tijd kan besteden aan het nog beter ondersteunen van de organisatie”
  • “.. nu ik de kracht heb ervaren ben ik echt enthousiast!”
  • “Dit hadden we veel eerder moeten hebben”
  • “Deze eerste vergadering met RocketMeetings verliep al beter dan anders”


Nieuwe klanten

De eerste intentieverklaringen van klanten zijn binnen. Wij richten ons nu op nieuwe klanten die geholpen zijn bij onze tooling. Waar we klanten kunnen helpen met de implementatie van de tooling, advies of trainingen doen we dat.

Verkoopverhaal

Duren vergaderingen voor je gevoel onnodig lang en lijken ze ook nog eens weinig op te leveren? Wij leveren tools om gemakkelijk en effectief te vergaderen. Met RocketMeetings is aan alles gedacht, van voorbereiding tot opvolging. Het werkt op elk apparaat en voor elke type meeting. Met RocketMeetings bespaar je tijd, bereik je je doelen sneller en krijg je weer energie van je meetings.

Puur vanuit financiën is het eigenlijk een no-brainer. Met RocketMeetings kun je eenvoudig 1 tot 2 uur tijd per medewerker per week besparen. Met 15 minuten tijdsbesparing per medewerker per maand zijn de abonnementskosten al terug verdiend


Gedaan tot nu toe

In 2016 hebben we onze verkoop- en marketingstrategie uitgewerkt en hebben we onze cold-calling strategie getest. Tevens hebben we een CRM systeem geïmplementeerd om te zorgen dat we extra effectief en efficiënt om kunnen gaan met onze tijd.

Daarnaast zijn we erin geslaagd om een senior sales persoon aan RocketMeetings te linken die regelmatig met directies om tafel zit. Hij “neemt RocketMeetings mee” en heeft er zoveel vertrouwen in dat hij ons wil introduceren in zijn netwerk.


Marketing & sales kanalen

  • Ambassadeur? 
    • Actief bijdragen aan het succes van RocketMeetings?
    • Als investeerder kun jij natuurlijk bijdragen aan het succes. Bijvoorbeeld: veel mensen in jouw omgeving vergaderen, grote kans dat die geholpen zijn als ze veel fijner en effectiever kunnen vergaderen. Zullen we dat samen oppakken? Wij werken nog aan een interessant ambassadeursprogramma met financiële incentives, als investeerder hoor je hierover nog meer.
  • Vergader Adviseur (voor organisaties)
  • Content marketing (organische zoekresultaten)
  • Advertentie marketing
  • Mond op mond
  • Via users (viral)
In ons investment plan staat de visual over hoe de marketing- en saleskanalen worden ingezet. 


Marketing doel

Via content marketing tonen we onze expertpositie in de markt en helpen we mensen die tegen vergaderproblemen aanlopen met gratis advies. Dit levert concrete leads en contacten op, in en van organisaties waar vergaderproblemen spelen en men op zoek is naar een oplossing. 

In ons investment plan staat een visual hoe we Marketing en Sales exact inzetten.


Partnerships

Wij zijn voornemens om partnerships aan te gaan met adviesbureaus en

training- en opleidingsorganisaties en specifiek organisaties in:

  • Vergadertrainingen
  • Dagvoorzitterschap
  • Advisering board effectiviteit


Omzet tot nu toe

De omzet van RocketMeetings was in 2016 €0. RocketMeetings heeft geïnvesteerd in lange termijn succes, validatie van de business case en een echt geweldig werkende tool. Wij zijn klaar om organisaties te ontzorgen op vergadergebied.

Verwachte omzet

  • 2017: € 140.000
  • 2018: € 700.000
  • 2019: € 1.400.000
  • 2020: € 2.800.000


Aannames

  • Onze belangrijkste aanname is dat verkoop vooral (85%) plaats zal vinden aan organisaties via direct sales contact. Dat is in lijn met hoe andere bedrijven in B2B werken. In 2017 kunnen we testen of andere kanalen betere rendementen bieden (oa. marketing, affiliate verkoop).
  • Uit alle andere kanalen samen komt 15% van de verkoop. De conversie van gratis gebruikers naar betaalde gebruikers voor deze kanalen schatten wij in op 10%.
  • Viral aannames: 
    • Vergaderen is per definitie met meerdere mensen dus het is logisch dat een nieuwe gebruiker ook andere aanhaakt. 
    • We hebben bewust conservatief gecalculeerd en zijn er dus vanuit gegaan dat RocketMeetings niet viraal groeit. 
    • We gaan ervan uit dat elke nieuwe gebruiker in de eerste maand met 4 andere potentiële gebruikers een meeting heeft en dat 20% van die mensen zich ook aanmeldt voor RocketMeetings. Netto betekent dit dat 10 nieuwe gebruikers samen zorgen dat 8 van hun vergader-genoten ook aanmelden voor RocketMeetings. (virial coefficient: 0.8)
    • Note: we zien grote kansen dat RocketMeetings wel viraal gaat. Daar hebben we ook een scenario voor berekend. Als we rekenen met een viral coëfficiënt van 2.0 zijn dit onze verwachte omzetten: 
      • 2017: € 240.000
      • 2018: € 2.100.000
      • 2019: € 8.800.000
      • 2020:  € 22.600.000
  • Marketing wordt voornamelijk gebruik om B2B leads te krijgen  


Tot nu toe geinvesteerd

  • De oprichter van RocketMeetings heeft tot op heden alles voorgefinancierd uit eigen middelen. Tot 31-12-2016 is € 150.000 geïnvesteerd.
  • Ook in 2017 zal de oprichter mee investeren door zichzelf geen salaris uit te betalen.


Investeringsbehoefte

Het doelbedrag voor crowdfunding is € 100.000. Daarmee kunnen we RocketMeetings in Nederland vermarkten en de applicatie onderhouden. Ons streefbedrag is € 300.000. Dat is het bedrag dat past bij onze groeiambities waarbij we intensief de markt bewerken en onze technologie kunnen uitbouwen. Crowdfunders krijgen 8% rente tot het moment van de conversie. Bij de conversie ontvangen ze tot 30% korting op de aandelenprijs

RocketMeetings is in gesprek met de bank om het resterende bedrag aan te vullen.


Gebruik van de opgehaalde gelden

De funding zullen we gebruiken voor Sales & Marketing. Dit is de verdeling:

  • 70% Sales & Marketing
  • 30% IT Development

Bij € 100.000 funding

  • Organisatorische & development taken van de oprichter overdragen om ca. 1dag per week extra vrij te maken voor klanten
  • Oprichter focust zich op alle aspecten van de sales funnel
  • Freelancer met 9 jaar ervaring in telefonische afspraken maken inhuren
  • 100 B2B afspraken per jaar realiseren
  • Deze converteren naar contracten met totaal minimaal 750 users
  • Content marketing artikelen
  • RocketMeetings beschikbaar krijgen op Android
  • Tooling onderhouden


Onderstaand de gedetailleerde toelichting:

Groei, groei en nog eens groei. RocketMeetings heeft een oplossing die geschikt is voor heel veel verschillende organisaties en posities binnen die organisaties. Vanuit een financieel oogpunt is de winstgevendheid en waarde het grootste wanneer RocketMeetings in staat is om zo veel mogelijk klanten en gebruikers te ondersteunen. Dat vraagt om groei. Groei om onze inzichten om te zetten in geweldige technologie, groei om de markt onze vergader expertise te showen en meest belangrijk: groei in klanten.


Dit alles gaat hand in hand.


Investering in technologie betekent dat de toegevoegde waarde voor de klanten steeds groter wordt. Dat zorgt weer voor nieuwe klantsegmenten en het proactief wegnemen van hobbels om klant te worden.


Investering om onze vergader expertise in de markt te tonen (content marketing) zorgt voor bekendheid, vertrouwen, positionering, direct toegevoegde waarde en nieuwe (relevante) leads.


Investering in groei van klanten zorgt voor een groei in omzet. Wij weten dat omzetgroei niet vanzelf gaat. Natuurlijk is het aantrekkelijke aan RocketMeetings dat het zo enorm schaalbaar is en dat vergaderen automatisch betekent dat mensen binnen en buiten klantorganisaties met RocketMeetings in aanraking komen. We streven ernaar om viraal te gaan door een lage drempel, freemium model, geweldige gebruikerservaring en onboarding service en door het extreem makkelijk te maken om mensen uit te nodigen waarmee je vergadert.  Tegelijkertijd blijven wij realistisch en weten we dat de markt aan meerdere kanten bewerkt moet worden. Beslissers moeten worden bereikt en we moeten hen laten ervaren wat RocketMeetings voor hun organisatie kan betekenen. Dat vraagt om een actieve benadering van de markt.


Rendement

RocketMeetings biedt een jaarlijks rendement van 8% op de converteerbare leningen. Deze rente wordt aan het einde van de looptijd uitgekeerd of converteert mee bij conversie naar aandelen. Bij conversie naar aandelen biedt RocketMeetings een conversiekorting van 15% wanneer de conversie binnen 1 jaar plaatsvindt, 20% binnen 12 tot 18 maanden en 30% na 18 maanden.


RocketMeetings voorziet de volgende scenario’s voor investeerders:

Scenario 1 (meest waarschijnlijk):

  • Om verdere groei te stimuleren komt er een investeerder aan boord die naast geld ook synergievoordelen en een uitgebreid netwerk van beslissers meeneemt bij organisaties met 1000+ werknemers. Als dit na 24 maanden plaatsvindt is de opgebouwde rente 16%. Met 30% conversiekorting heeft de investeerder bij conversie een rendement van 66% opgebouwd in 2 jaar.

Scenario 2:

  • Er stapt na 1 jaar een investeerder in die naast geld ook een uitgebreid netwerk mee neemt om verdere groei te stimuleren. De opgebouwde rente is dan 8%. Met de conversiekorting van 15-20% is het rendement 27-35% afhankelijk of het net voor of net na een jaar plaatsvindt.

Scenario 3:

  • Er stapt binnen vijf jaar geen investeerder of consortium daarvan in. RocketMeetings groeit op eigen kracht verder. Na vijf jaar kan de investeerder converteren met 40% opgebouwde rente. Met conversiekorting van 30% heeft de investeerder een totaal rendement opgebouwd van 100% over 5 jaar.

Scenario 4 t/m 6:

  • Idem aan scenario’s 1, 2 en 3, maar zonder conversie mocht je als investeerder kiezen om niet te converteren naar aandelen.


Risico's

Er zijn 3 toprisico’s met bijbehorende beheersmaatregelen:


Risico: onvoldoende in staat om snel een groot marktaandeel te behalen. 

  • Beheersmaatregelen: Een goed, simpel en gebruiksvriendelijk platform bouwen, op slimme wijze nieuwe klanten onboarden, effectieve adoptie en uitbreiden binnen organisaties.


Risico: Matchen van cashflow met de groeiambitie.

  • Beheersmaatregelen: Jaarcontracten afsluiten waarbij vooruitbetaling zorgt dat een deel van de cashflow naar voren kan worden getrokken. Waar mogelijk klanten helpen met betaalde adviesdiensten. Groeifinanciering dmv deze crowdfunding campagne eventueel aangevuld met bankfinanciering.


Risico: Security and data privacy issues.

  • Beheersmaatregelen: Hier gaat veel focus naar uit. Security is in het hart van RocketMeetings. Dit is wat wij doen om dit risico te voorkomen: gebruik van de Nr1. server-organisatie van de wereld, security by design, token based authentication, SSL verbindingen en encryptie (slot), dagelijkse backup van databases, penetratie tests en audits. ISO 27001 information security certificering ligt binnen bereik.


Algemene risico's van investeren in converteerbare leningen:

  • Uitlener stemt ermee in dat zijn vorderingen uit hoofde van de converteerbare leningsovereenkomst zoals deze wordt aangeboden op Symbid op lener een lagere rang inneemt dan alle andere, niet achtergestelde, vorderingen op lener als bedoeld in artikel 3:277 lid 2 BW.
  • Uitlener verstrekt een achtergestelde converteerbare lening om deze later om te zetten (converteren) naar certificaten van aandelen waarmee uitlener mede-aandeelhouder wordt. Uitlener zet in op de verwachte (exponentiële) waardegroei van het bedrijf en op de verwachte mogelijkheid certificaten later met winst te verkopen. Veelal duurt dit na conversie nog meer dan vijf jaar. Tegenover de kans op een hoog rendement bij exponentiële groei staat echter het risico dat de inleg verloren gaat als het niet goed gaat met het bedrijf. 
  • Lees hier aandachtig de risico's over investeren in aandelen en leningen van de op Symbid aangeboden bedrijven. Verkrijg tevens inzicht in de default rapportage van Symbid alvorens te investeren.