Idea-equity-label
Convertible
Investeren via een converteerbare lening geeft u het recht het geïnvesteerde bedrag op een later moment om te zetten naar certificaten van aandelen in dit bedrijf
Billboard_header Play
Medium_thumb_heert
Heert Eijkman team 14
Heert Eijkman Nuenen, NL

Innovations in Health

Curaphar richt zich op het aanbieden van innovatieve en gebruiksvriendelijke toedieningsvormen van geneesmiddelen.

$329.771 INVESTED
158%
$208.806 0
Required Days left
8,00% 5 jaar
Interest rate Duration
Small_thumb_heert Innovations in Health
INNER CIRCLE
The concept

---UPDATE 6 JULI---

Vol trots kunnen we mededelen dat we een akkoord hebben voor een investering van €100.000,- buiten de crowdfunding campagne om. Met deze reden hebben we ons doelbedrag behaald en kunnen we na goed overleg met Symbid de crowdfunding verlagen naar €175.000,-! Zoals vooraf aangegeven pakken we graag door in overfunding. Lees meer over gebruik van de gelden, afspraken met de investeerder en lopende gesprekken met andere in onze laatste update.

---UPDATE 29 JUNI---

Eerder vertelde we jullie dat de campagne was verlengd vanwege gesprekken met grotere investeerders. De eerste €55.000,- daarvan is deze week geïnvesteerd! Lees meer hierover en over hoe de andere gesprekken in onze update!

---UPDATE 15 JUNI---

Goed nieuws! Buiten het feit dat we al meer dan €114.000,- hebben opgehaald, waar we heel dankbaar en trots op zijn, lopen er nog meerdere gesprekken met grote investeerders. Omdat deze nog wat tijd nodig hebben is de campagne met 30 dagen verlengd. Lees meer in onze update!


For an English version please click on this link.


Bekijk hier de korte video van onze pitch.

Curaphar is een gespecialiseerd geneesmiddelenbedrijf dat zich richt op het (her)introduceren van nieuwe én bestaande medicijnen, waarbij onze specifieke aandacht gaat naar het gebruiksgemak voor de patiënt. Voor een optimale behandeling is het namelijk van het allergrootste belang dat de patiënt het medicijn blijft gebruiken. Wij zetten nét die extra stap die nodig is om een effectief geneesmiddel te combineren met de meest comfortabele toedieningsvorm. 

Een goed voorbeeld daarvan is ons eerste product dat een unieke gepatenteerde vloeibare toedieningsvorm is van een eerste keus medicijn (alendroninezuur) tegen botontkalking (osteoporose). Dit product heet Bonasol.

Sinds 2015 is hard toegewerkt naar dit moment; alle voorbereidingen zijn gemaakt voor de officiële lancering van Curaphar met Bonasol. 

Het idee om zelf gepatenteerde medicijnen te gaan verkopen is in 2014 geboren. Na een gedegen marktonderzoek en gesteund door de opinieleiders, zijn we met de overheid en zorgverzekeraars in gesprek gegaan. Nadat groen licht was gekregen, begon de enorme uitdaging om een medische groothandel op te richten met alle regelgeving en vergunningen die daarbij horen. In 2016 hebben we de eerste bestelling geplaatst en zijn de eerste patiënten gestart met Bonasol. 

Nu is Curaphar in 2017 klaar om uit te gaan rollen. Met ons team van professionals hebben we alle benodigde kennis in huis, en gaan we ons versterken met een eigen salesteam. Met dit team zal Curaphar groeien en haar assortiment uitbreiden, met elk jaar een nieuw product erbij (2018 medicijn tegen maagklachten, 2019 medicijn tegen botziekten).

Wij werken hard en met passie om onze missie te doen slagen; voor iedereen de beste behandeling met Curaphar!

Unique Selling Points

  • Ultieme focus op therapietrouw
  • Therapie op maat
  • Innovatieve patiëntvriendelijke toedieningsvormen
  • Unieke kennis en knowhow van de markt
  • Eigenzinnig geneesmiddelenbedrijf
  • Sterk in partnerships

Revenue model

De taak van Curaphar is om artsen zo zorgvuldig en volledig mogelijk te informeren over onze producten. In het geval van een eerste keus geneesmiddel zal een arts dit geneesmiddel veelvuldig voorschrijven. Zodra een patiënt door een arts ons product krijgt voorgeschreven, zal de patiënt dit product bij de apotheek gaan ophalen. 

De apotheek krijgt de prijs van het geneesmiddel door de zorgverzekeraars volledig vergoed en bestelt het product vervolgens bij de groothandels, die uiteindelijk de producten van ons afnemen en in hun voorraad opnemen. 

Achieved so far

Om een geneesmiddelenbedrijf te beginnen, moeten er heel wat stappen worden genomen. In de afgelopen twee jaar:

  • zijn alle noodzakelijke procedures opgesteld en geïmplementeerd, ten aanzien van: 

  1.    de distributie en opslag van geneesmiddelen
  2.    de rapportage van bijwerkingen
  3.    de reclame gericht aan de zorgprofessionals
  • hebben we een groothandelsvergunning verkregen, na geïnspecteerd te zijn door de Inspectie van de Gezondheidszorg 
  • hebben we de Nederlandse exclusieve licentie voor Bonasol verkregen
  • hebben we de registratie van Bonasol in Nederland gefinaliseerd, inclusief de ontwikkeling van eigen verpakkingen
  • is een prijs voor Bonasol met het Ministerie van Volksgezondheid overeengekomen
  • zijn we een volledige vergoedingsstatus met de zorgverzekeraars overeengekomen

Bonasol is in 2016 bewust kleinschalig gelanceerd en wordt reeds door enkele honderden patiënten gebruikt. Het product wordt inmiddels ondersteund door experts in botontkalking. Nu is het de tijd om met meer mankracht het product onder de aandacht te gaan brengen bij alle osteoporose behandelaars.

In Nederland krijgen gemiddeld 240.000 mensen een behandeling voor osteoporose. Wij verwachten dat na 3 jaar ongeveer 15.000 - 20.000 osteoporose patiënten met het eerste keus medicijn Bonasol worden behandeld.

Required investment and purpose

Curaphar heeft ambitie en wil binnen vijf jaar uitgroeien tot een gespecialiseerd geneesmiddelenbedrijf met een groeiend portfolio van innovatieve geneesmiddelen en een jaaromzet van 10 miljoen euro.

Om de volgende stap te maken, is een investering van zeker € 625.000 nodig. Hiervan is € 350.000 al toegezegd door de Rabobank, die graag met ons mee wil groeien. Met deze crowdfunding campagne willen we € 275.000 ophalen en kiezen wij voor de mogelijkheid van overfunding.


Bij de gestelde target van € 625.000 hoort deze begroting:

Salesteam                     € 270.000        

Training & opleiding     €  25.000 

IT                                   €   10.000

R&D                               €  55.000

Voorraad                       € 145.000 

Sales & Marketing        € 120.000 


Investeer in Curaphar met een aantrekkelijk rendement

Uw investering is een converteerbare lening met een looptijd van vijf jaar. Wij bieden u 8% rente per jaar op deze lening. 

Het te verwachten rendement op uw geïnvesteerd vermogen is minstens 32%. Afhankelijk van uw fiscale situatie (in privé of zakelijk) kan dit zelfs oplopen tot 48%.

Indien binnen vijf jaar een volgende investeerder een significante investering, van tenminste € 100.000, doet in Curaphar, zal voor u de mogelijkheid bestaan tot conversie van uw lening naar aandelen. U krijgt in dit geval een korting van 15-30% op de dan geldende aandelenprijs. Zonder een voorgaande conversie bestaat na vijf jaar voor u nog steeds de keuzemogelijheid uw rendement na vijf jaar te verzilveren in aandelen Curaphar. Daarnaast kan Curaphar ervoor kiezen uw lening terug te betalen met rendement of de looptijd van de lening met 2 jaar te verlengen. 

Klik hier voor meer informatie over de converteerbare lening.

Update_thumb_zaf
Zaf Kuipers
Commercieel Directeur en co-founder

Zaf werkte bij Procter & Gamble en Warner Chilcott. Hij heeft uitgebreide ervaring in de geneesmiddelenindustrie en kent de gezondheidssector als geen ander. Zaf onderscheidt zich door een klantgerichte focus met een goed gevoel voor intermenselijke verhoudingen. Essentieel natuurlijk voor een Commercieel Directeur.

Update_thumb_heert
Heert Eijkman
Algemeen Directeur en co-founder

Na enige jaren als arts gewerkt te hebben, is Heert inmiddels meer dan 16 jaar werkzaam in de farmaceutische industrie. Hij heeft verschillende internationale seniormanagementposities bekleed. Deze ervaring heeft geleid tot een duidelijke visie voor de zorg en Curaphar. Heert bezit natuurlijk leiderschap wat hij combineert met een passie om het maximale uit zichzelf en zijn team te halen.

Update_thumb_update_thumb_sabina
Sabina Eijkman-Smits
Finance & Operations Manager

Sabina is bedrijfskundige met jarenlange ervaring bij internationale organisaties zoals Danone en Opple Lighting. Zij is het financiële geweten van Curaphar en zorgt ervoor dat de groeiambities gestoeld zijn op een solide en gezonde financiële basis. Sabina is bij uitstek een teamplayer met een sterk ontwikkeld analytisch en strategisch inzicht.

Update_thumb_0870cb6-2
Angela van der Salm
Senior Pharmacovigilance Manager

Angela is European Qualified Person for Pharmacovigilance. Dit is een belangrijke verantwoordelijkheid binnen onze organisatie, omdat zij de bijwerkingen van de geneesmiddelen moet beoordelen en vervolgens registreert in onze database. Zij zal deze ook rapporteren aan de bevoegde instanties.

Update_thumb_aaeaaqaaaaaaaajpaaaajgjimzjkmwewltgxnditndk5os04owi2lwnjzduzmgzhnzc3mq-2
Michiel Hendriks
Regulatory Affairs

Michiel is verantwoordelijk voor de registratiedossiers van onze geneesmiddelen en zorgt dat ze altijd up-to-date zijn. Zo zorgt hij er bijvoorbeeld voor dat de bijsluiters altijd actueel zijn. Michiel is ons aanspreekpunt voor de Nederlandse autoriteiten: het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen.

Update_thumb_img_4110
Jan van de Graaf
Distributie

Jan heeft meer dan 30 jaar ervaring in de geneesmiddelen groothandel. Samen met zijn team zorgt hij voor de afhandeling van de orders en de distributie van de geneesmiddelen naar de diverse groothandels.

Update_thumb_ricardo_foto
Ricardo Verstraten
Sales Manager

Ricardo is Curaphar's nieuwe Sales Manager met 9 jaar ervaring in de farmacie. Zijn kracht zit in het opbouwen van langdurige relaties en denken in oplossingen. Hij is een peoplemanager, open, eerlijk en duidelijk en in staat om mensen te verbinden en te motiveren. Een sterkte aanwinst voor Curaphar en momenteel met veel energie in training om Bonasol stevig in de markt te zetten.

Legal structure

Curaphar BV is voor 100% eigendom van SEEP TEAM Beheer BV, dat ook 100% eigenaar is van Eijkman & Kuipers HealthCare BV.

Beide oprichters, Heert Eijkman en Zaf Kuipers, zijn met hun persoonlijke Holding (respectievelijk Eijkman Holding BV en Z. Kuipers Holding BV) ieder voor 50% eigenaar van SEEP TEAM Beheer BV.

Human development

Sinds 2015 hebben we toegewerkt naar dit moment; alle voorbereidingen zijn gemaakt en we zijn nu klaar om uit te gaan rollen. Met ons team van professionals hebben we alle benodigde kennis in huis, en gaan we ons versterken met ons eigen salesteam. Met dit team zal Curaphar kunnen gaan groeien en haar assortiment uitbreiden, elk jaar een nieuw product erbij (2018 medicijn tegen maagklachten, 2019 medicijn tegen botziekten)

Onze kracht zit in de kwaliteit van de samenwerking met de verschillende partners in de gezondheidszorg. Kennis, betrokkenheid en betrouwbaarheid staan daarbij voorop. Hierdoor worden wij gezien als een partner die waarde toevoegt en het verschil maakt. Ons team dat artsen informeert over onze producten, zal dat altijd doen op basis van de inhoud.

We hebben de organisatie van Curaphar zodanig opgezet dat toekomstige productlanceringen, zoals gepland voor 2018 en 2019, grotendeels door de huidige organisatie worden ondersteund. Met minimale aanpassingen kan bijvoorbeeld de salescapaciteit worden aangevuld.

The product

Curaphar is een jong en ambitieus geneesmiddelenbedrijf, opgericht door gepassioneerde professionals met jarenlange ervaring in de gezondheidszorg. Wij zijn ervan overtuigd dat een 'continue verandering' de enige constante is in de gezondheidszorg. Daarom hebben wij er bewust voor gekozen om actief deel uit te maken van die verandering, in plaats van passief aan de zijlijn te gaan staan.

Wij willen patiënten op individueel niveau helpen, door ze de – voor hen – meest optimale behandeling aan te bieden. Curaphar wil patiënten tijdens elke levensfase voorzien van innoverende farmaceutische toedieningsvormen, die toegankelijk zijn voor iedereen.

Het ontwikkelen en registreren van nieuwe geneesmiddelen vergt veel planning en voorbereidingstijd. Voor ons is het dan ook cruciaal om enkele jaren vooruit te plannen, waarbij je de tijd als organisatie moet nemen om een product goed te lanceren. Dit betekent dat wij gemiddeld één nieuw product per jaar zullen lanceren.

Ons eerste product is Bonasol, dat succesvol als eerste keus medicijn wordt ingezet bij de behandeling van botontkalking (osteoporose). Hier gaat nu onze volledige aandacht naar uit. In 2018 gaan wij een eerste keus medicijn tegen maagklachten lanceren. Dit medicijn heeft een unieke gebruiksvriendelijke toedieningsvorm ten opzichte van de huidige therapie. In 2019 wordt een medicijn tegen botziekten gelanceerd. De toedieningsvorm is ook voor dit geneesmiddel innovatief en gebruiksvriendelijk.

Unique Selling Points

Er zijn veel geneesmiddelen op de markt, waarvan het volledige potentieel nog niet wordt aangewend. Daarom hebben wij Curaphar opgericht. Wij onderscheiden ons door de ontwikkeling, productie en verkoop van innovatieve en patiëntvriendelijke toedieningsvormen.

Onze kracht zit in de kwaliteit van de samenwerking met de verschillende partners in de gezondheidszorg. Kennis, betrokkenheid en betrouwbaarheid staan daarbij voorop. Hierdoor worden wij gezien als een partner die waarde toevoegt en het verschil maakt. Ons team dat artsen informeert over onze producten, zal dat altijd doen op basis van de inhoud.

  • Ultieme focus op therapietrouw
  • Therapie op maat
  • Innovatieve patiëntvriendelijke toedieningsvormen
  • Unieke kennis en knowhow van de markt
  • Eigenzinnig geneesmiddelenbedrijf
  • Sterk in partnerships

Revenue model

De taak van Curaphar is om artsen zo zorgvuldig en volledig mogelijk te informeren over onze producten. Wanneer informatie wordt overgedragen zijn begrippen zoals 'authenticiteit' en 'kwaliteit' van het grootste belang voor een zorgprofessional. We hechten dan ook erg veel waarde aan onze relatie met artsen, verpleegkundigen, apothekers, ziekenhuizen, zorgverzekeraars, patiëntenverenigingen, overheid en collega farmabedrijven. Deze samenwerking is ontstaan en gegroeid op basis van wederzijds vertrouwen en betrokkenheid. Hierdoor zijn we bekend met elkaars behoeften en uitdagingen.

In het geval van een eerste keuze geneesmiddel zoals Bonasol, zal een arts dit geneesmiddel veelvuldig voorschrijven. Zodra een patiënt door een arts ons product krijgt voorgeschreven, zal hij dit product bij de apotheek gaan ophalen. 

De apotheek krijgt de prijs van het geneesmiddel door de zorgverzekeraars volledig vergoed en bestelt het product vervolgens bij de groothandel, die uiteindelijk de producten van ons afnemen en in hun voorraad opnemen.

Scalability

We hebben de organisatie van Curaphar zodanig opgezet dat toekomstige productlanceringen, zoals gepland voor 2018 en 2019, grotendeels door de huidige organisatie worden ondersteund. Met minimale aanpassingen kan bijvoorbeeld de salescapaciteit worden aangevuld.

Current status

Om een geneesmiddelenbedrijf te beginnen, moeten er heel wat stappen worden genomen. In de afgelopen twee jaar:

  •  hebben we alle noodzakelijke procedures opgesteld en geïmplementeerd ten aanzien van: 

  1.    de distributie en opslag van geneesmiddelen
  2.    de rapportage van bijwerkingen
  3.    de reclame gericht aan de zorgprofessionals 
  • hebben we een groothandelsvergunning verkregen, na geïnspecteerd te zijn door de Inspectie van de Gezondheidszorg
  • hebben we de Nederlandse exclusieve licentie voor Bonasol verkregen
  • hebben we de registratie van Bonasol in Nederland gefinaliseerd, inclusief de ontwikkeling van eigen verpakkingen
  • zijn we een prijs voor Bonasol met het Ministerie van Volksgezondheid overeengekomen
  • zijn we een volledige vergoedingsstatus met de zorgverzekeraars overeengekomen


Planned developments

Behalve de geplande lanceringen in 2018 en 2019, is ook een productontwikkeling gestart in samenwerking met de Universiteit van Oxford. Hierbij wordt gewerkt aan een geneesmiddel dat een belangrijke verbetering geeft van overleving na een hartinfarct. 

Target group

Een geneesmiddelenbedrijf creëert omzet door zijn geneesmiddelen te verkopen aan de groothandel. Om het voorschrijven van zijn geneesmiddelen te stimuleren, zal een geneesmiddelenbedrijf in gesprek gaan met voorschrijvers (artsen en gespecialiseerde verpleegkundigen) om hen te informeren over het product. 

Doelgroep van behandelaars van Botziekten (zoals osteoporose)

  • Huisartsen
  • Selectie van specialisten (zoals reumatologen en internisten)
  • Verpleegkundig specialisten
  • Apothekers
Doelgroep van behandelaars van Maagziekten

  • Huisartsen
  • Selectie van specialisten (zoals maag, darm en lever artsen en kinderartsen)
  • Verpleegkundig specialisten
  • Apothekers

Echter, deze artsen/verpleegkundig specialisten verschillen onderling nogal in hun interesses en betrokkenheid bij de behandeling van deze ziektebeelden. Voor het doelmatig inzetten van een salesteam is het essentieel dat in deze groep van voorschrijvers de juiste geïnteresseerde en gemotiveerde artsen/verpleegkundig specialisten worden geselecteerd en vervolgens frequent worden bezocht.

Om dit te realiseren hebben wij geïnvesteerd in een zogenoemde ‘targeting & segmentation’. Hiertoe is een datapakket aangekocht met alle noodzakelijke gegevens van de totale groep artsen/verpleegkundig specialisten, waarbij daaropvolgend verschillende analyses zijn uitgevoerd om de juiste artsen/verpleegkundig specialisten te selecteren om geïnformeerd te worden over onze producten.

Market size

De marktomvang is afhankelijk van het medicijn.

Osteoporose leidt tot het optreden van botbreuken met heftige complicaties tot gevolg, waarbij zelfs 1 op de 4 patiënten na een heupfractuur overlijdt. Het is een chronische ziekte, waarbij patiënten minimaal vijf jaar aansluitend behandeld moeten worden. Dit is een groot probleem, omdat de huidige behandeling met tabletten tot gevolg heeft dat meer dan de helft van de patiënten na één jaar is gestopt met hun behandeling. Daarom is het essentieel dat patiënten een geneesmiddel krijgen dat gebruiksvriendelijk is en hun therapietrouw ondersteunt.

In 2016 waren er 900.000 vijftigplussers met osteoporose. Door de vergrijzing zal dit aantal verder toenemen. Van deze doelgroep gebruiken 'slechts' 240.000 een medicijn tegen botontkalking. Er is dus sprake van een duidelijke mogelijkheid voor marktgroei.

Het product wat we in 2018 gaan lanceren is een medicijn tegen maagklachten. In Nederland gebruiken ongeveer 1,2 miljoen mensen middelen tegen maagklachten. Onze innovatieve en gebruiksvriendelijke toedieningsvorm zal met name voor kinderen en ouderen van toegevoegde waarde zijn.

Competition

De unieke gepatenteerde vloeibare toedieningsvorm van Bonasol wordt door geen enkele andere onderneming in Nederland geleverd.

Concurrentie van de bestaande medicatie blijft uiteraard aanwezig, maar door de unieke eigenschappen zal Bonasol naar verwachting haar eigen doelgroep bereiken.

De grootste concurrenten:

  1. De goedkope generieke alendronaat tabletten. De verkoop wordt door de generieke producenten niet ondersteund met een sales- en marketing organisatie. Ook zijn de tabletten bekend om maag- en darmbijwerkingen die een lagere therapietrouw tot gevolg hebben.
  2. Denosumab (via injecties). Dit is een tweede keus geneesmiddel in de Nederlandse richtlijnen.

Current customers

Enkele honderden patiënten gebruiken nu Bontsol. 

Customer feedback



Customer feedback

Onze klanten zien Curaphar als een preferred partner. We krijgen veel positieve reacties van artsen op ons product Bonasol (denk hierbij aan experts op het gebied van osteoporose):


"Bonasol wordt goed verdragen".

"Bonasol is een mooi product voor ouderen".

"Bonasol kan de therapietrouwe bevorderen".

"Doelmatig voorschrijven kan met dit middel".

New customers

Vooralsnog richt Curaphar zich op de Nederlandse markt. Echter, de optie van de verkooprechten van Bonasol in België staat nog open. Wij zijn al in gesprek met verkooppartners in België, wat bij een groeiend portfolio commercieel verder uitgewerkt zal gaan worden. Op dit moment willen wij onze focus en mankracht heel duidelijk gericht houden op Nederland. 

Sales pitch

Curaphar stelt de patiënt centraal en zoekt naar nieuwe én bestaande geneesmiddelen, die we met de juiste individuele dosering en meest comfortabele toedieningsvorm kunnen aanbieden.

In Nederland zijn er 900.000 mensen die botontkalking (osteoporose) hebben. Dit kan verstrekkende gevolgen hebben door het optreden van breuken van bijvoorbeeld de heup, pols en de wervel. Toch worden er jaarlijks nog maar 240.000 mensen behandeld. Deze mensen zijn aangewezen op medicijnen in de vorm van pillen met verhoogde kans op bijwerkingen in de slokdarm en maag. Bijna 60% van de patiënten stopt daardoor tussentijds hun kuur, terwijl ze 5 jaar medicijnen moeten blijven gebruiken voor een effectieve behandeling. 

Hiervoor hebben wij Bonasol ontwikkeld. Bonasol biedt het alendroninezuur in vloeibare vorm aan, waardoor geen tablet resten in de slokdarm kunnen achterblijven die bijwerkingen veroorzaken. Bonasol geeft minder kans op maag- darmklachten dan de tablet vorm, dit vertaalt zich in een betere therapietrouw. 

Dit proces van de ontwikkeling van de meest comfortabele toedieningsvorm zullen we ook toepassen bij andere medicijnen.

What has been done before

Sales activiteiten Bonasol: 

  • Wetenschappelijke publicaties over Bonasol in Nederland
  • Sales & Marketing materialen ontwikkeld
  • Targeting en Segmentatie (bepaling doelgroep)
  • Recruitment sales team afgerond
  • Presentaties over Bonasol in enkele ziekenhuizen

Marketing & sales channels

Receptgeneesmiddelen mogen wettelijk niet direct aan patiënten worden gepromoot. Marketing & Sales kanalen die wel gebruikt gaan worden:

Directe communicatie met voorschrijvers:

  • inzetten van hoogopgeleid en goed getraind personeel (ons team van productspecialisten) voor kennisoverdracht van onze producten aan personen die een recept mogen uitschrijven (artsen en verpleegkundig specialisten)
  • organiseren en faciliteren van wetenschappelijke bijeenkomsten 

Indirecte communicatie met voorschrijvers:

  • advertenties en medische publicaties in medische tijdschriften
  • informatiewebsite Curaphar: http://www.curaphar.com 

Marketing objective

- Curaphar heeft de ambitie om binnen 5 jaar uit te groeien tot een  belangrijke speler op het gebied van innovatieve en patiëntvriendelijke toedieningsvormen in de Nederlandse markt.

- Voor Bonasol: 

  • bereiken van kleine target groep van artsen die 80% van osteoporose recepten genereert
  • onder target groep vergroten naamsbekendheid Bonasol
  • onder target groep benadrukken eerste keus positie Bonasol
  • Marktaandeel Bonasol in groep van nieuwe patiënten die osteoporose behandeling krijgen groeit in 3 jaar naar 15-20%

Partnerships

  • Gador
  • Oxford University
  • Xeolas
  • Grapharma
  • InnSense
  • Pharmatech
  • Dada Consultancy
  • Profess Medical Consultancy
  • Farminform
  • Axon Pharius

Turnover so far

Curaphar verwacht in 2017 een omzet van circa € 135.000,- te realiseren.


Projected turnover

De omzet target is als volgt:

2018    € 1.500.000, -

2019    € 3.425.000, -

2020    € 6.420.000,-

Assumptions

De omzetverwachtingen voor de jaren 2017 t/m 2020 zijn gebaseerd op de volgende elementen:

  • Het behalen van de crowdfunding doelstelling van € 275.000 met mogelijk nog een deel overfunding
  • In 2017 gaan we allereerst ons eigen salesteam van in totaal vijf mensen opleiden
  • Vanaf juli 2017 gaat het salesteam de target groep van specialisten en andere voorschrijvers informeren en overtuigen van de voordelen van Bonasol en onze volgende producten. Het team wordt ondersteund door sales en marketing activiteiten.
  • Bonasol is een medicijn dat gedurende vijf jaar door een patiënt gebruikt moet worden. Dit heeft een stuwend effect op de omzet door twee elkaar versterkende mechanismen:

  1. ARTS: Indien één arts/vpk specialist overtuigd wordt van de waarde van Bonasol dan zal hij/zij niet éénmaal een patiënt Bonasol voorschrijven, maar dit bij elke nieuwe patiënt overwegen.
  2. PATIËNT: Indien een patiënt Bonasol krijgt voorgeschreven dan zal de patiënt Bonasol niet eenmalig moeten gebruiken, maar gedurende vijf jaar.
VOORBEELD: Indien een arts elke maand Bonasol voorschrijft aan twee patiënten met botontkalking, dan zullen er in dat jaar 24 patiënten Bonasol voorgeschreven krijgen door die ene arts. Het aantal pakjes Bonasol dat in dat jaar verkocht wordt is substantieel hoger, namelijk 156 (minus een paar afvallers).


  • Dit betekent dat in 2017 de omzet een opstart periode heeft en in de daarop volgende jaren een robuuste groei laat zien.
  • In Nederland krijgen gemiddeld 240.000 mensen een behandeling voor osteoporose. Wij verwachten dat na 3 jaar ongeveer 15.000 - 20.000 osteoporose patiënten met het eerste keus medicijn Bonasol worden behandeld.
  • In 2018 introduceert Curaphar haar volgende product. Dit betreft een medicijn tegen maagklachten. Rond de 1,2 miljoen Nederlanders hebben met enige regelmaat last van maagklachten. Dit eerste keus medicijn met een innovatieve en gebruiksvriendelijke toedieningsvorm zal met name voor kinderen en ouderen een toegevoegde meerwaarde hebben. 
  • In 2019 introduceert Curaphar een product tegen botziekten. Deze introductie is in de huidige omzet projectie nog niet meegenomen.
  • Verdergaande samenwerking met onze partners in distributieketen, om de producten van Curaphar efficiënt en snel bij de patiënten te krijgen.
  • Uiteraard het blijven zoeken naar en werken aan innovatieve toedieningsvormen om aan ons assortiment toe te voegen, met kwaliteit en aandacht voor de patiënt voorop.


Invested so far

Afgelopen jaren is er voor ruim € 350.000 geïnvesteerd in Curaphar door de bestaande aandeelhouders. De managementfees worden dit jaar ook nog betaald door hen.

Er is geïnvesteerd ten behoeve van vergunningen, marktonderzoek, R&D, marketing, voorraad, wetenschappelijk onderzoek, IT, website en huisvesting. 

Investment requirement

Curaphar heeft ambitie en wil binnen vijf jaar uitgroeien tot een gespecialiseerd geneesmiddelenbedrijf met een groeiend portfolio van innovatieve geneesmiddelen en een jaaromzet van 10 miljoen euro.

Om de volgende stap te maken, is een investering van zeker € 625.000 nodig. Hiervan is € 350.000 al toegezegd door de Rabobank, die graag met ons mee wil groeien. Met deze crowdfunding campagne willen we € 275.000 ophalen en kiezen wij voor de mogelijkheid van overfunding.


Purpose of investment

Bij de gestelde target van € 625.000 hoort deze begroting:

Salesteam                     € 270.000        

Training & opleiding     €  25.000 

IT                                   €   10.000

R&D                               €  55.000

Voorraad                       € 145.000 

Sales & Marketing        € 120.000 

Return

Investeer in Curaphar met een aantrekkelijk rendement

Uw investering is een converteerbare lening met een looptijd van vijf jaar. Wij bieden u 8% rente per jaar op deze lening (enkelvoudig). 

Het te verwachten rendement op uw geïnvesteerd vermogen is minstens 32%. Afhankelijk van uw fiscale situatie (in privé of zakelijk) kan dit zelfs oplopen tot 48%

Indien binnen vijf jaar een volgende investeerder een significante investering, van tenminste € 100.000, doet in Curaphar, zal voor u de mogelijkheid bestaan tot conversie van uw lening naar aandelen. U krijgt in dit geval een korting van 15-30% op de dan geldende aandelenprijs. Zonder een voorgaande conversie bestaat na vijf jaar voor u nog steeds de keuzemogelijkheid uw rendement na vijf jaar te verzilveren in aandelen Curaphar. Daarnaast kan Curaphar ervoor kiezen uw lening terug te betalen met rendement of de looptijd van de lening met 2 jaar te verlengen

Klik hier voor meer informatie over de converteerbare lening

Risks

Bedrijfsspecifieke risico's: 

  • De markt kan zich anders gaan bewegen dan de huidige trend laat zien (de vergrijzing en bevolkingsgroei werken echter in ons voordeel).
  • De naamsbekendheid en het voorschrijven van Curaphar’s producten door de artsen kan langer duren dan ingeschat (we gaan keihard aan de slag om iedereen te overtuigen van de kwaliteit en betere behandelingsresultaten van onze producten).
  • De komst van onverwachte concurrentie (vooralsnog zijn wij beschermd door ons patent en met de aangekondigde uitbereiding van ons assortiment wordt onze doelgroep alleen maar groter).
  • De bestaande regelgeving voor medicijnen en vergoedingen zou kunnen veranderen (we houden dit in de gaten en nemen maatregelen indien nodig).
  • Curaphar is niet in staat de benodigde € 275.000 op te halen via Symbid.


Algemene risico's van investeren in converteerbare leningen:

  • Uitlener stemt ermee in dat zijn vorderingen uit hoofde van de converteerbare leningsovereenkomst zoals deze wordt aangeboden op Symbid op lener een lagere rang inneemt dan alle andere, niet achtergestelde, vorderingen op lener als bedoeld in artikel 3:277 lid 2 BW.
  • Uitlener verstrekt een achtergestelde converteerbare lening om deze later om te zetten (converteren) naar certificaten van aandelen waarmee uitlener medeaandeelhouder wordt. Uitlener zet in op de verwachte (exponentiële) waardegroei van het bedrijf en op de verwachte mogelijkheid certificaten later met winst te verkopen. Veelal duurt dit na conversie nog meer dan vijf jaar. Tegenover de kans op een hoog rendement bij exponentiële groei staat echter het risico dat dat de inleg verloren gaat als het niet goed gaat met het bedrijf. 
  • Lees hier aandachtig de risico's over investeren in aandelen en leningen van de op Symbid aangeboden bedrijven. Verkrijg tevens inzicht in de default rapportage van Symbid, alvorens te investeren.