Idea-equity-label
Aandelen
Equity
Billboard_sym_thumb Play
Medium_thumb_screenshot_2018-07-10_at_14.34.22
Van Morgen team 10
Van Morgen Amstelveen, NL

Luxe slapen voor iedereen

Word direct aandeelhouder van Van Morgen: met 30-40% groei per maand maken we kwaliteit van slapen bereikbaar

$530.323 gefinancierd
130%
$407.547
Minimum doelbedrag
€1.000.000 9,5%
Maximum doelbedrag Aandelen
Small_thumb_screenshot_2018-07-10_at_14.34.22 Luxe slapen voor iedereen
INNER CIRCLE

Vraagtekens bij het businessmodel

Ico011

Ik vraag me af of dit BM gaat werken.

Probleem is namelijk, dat je niet zo vaak een dergelijke aanschaf doet. Recurring inkomsten zullen beperkt zijn. Daarnaast is de textielmarkt is tamelijk verzadigd - ook met (buitenlandse) partijen die in jullie segment gelijkwaardige producten aanbieden -. Omdat je mikt op het hoger segment beperk je tevens jullie markt. Wat is jullie visie hierop?

  • Van der Velden
  • Posted langer 3 jaar geleden
Small_thumb_screenshot_2018-07-10_at_14.34.22
Ico011

Goedemorgen, dank voor je vraag! We merken dat het business model werkt en dat er veel behoefte aan is. Niet alleen is het model van online, direct-to-consumer, verkoop van beddengoed zeer succesvol in Amerika (exponentiële groei van o.a. Brooklinen en Parachute Home), ook wij ondervinden een enorme groei, ondanks het feit dat we nog een beperkte naamsbekendheid hebben (de cijfers van september laten een enorme groeiversnelling zien).


Over de recurring inkomsten: er zijn 3 ontwikkelingen die in ons voordeel blijken te werken. 

  • Mensen kopen serieel: ze kopen niet zo vaak, maar áls ze kopen, kopen ze wel in kortere tijd meer producten (meerdere overtrekken, voor verschillende kamers, etc). Dit maakt de zgn. 'customer lifetime value' per klant hoog. Dat justificieert een hoge 'cost per acquisition'. Zo'n 20% van onze bestellingen wordt gedaan door mensen die al eens eerder bij ons gekocht hebben. We zien dat ze bijvoorbeeld beginnen met 1 slaapkamer en dat ze terugkomen om bijv. de logeerkamer van goed beddengoed te voorzien. Ook komen mensen terug voor bijvoorbeeld de giftcard, omdat beddengoed natuurlijk een perfect cadeau is voor housewarmings, verjaardagen em huwelijken.
  • Mensen kunnen kwaliteitsbeddengoed eindelijk eenvoudig online vinden: waar de huidige markt van kwaliteitsbeddengoed offline geörienteerd is en dus lastig toegankelijk, zijn wij online geörienteerd, met alle gemakken van dien en service die daarmee gepaard gaat (gratis verzending en retourneren, morgen in huis, et cetera). Ook het feit dat onze producten duurzaam geproduceerd zijn, spreekt mensen erg aan.
  • Kwaliteit van slaap (en de invloed die materialen daarop hebben) wordt steeds meer een prioriteit. Steeds meer mensen zien in dat ze beter functioneren overdag als ze goed slapen en gaan op zoek naar manieren om hun slaap te optimaliseren. 

Je hebt gelijk dat er buitenlandse partijen zijn die een soortgelijk model hebben, maar die vinden we m.n. terug in Amerika. Het feit dat mensen in Nederland soms hun beddengoed van over de grens halen, zegt genoeg over de behoefte die er is aan het product.


Ook zijn onze concurrenten m.n. retailers. Wij bouwen bewust aan het neerzetten van een merk, waarmee mensen zich willen associëren. Vreemd toch dat er voor zo iets persoonlijks en essentieels als beddengoed nog maar weinig sterke merken bestaan (in tegenstelling tot bijv. bedden). We merken dat daar wel een enorme behoefte aan is. Zo schreef laatst iemand als beoordeling: 'Er komt alleen nog maar Van Morgen op mijn bed.'


Hopelijk beantwoordt dat je vraag? Mocht je nog vervolgvragen hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag.


Fijne dag!
Schelto

  • Van Morgen
  • Posted langer 3 jaar geleden
Small_thumb_fmihwyk
Ico011

Aangezien jullie pro wol zijn, vraag ik mij af hoe jullie met mensen omgaan die een wol allergie hebben, er zijn veel mensen met een wol allergie.

B.v.b. dank


Met vriendelijke groet,

Marcel Bakker 

  • Marcel Bakker
  • Posted langer 3 jaar geleden
Small_thumb_screenshot_2018-07-10_at_14.34.22
Ico011

Goedemorgen Marcel,


Dank je wel voor je vraag. Wat men in de volksmond 'wolallergie' noemt, is in veel gevallen geen allergie voor specifiek wol, maar voor dikke ruwe vezels (m.a.w. contact met een katoenvezel met dezelfde dikte heeft dan hetzelfde effect). Het gaat in dat geval in 99% van de gevallen om een zgn. 'contactallergie'. Onze wol zit gestikt in een katoenen tijk, waardoor er geen direct contact is. Wol reguleert de temperatuur en de vochthuishouding. Dankzij de goede ventilerende werking (waardoor een droog klimaat ontstaat), is schapenwol geen (of een slechte) voedingsbodem voor huisstofmijt. Zodoende is wol dus juist een hele goede keuze bij allergieën.


Fijne dag!

Schelto

  • Van Morgen
  • Posted langer 3 jaar geleden